Ben zoekend naar ervaringen, hoop die hier te vinden. Voordat ik zwanger werd van mijn dochter heb ik een miskraam gehad, dit voelde echt als een minibevalling. Zwangerschap van mn dochter voorliep goed en zonder bloed. Nu weer zwanger, maar dat is weer een miskraam, veel kramp en bloedverlies, zit denk ik nu tussen de 5-6 weken. Hoe zijn jullie ervaringen? Is elke miskraam bij jou hetzelfde geweest of was het totaal anders? Zie een beetje op tegen weer een minibevalling. Weet dat t bij een vriendin van mij 2 x leek op hele heftige menstruatie, zij is ook in meerdere keren het vruchtje verloren.
De eerste miskraam stond er de eerste dag een kraantje open van onderen, maar geen kramp niks gehad, ook geen enorme stolsels oid. Afgelopen week ook weer met 5.3 een miskraam gehad, daarvan had ik snachts kramp ik mn bovenbeen en iets buikpijn, maar minder bloed verloren als bij een gewone menstruatie. Helaas wel het vruchtje kwijt. Heel veel sterkte!
1e miskraam: niks van krampen. 2 dagen voor het beginnen van de miskraam af en toe een veegje bloed, 1u-1u30 veel bloed en stolsels verloren en dan nog een dag of 3 als een lichte menstruatie. 2e miskraam: constante druk op de buik, zware menstruatie met stolsels. 3e miskraam: wakker geworden met extreme krampen en had onmiddellijk veel bloedverlies. En eigenlijk niet veel stolsels.
1e miskraam bij 5 weken. Net als een menstruatie maar dan een beetje meer bloedverlies (1e dag) krampen vielen wel mee. Geen vruchtje oid gezien en ook geen grote stolsels. 2e keer was een missed abortion. miskraam opgewekt maar aan die ervaring heb je niks denk. Bij 5 a 6 weken lijkt een miskraam vaak op een iets hevigere menstruatie (al zijn er natuurlijk ook andere ervaringen) Niet leuk.. sterkte!
Alle 4 super anders! Eerste miskraam met 10 weken ging bijna mis qua bloedverlies en pijn. Tweede heftig. Derde miskraam voelde ik amper en vierde had ik geeneens opgemerkt als ik geen zwangerschapstest had gedaan en al 2 weken overtijd was.
Ja.. als je zelf een miskraam hebt, kom je er ineens achter hoe vaak het voorkomt. Niet leuk maar geeft ook wel weer aan dat je je geen zorgen hoeft te maken over je eigen lijf. Tenminste, zo voelde dat voor mij