HCG wordt aangemaakt door de placenta. En dat komt pas echt in je bloed en dus daardoor ook in je urine, als er zoveel van aangemaakt wordt dat het teveel is voor de zwangerschap zelf. En aangezien dat allemaal nogal verschilt per vrouw en per zwangerschap, kun je dus van 1 meting HCG helemaal geen donder zeggen. Daar heb je minimaal twee metingen voor nodig.... Er is nog redelijk weinig bekend over het eerste begin van een zwangerschap, maar iig is het zo dat vanaf de bevruchting het eitje zich gaat delen. Van 1 naar 2 cellen, naar 4, naar 8: steeds verdubbelt zich dat. Ondertussen reist dat vruchtje door je eileider naar je baarmoeder en daar aangekomen moet het zich gaan innestelen en ontstaat er uit dat klompje cellen een placenta met vruchtzak en een embryo. Omdat die innesteling dus tot wel 2 weken kan duren, kan het dus nogal even duren voor er echt HCG geproduceerd gaat worden en dat aantoonbaar wordt in je urine en je bloed.
ik vroeg me dit maar af omdat ik op 4w en 2d echo had totaal niets te zien in baarmoeder echt niks , en toch hcg en toch zwanger bijna 25 w nu daarmee dat ik me dat effe afvroeg
Bij mij was met 5 weken en 2 dagen en een hcg van 2000 nog niet eens iets te zien. Dat is vrij normaal.
Ja, maar dat zei ik al hoor. Alleen in het begin is het nog zo weinig dat het niet meetbaar is. Met hcg 2000 is er alláng een innesteling, alleen is het te klein om met echo te zien. Dat zijn twee verschillende dingen.
predictor is gewoon een slechte test! toen ik in het ziekenhuis 3000 hcg had in bloed gaf die nog negatief aan!
naar de clearblue digital heb ik nog zo dipstick gedaan van clearblue ook deze was licht positief e clearblue digital was positief 1 a 2 weken. helaas heb ik sinds vanmiddag wel wat witvloed met lichtroze dus wel moeten even afwachten hoe het afloopt ik houd rekeking met een miskraam