Bloeddruk, hoofdpijn, ruim 27 weken zwanger

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Kylie1986, 27 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kylie1986

Kylie1986 Niet meer actief

Ben vanmorgen weer voor controle bij de verloskundige geweest.
    Bloeddruk was 140/80 (10uur 's ochtends, niet na inspanning en was heel relaxt). De assistent vond het wat aan de hoge kant en zei dat we het even aan moesten kijken. De verloskundige zelf (die ik pas daarna zag) heeft er niet echt wat over gezegd.

Nu heb ik al vanaf het begin wat eiwitten in de urine, meestal door een blaasontsteking die een beetje op de achtergrond blijft (2 kuren gehad).
    Heb dus net gevraagd of ik morgenochtend bij de huisarts wat urine mag komen brengen voor de zekerheid.

Ik word de laatste weken op momenten echt overvallen door vermoeidheid, vanuit het niets. Van de assistent verloskundige moet ik proberen niet te slapen overdag (als ik dat doe is het hoogstens een uurtje), omdat ik dan misschien 's nachts niet slaap. Dat 's nachts niet slapen is nu 2 keer gebeurd, afgelopen nacht door bekkenpijn (BI), een drukke baby en hoofdpijn. De hoofdpijn is vanaf gisterenavond niet meer weg geweest.

Al met al een lang verhaal, maar moet ik me zorgen maken?

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

je hoeft je nu geen zorgen te maken. Als je zo moe bent mag je van mij slapen hoor. Misschien ben je wel zo moe dat je en s middags en s avonds slaapt. Geef er maar aan toe. Drink voldoende. Als je hoofdpijn verergert of je maakt je zorgen dan bel je met je eigen verloskundige.

Mirjam

3. Kylie1986

Hoi Mirjam, bedankt voor je antwoord.
    Dezelfde middag is de vlk nog langs geweest, omdat de hoofdpijn maar niet weg ging en ik wat sterretjes ging zien.
    M'n bloeddruk was hetzelfde als die ochtend en ik had gelukkig geen eiwitten in m'n urine.
    Hoofdpijn is nog niet helemaal weg, maar wel beter dan die dag.

En de verloskundige zei dat ik ook gewoon mocht slapen,..

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

fijn dat het in orde was. Houd je klachten in de gaten, als ze verergeren of je vertrouwt het niet, dan bel je gewoon weer!

Mirjam

5. Kylie1986

doe ik, dank je wel!

Deel Deze Pagina