Geen afscheiding vanaf eisprong tot NOD, slecht teken?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Anka, Apr 23, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Anka

Anka Lid

Mar 25, 2006
    69
    0
    0
    ZuidHolland
    Hoi,

Mijn naam is Anka en ik ben 25 jaar en wij zijn bezig met onze derde ronde.
    Mijn vraag gaat over geen afscheiding hebben, ik heb al op dit forum en andere webpagina's gezocht maar ik kan het eigenlijk niet zo goed vinden.

Vorige rondes had ik vanaf de eisprong veel slijmverlies, in allerlei kleuren wit en verschilldende structuren.
    Deze ronde, vanaf mijn eisprong tot aan nu ( 2 dagen voor NOD) heb ik geen afscheiding gehad ( op 1 dag, een klein vlekje in mijn slipje ( sorry) na . Nu lees ik op de alle sites veel over vrouwen die het juist als een "goed teken" zien wanneer zij Wel afscheding hebben voor NOD.

Ik hoop dat u dit iets duidelijker voor mij kan maken, wanneer er wel dan al geen afscheidng "hoort te zijn" voor zover iets "hoort" in een uniek lichaam.

Bij voorbaat dank, Anka

2. Japke

Japke Bekend lid

Feb 1, 2006
    535
    0
    0
    verloskundige
    Hoi Anka,

Afscheiding rond de eisprong, elk lichaam is uniek en het wil niet zeggen dat je dan geen eisprong hebt, als je dus geen draderige slijmerige afscheiding hebt. Soms merk je het ook niet, met douchen of het bad verdwijnt het in het afvoerputje. Bij de ene vrouw is dat overduidelijk en bij de andere vrouw niet. En je moet dan bedenken dat je dan al iets te laat bent, want je eisprong is geweest, het eitje leeft 24 uur en de zaadcellen moeten dan tegen de klok inzwemmen. Het is wel samen met het temperaturen en je menstruatie een betrouwbare manier om te kijken wanneer je vruchtbaar bent.

Verder is afscheiding niet van belang in de verdere cyclus. Het zegt niet veel of je wel of niet vruchtbaarder bent. Ook kan je het zelf beïnvloeden door het gebruik van inlegkruisjes of zeep, je krijgt daardoor meer afscheiding. Wat juist niet natuurlijk is en meer kan leiden tot infecties.
    Ik zou me er dus geen zorgen over maken!

Hopelijk ben je snel zwanger,
    groetjes,
    Japke

Share This Page