Beste verloskundigen, Hier ben ik weer met een vraag. Ik ben bijna 36,5 weken zwanger. Zal proberen mijn verhaal kort uit te leggen. Onze kleine loopt voor op de groei. Eigenlijk al vrij snel. Bij alle echo's en groeiecho's kwam dat duidelijk naar voren. De laatste echo van een paar dagen geleden, liep hij/zij zelfs bijna 3 weken voor op de groei. Ik ben tig keer op suiker geprikt, maar daar kwam (gelukkig) nooit wat uit. De laatste groeiecho had ik naderhand een afspraak met de verloskundige in het ziekenhuis. (Ik loop namelijk bij de gyn) Ondanks dat er nooit wat uitkwam wilde ze me weer op suiker laten prikken middels een dagcurve. Daar kreeg ik vandaag uitslag van dat er niks uitkwam dus alles goed was. Ondanks dat ik deze week een groeiecho heb gehad wilde ze die toch volgende week herhalen. En dat terwijl ze zei dat dat misschien niet eens nut had. Een dag erna heb ik weer een afspraak met haar. Ze heeft het wel over eventueel inleiden gehad, maar ze doet wat vaag enwil naar mijn gevoel te veel en te lang nog afwachten. Ik heb aangegeven dat ik me daar best rot en aan de kant gezet doorvoel. Niet dat daar veel reactie op komt. Daarnaast maak ik me zorgen of de kleine zich wel lekker voelt in de buik. Dit ook aangegeven en al een keer een dag aan de ctgscan gehangen, maar voel me niet serieus genomen. Zeker niet nu dit kind zo'n groot formaat heeft. Over een week heb ik dus de volgende afspraak. Hoe maak ik haar op een nette manier duidelijk, dat de zorgen te hoog zijn en ik het steeds minder aankan. Ook omdat ik erge bekkenpijn heb en bijna niet meer kan lopen. Mag ik haar vragen of ze het inleiden eventueel willen doorzetten of iig kijken of dat mogelijk is? Dan ben ik namelijk al bijna 38 weken. En kan ik iets doen of zeggen dat ze het wat meer serieus gaan nemen? Sorry voor dit lange verhaal. Kon het helaas niet korter uitleggen. Alvast bedankt voor jullie tijd en reactie.
hoi wat naar voor je dat je het niet goed uitgelegd krijgt. Ik zou een papiertje meenemen waar je je verhaal en je vragen opschrijft, dan weet je zeker dat je niets vergeet. Inleiden is niet heel prettig en natuurlijk bevallen heft altijd de voorkeur. Daarom zal er slechts in uitzonderingen toch worden gekozen voor inleiden. Een bevalling van een groter kindje hoeft zeker niet moeilijker te zijn dan die van een klein kindje. Ik kan niet voor de arts beslissen, maar ik hoop wel dat jij het volgende consult meer duidelijkheid krijgt. Sterkte! Mirjam
Bedankt voor je snelle reactie. Dat ga ik dan idd maar doen. Je hoort idd dat een groot kind niks zegt over de bevalling. Maar gewicht dan? En daarnaast...dan had ze het "inleiden" nooit bij mij moeten noemen. Krijg nu het idee dat ze me aan het lijntje houden en straks dingen terugdraaien. Kan ik wel vragen dat ik nu meer duidelijkheid wil van de stappen die ze willen ondernemen zodat ik weet waar ik aan toe ben? Of mogen ze dat weigeren omdat ze het verloop misschien willen afwachten?Ondanks echo's enz. We wachten het af volgende week. Super bedankt voor je reactie.