Ik ben sinds de verwijdering van de mirena twee keer ongesteld geweest. De eerste keer duurde het 14 dagen, de tweede keer 23 dagen voordat ik ongesteld werd. Nu heb ik ovulatietesten van sensitest gekocht en vraag me af wanneer ik het beste kan beginnen. Op het kaartje staat dat je bij een cyclus van 21 dagen vanaf dag 4 moet testen maar gemiddeld gezien heeft mijn cyclus nu een lengte van 18 dagen..... Kan ik gewoon op dag4 beginnen denken jullie? Alvast bedankt!!
Ik zou beginnen, een paar dagen na dat je menstruatie gestopt is. Aangezien je een korte cyclus hebt.
Sensitest gaat uit van een luteale fase van 14 dagen en adviseert om dan 3 dagen voor de verwachtte eisprong te beginnen met testen. 21-14=7-3=dag 4. Dus nee ik zou niet wachten tot een paar dagen na je ongesteldheid. Als je bv. 6 dagen ongesteld bent dan zou je eisprong zomaar de eerste dag na je ongesteldheid kunnen zijn.
Bloeden is gisteravond gestopt dus vandaag begonnen met testen. Heb toch genoeg testjes en bij mijn eerste zwangerschap was het direct raak na testen met sensitest