Ik wil geen echo...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mommydani, 21 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mommydani

    mommydani Lid

    21 aug 2007
    13
    0
    0
    Beste mensen,

    Ik ben nieuwe hier en ik ben rond de 16 weken zwanger op dit moment, het is mijn eerste zwangerschap. Het is een heel gecompliceert verhaal, maar ik zal een korte versie neerzetten. Vanaf het begin is er niemand echt blij met mijn zwangerschap. Mijn partner vond het eerst leuk, maar nu is hij heel afstandelijk en heb ik het idee dat hij het niet wilt. Vanaf het begin heb ik er al moeite mee om naar de dokter te gaan en vooral naar de verloskundige. Vandaag moest ik weer naar de verloskundige en ze wouden een echo maken en een controle uitvoeren, maar die heb ik geweigerd, maar daar waren ze niet zo blij mee, en me partner ook niet. Ik weet niet waarom ik het niet wil, maar ik wil het gewoon niet. Ik weet nu niet wat ik moet doen, want nu haalt me parnter helemaal zijn handen ervan af, maar ik heb het idee dat hij dat allang heeft gedaan. Weet er iemand wat ik kan doen of zeggen?

    Xx Dani...
     
  2. Bo20

    Bo20 Fanatiek lid

    8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Wat een vervelende situatie zeg.. Misschien moet je met je partner praten over je gevoelens. Want wellicht ligt het daar aan dat je nu zelf ook niet zoveel met je kindje 'te maken' wil hebben. Kan me goed voorstellen dat als je mannetje er (voor je gevoel) niet meer achter staat, het voor jou ook minder leuk is.

    Toch zou ik een echo laten maken, zodat je zeker weet dat alles goed is met het kindje.

    Sterkte met de hele situatie en probeer er met je man uit te komen.
     
  3. joyce26

    joyce26 Fanatiek lid

    13 sep 2006
    1.332
    0
    0
    huismama
    op de grens van nederland/belgie
    hoihoi,
    wat een vervelende situatie meis je hoort juist lekker te genieten maar mag ik vragen of het kindje gewenst is ?
    en misschien is het verstandig om er met je partner over te praten over wat hij ervan vind enz en de rest van je omgeving tja sorry maar daar moet je proberen boven te staan het is jullie kindje en als jullie dit beide wilden dan moet je proberen om je niks van de omgeving aan te trekken.
    ook zou ik evengoed een echo laten maken dan weet je iedergeval hoe het met je kindje is en dat is toch ook heel belangrijk
    groetjes en sterkte joyce
     
  4. mobielfreak

    mobielfreak Fanatiek lid

    28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    Hey hey

    Ik heb het idee, dat je door geen controle of een echo te willen, als het ware voor jezelf probeert te ontkennen dat je daadwerkelijk zwanger bent.
    Ik zou alleen de controles en echo's wel uit laten voeren als ik jou was, want het is toch belangrijk dat ze weten (en jij ook) of alles oké is daarbinnen in je buik.. Ze mogen zelfs als jij het blijft weigeren bepaalde instanties zoals het FIOM inschakelen, omdat voor hun het kindje misschien dreigt verwaarloosd te worden.. Ik zeg nu niet dat jij je kindje verwaarloosd, of gaat verwaarlozen, maar instanties denken wel zo, en ik denk niet dat je dat wilt..
    Tuurlijk is het een lastige situatie als je vriend/man zijn handen er van af trekt, maar dan denk ik: Liever een kindje zonder vader, dan een kindje met een vader die er niet naar omkijkt ;)
     
  5. mommydani

    mommydani Lid

    21 aug 2007
    13
    0
    0
    Het kindje is op dit moment wel gewenst, maar het gaat niet zoals het hoort. Als me partner me niet steunt, wat moet ik doen dan? Hoe kan ik dan genieten samen met hem. Maar het kindje is super gewenst...
     
  6. moon85

    moon85 VIP lid

    5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Zou er goed met hem over praten.
    En kind krijgen is best een grote stap.
    Misschien nu je zwanger bent gaat ie het pas echt beseffen dat er een kleintje komt en heeft hij het daar wat moeilijk mee.
    Z'n vrijheid word bijv minder.
    Der kan natuurlijk van alles wezen.

    Sterkte!
     
