placenta ligt onderaan

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Darcyenid, 9 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Darcyenid

Darcyenid Lid

27 sep 2015
    64
    1
    8
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik ben ondertussen bijna 21 weken zwanger en gisteren bij de gynaecoloog langs geweest voor de 20 weken echo.
    Met de baby is alles in orde maar de gynaecoloog zei iets waar ik op dat moment niet veel aandacht aan heb besteed maar die nu wel vragen oproept.
    Hij zei namelijk dat de placenta onderaan in de baarmoeder ligt maar dat bij niet in de weg lag.
    Natuurlijk als je zo een dingen leest op internet kom je enkel maar slechte verhalen tegen... Maar ik vroeg mij af of ik mij zorgen moet maken dat bij voor mijn baarmoedermond terecht komt? Is er kans dat hij verder naar beneden schuift of schuift hij zoiezo naar boven met de groei van de baarmoeder zelf?

Kan ik er zelf Iets aan doen??

2. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ik had het ook.
    De kans is juist heel groot dat de placenta nog mee omhoog groeit.
    Ik heb voor de zekerheid een extra echo met 32 weken gehad en zelfs nog een inwendige (op mijn eigen verzoek) met 34.
    Ik wilde echt zeker weten dat hij genoeg mee omhoog gegroeid was. Ik denk dat als je gyn zegt dat je je geen zorgen hoeft te maken, je dat dan ook vooral niet doen moet! :)

3. Darcyenid

Darcyenid Lid

27 sep 2015
    64
    1
    8
    NULL
    NULL
    Bedankt! Mijn vriend zei ook dat ik spoken zag maar voor de 20w echo moesten we al naar een andere gynaecoloog gaan omdat er maar een aantal in ons ziekenhuis zijn die dit doen. Deze vroeg dan ook van wanneer moet je terug naar uw arts?
    In ons ziekenhuis moeten we iedere 4 weken een echo hebben.
    Het is dus niet dat ik extra platte rust moet houden nu? Ik begon mij af te vrvragen of dat kwam doordat ik pellet zakken van 15kg uit de kelder de trap omhoog droeg aangezien mijn vriend vaak aant werk is kan ik hem dat niet altijd vragen

4. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Nee. Soms kan je wel wat eerder bloedingen krijgen omdat die placenta laag ligt. Maar als dat gebeurt dan weet je waardoor het komt en dat je hetgeen waardoor het kwam beter even laten kunt.
    Ik heb nergens last van gehad (had sowieso een hele makkelijke fijne zwangerschap).
    Maar die zakken tillen wordt sowieso lastiger, simpelweg omdat je buik in de weg komt te zitten.
    Dus moet je straks toch door je vriend laten doen.

5. Tigra

Tigra Bekend lid

15 dec 2014
    706
    0
    16
    NULL
    NULL
    De placenta zal eerder ophoog gaat, niet omlaag. Als de gynaecoloog al zegt dat er geen probleem is, dan hoef je je geen zorgen te maken.

6. Wilsy

Wilsy Actief lid

9 jan 2016
    360
    0
    16
    Nederland
    Had ik bij mijn eerste ook. Maar met 30 weken nog een extra echo gehad en toen lag hij ver genoeg van de uitgang. Je baarmoeder groeit naar boven dus je placenta gaat automatisch mee. Maak je geen zorgen! Ik vond het alleen maar leuk omdat ik nog een gratis echo kreeg en even bij de kleine kon spieken.

7. Darcyenid

Darcyenid Lid

27 sep 2015
    64
    1
    8
    NULL
    NULL
    Dank u allemaal!!! Jullie zijn schatten! Ik maak mij nogal snel ongerust als het over mijn kleine spruit gaat. Beetje angst voor het onbekende denk ik

8. haneen

haneen Lid

12 aug 2012
    61
    0
    0
    Noord Holland
    Ik had het ook met 20 weken echo en heb daarom met 32 weken nog een extra echo. Verloskundige zei dat het meestal wel omhoog gaat. En vorige zwangerschap is het ook omhoog gegaan. Dus maak maar geen zorgen hierover. Liefs

Deel Deze Pagina