Hey meiden. Sinds dat ik de zes weken ben gepasseerd ben ik behoorlijk misselijk. We zijn zaterdag terug gekomen van vakantie omdat het echt niet lekker ging. Toen moest ik al af en toe spugen. Maar sinds zondag hou ik eigenlijk niks binnen. Het spugen lucht dat wel op maar is niet prettig natuurlijk. Ik gebruik sinds 1,5 weken emasefene zetpillen. Heb de dosering nu opgehoogd naar twee per dag. Ik weet niet zo goed wat ik hier mee aan moet, ik voel me echt zo beroerd. Wanneer moet ik de dokter weer bellen en wat kan er gedaan worden...?
Denk er goed om dat je wel voldoende blijft drinken ivm uitdroging! Ik zou toch als dit nog aanhoudt even met je vk of HA gaan bellen. Want je moet niet uitdrogen. En je gebruikt al zetpillen voor de misselijkheid! Als je een beschuitje eet komt dat er ook weer uit? En als je zin in iets hebt dan dat ook nemen. (al is dat op dat moment misschien een rare tijd, alles wat je binnen houdt is mooi mee genomen). Ik hoop voor je dat het na de 12 weken (het liefst nog eerder natuurlijk) weer over is. En als je het niet vertrouwd, of als je je niet goed voelt, dan even contact opnemen met je vk of ha! Erg vervelend dit! Succes!
Alles komt er helaas weer uit. Net beetje soep gegeten dat ligt nu ook al weer in de wc... Nergens trek in. Ik probeer wel te drinken. Zit nog niet bij een vk, maat bij de gyn. Maar daar had ik niet zo veel aan, rustig aan doen en kleine beetjes eten...
Uhm, ja dat is makkelijk praten he! Als het er weer uit komt.. Ik zou toch als dit nog 2-3 dagen aanhoudt, contact opnemen met je HA. En als je je eerder niet goed voelt ( verminderde urineproductie, duizeligheid, slaperigheid, hoofdpijn, versnelde hartslag) dan echt eerder contact opnemen hoor! Dat zijn verschijnselen van uitdroging! (zijn nog wel meer) Er zijn meer meiden die niks binnen houden, en aan het infuus komen! Dus je zult niet de eerste zijn! Neem je rust, probeer veel te drinken, misschien wat yoghurt? Vaak vind de maag zuur voedsel wel goed, en bouillon, beschuit... Sterkte ermee! En pas goed op jezelf en de kleine!
Ik gebruik ook emesafene zetpillen, en daar mag ik er drie per dag van, dus je zou nog mogen ophogen.. Gister bij ha geweest met verzoek op andere medicatie, maar mocht volgens hem niks anders hebben.. Net een prachtige echo gehad, en dan weet je weer waarvoor je je zo beroerd voelt, maakt het een stuk dragelijker voor mij.. Sterkte en succes met de misselijkheid!
Ja ik weet idd waar ik het voor doe... Hihi misselijk zijn vind ik ook niet zo erg maar alles wat ik eet spuug ik uit... Ik heb de neiging om te stoppen met eten... Yoghurt ook al geprobeerd maar helaas... Ik zal proberen veel te drinken ik wil niet het ziekenhuis in!! Tnx voor het medeleven!!