  7. Michelle20

    Michelle20 Actief lid

    3 jan 2007
    455
    0
    0
    Fulltime moeder
    Hilversum
    ALs jou kindje gewenst is en zeker door jou 100%gewenst , ga er dan ook 100% voor!
    MET of ZONDER vader, je kindje is het belangrijkst!
    Bel de Verloskundige en laat aub een echo maken want zon echo is toch wel belangrijk en buitendat het belangrijk is gewoon erg leuk!
    JOU kindje wat je daar in beeld ziet zwemmen dat is toch geweldig?
    Nogmaals als jij er 100% voor gaat dan gaat alles goedkomen maar je moet het wel willen!
     
  8. mommydani

    mommydani Lid

    21 aug 2007
    13
    0
    0
    Het is niet het feit dat hij nu gaat inzien dat zijn vrijheid minder word of dat hij 'cold feet' krijgt, want hij heeft al twee kinderen, maar dat is een ander verhaal. Ik weet zelf ook niet waarom ik het niet wilt, dat is het probleem juist.
     
  9. Michelle20

    Michelle20 Actief lid

    3 jan 2007
    455
    0
    0
    Fulltime moeder
    Hilversum
    Ik kan niet begrijpen waarom een vrouw haar kindje niet op de echo wilt zien? Het liefst zou ik iedere dag een echo willen echt waar!
    Begrijp me niet verkeerd hoor want bedoel het goed en wil niet onaardig overkomen.
    Maar meid laat gewoon die echo maken want het is zo geweldig om te zien dat er al een echt kindje in je buik zit.
    16 weken is je kindje namelijk compleet echt alles zit er op en eraan!
    Je krijgt een intens verliefd gevoel voor dat hummeltje in je buik wie je niet kent, en nooit in het echt gezien hebt!
    Het is zo apart om te zien wat er in je buik zit, er zit leven in je buik!
    En neem je vriend mee naar de echo en vertel hem wat je dwars zit en wat je gevoelens zijn.
    En wees vooral eerlijk tegenover je zelf, dit kindje heeft niet voor de wereld gekozen maar dat hebben jullie gedaan.
    En zon kleintje verdiend meer als het beste!
     
  10. wendy1611

    wendy1611 Fanatiek lid

    14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Of het kindje nou gewenst/minder gewenst is je hebt ervoor gekozen het te laten komen..dus knop om en echo laten maken!

    Het welzijn van je ongeboren baby staat nu even voorop..
     
  11. Virginie83

    Virginie83 Fanatiek lid

    3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Ik kan heel goed begrijpen dat dit geen leuke situatie is voor jou! Als jullie dit kindje beiden wilden en ineens doet hij afstandelijk enzo, dan is dit voor jou geen prettig gevoel, logisch ook.

    Maar als je zegt dat het 100% gewenst is, ga er dan voor. Geef hem een beetje tijd en dring je niet teveel aan hem op. Misschien moet hij nog aan het idee wennen.

    Laat vooral WEL een echo uitvoeren. Je bent al 16 weken, het is toch belangrijk dat je weet of het in orde is of niet? En na die echo, als je zal zien dat er echt een kindje in je buik zit, een echt mini-mensje dan zal je je misschien beter voelen. Misschien heeft je vriend dit ook wel nodig, zal dit zijn ogen openen!

    Ga ervoor en sterkte!
     
  12. wannabe

    wannabe Fanatiek lid

    17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Ik vind dat je prima de bewuste keuze kan maken om geen echo te willen hebben.
    bv omdat je niet wilt weten of je kind afwijkingen heeft of uit een andere overtuiging.
    Dus wat dat betreft alle begrip.
    Maar het lijkt erop dat het bij jou verbonden is met het feit dat je partner het kindje niet wil.

    Wil hij het echt niet ,weet je waarom niet, ben je onverwacht zwanger geworden?

    Als hij gewoon het echt niet wil, zit er voor jou maar één ding op. Zelf verdergaan. En dat gaat prima, er zijn hier genoeg meiden die dat doen en je kunnen steunen.
     
  13. Nynke

    Nynke VIP lid

    30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    De echo was juist mss een middel om je vriend meer betrokken te krijgen bij de zwangerschap. Juist als ze zo'n kleine frummel in je buik zien word het wat concreter.

    Als frummel werkelijk gewenst is, praat er dan samen over, wees eerlijk en duidelijk naar elkaar. Jullie kindje kan niks aan deze situatie doen, jullie wel!
     
  14. joyce1980

    joyce1980 Fanatiek lid

    21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    wat een vervelende situatie, maar wat ik niet begrijp.
    het kindje is gewenst, maar hoezo trekt hij dan nu zijn handen er vanaf terwijl het dus wel gewenst is.

    misschien is het ook nog onwerkelijk dat je zwanger bent, misschien dat je daarom juist een echo moet laten maken.
    dan zien jullie allebei jullie kindje en wie weet wat dit voor emoties los maakt. het is nl zo bijzonder om dat kleine wurmpje daar te zien zwemmen in je buik.

    vind het een vervelende situatie voor jullie en ik hoop dat jullie er samen uit komen, het enige advies wat ik kan geven is praat erover met zijn tweeen en laat toch die echo maken!

    veel sterkte!

    joyce
     
  15. sylvia111

    sylvia111 Fanatiek lid

    10 aug 2007
    2.983
    0
    0
    als je deze zwangerschap wil en het is voor 100 % gewenst dan snap ik niet dat je geen echo laat maken.
    dat je man er minder enthousiast erover is kan ik mischien begrijpen omdat hij al kinderen heeft en er wel blij mee is maar hij zal het anders beleven jij beleeft dit allemaal voor het eerst en hij weet al het 1 en ander dus dat hij anders ermee omgaat is dat mischien een logische verklaring en dat dat minder voor jouw is dat begrijp ik wel.
    Maar dat je geen echo liet maken kan voor hem ook heel raar overkomen want dat doet het ook wel een beetje bij mij (het is niet gemeen bedoelt).
    Ik zou er in iedergeval eens goed met je vriend over praten.
    Je moet er juist van genieten!
    Het is wel jullie kindje wat in je buik zit.

    sterkte!
     
  16. mommydani

    mommydani Lid

    21 aug 2007
    13
    0
    0
    Het heeft niets met me mannetje te maken, dat hij zo afstandelijk is, daar zal hij zijn redenen wel voor hebben, dat weet ik ook niet. Daar wil hij ook niets over zegegen. De reden dat IK de echo niet wil laten maken, dat is een raadsel voor mij. Ik heb zoiets van als er iets fout gaat, dan merk ik dat wel. En ik liever geen mensen die aan me zitten. Mijn mannetje wilt juist dat ik een echo laat maken. Maar dank jullie wel voor jullie steun en woorden. Misschien dat ik het dan toch in overweging neemt.
     
  17. Lara11

    Lara11 Niet meer actief

    Dani, ik zou dan eerst zorgen dat je weet waarom je dit doet. Je zet het als groot vraagteken op deze site, maar het roept veel op. Ik raad je serieus aan hierover na te denken, want je doet er nogal wat mee met je omgeving. (ik kan zelf van alles invullen waarom je dit doet, maar dat vind ik niet aan mij)

    Ik hoop dat je er uit komt en wens je veel sterkte
    Amber
     
  18. Lara11

    Lara11 Niet meer actief

    Ik had je laatste bericht gemist. Goed dat je het in overweging neemt. (maar dan nog blijf ik achter mijn advies staan, maar het is natuurlijk geheel aan jou wat je er mee doet)

    groetjes
    Amber
     
  19. maja82

    maja82 VIP lid

    30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Meid, probeer hier anders es over te praten met iemand. Misschien kan je er zo achter komen wat er precies speelt. Je zit duidelijk niet lekker in je vel en daar komen de hormonen ook nog eens bij.
    Als je niemand in je omgeving hebt kan je misschien een gesprek aanvragen met een psycholoog (is niet raar) Of met een haptotherapeut, zij kan je ook helpen contact te maken met je lichaam en je kindje. Ik ben zelf ook bij een haptotherapeut geweest en heb er veel baat bij gehad, het is heel relaxed.
    Sterkte meid!
     
  20. Daisy1975

    Daisy1975 Fanatiek lid

    20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Nou meid tis niet niks dat je zo denkt,kan me voorstellen dat je mss bang bent dat er iets mis met je kindje zou zijn,maar het is dan wel beter om er snel achter te komen.Wil je niet bang maken ofzo begrijp me goed he!Als ik jou was zou ik die echo wel laten maken,er is niks mooier dan je eigen vlees en bloed te zien bewegen en zijn\haar hartslag te horen,kop op en ga 100%voor je kindje!
    Hoop dat jullie er samen ook uitkomen,heel veel sterkte en vooral,probeer te genieten van je zw..
    Liefs D..x
     

Deel Deze Pagina