Ja, een hele leuke titel. Ik weet dat niemand mij hier een echt antwoord op kan geven en dat het er niet toe doet maar ik ben even nieuwschierig naar ervaringsverhalen. Mijn twee kinderen waren beide rond de 3600 gram bij de geboorte en met 40,4 en 40,3 geboren. Bij deze zwangerschap verwacht ik een klein kindje. Ik ben al meerdere keren voor groeiecho's bij het ziekenhuis geweest, het is niets alarmerends gelukkig, maar wel gewoon een erg klein kindje. Inmiddels is het aftellen nu ook begonnen (36wkn). Blijven die dan vaak langer zitten? Mijn gedachtegang is dat kleine kindjes het nodig hebben nog lekker te groeien in de buik en er misschien langer nog niet klaar voor zijn om naar buiten te komen.. Ik ben benieuwd!
Onze dochter kwam met 39.2 weken. Kleine meid was 2850. Niet langer blijven zitten vanwegen haar formaat dus.
Dochter was 2710. Geboren bij 39.4. Had een cerclage ze had echt veel eerder geboren kunnen worden maar dan was ze echt een innimini geweest.
Hier wordt de kleine eerder gehaald, omdat hij klein is. Maar volgens mij is een spontane niet afhankelijk van hoe groot je kindje is
Neehoor, ze komen wanneer ze er zelf klasr voor zijn of er in ieder geval uit willen Dochterlief was klein, medisch traject met echo's sprake inleidem etc en uiteindelijk zelf gekomen met 37 weken met 2665 gram. Succes met de laatste loodjes!
3,2 kilo bij 40.6 en 2,9 kilo bij 39.5 Redelijke ukkies dus terwijl ze bij beide bij de groeiecho met 34 weken zeiden dat ze gemiddeld zouden zijn (3,5 kilo bij 40 weken) Het zegt vrij weinig dus
Ik denk het niet. De jongste werd spontaan geboren bij 40.5 en was 9 pond bij 57 cm. Die bolle beer had er best eerder uit gemogen! De oudste was 7 pond en werd ingeleid bij 37.6. En die was er achteraf echt niet klaar voor ondanks zijn gewicht. Ik heb gewoon een langere dracht nodig blijkbaar
Baby wordt eerder gehaald omdat hij zo klein is. Wordt geboren voor 38 weken... Dochter was ook klein 2500gram bij 37 weken ☺
Ik kan hem alleen maar ontkrachten. M'n dochter is geboren met ruim 41 weken en woog 4300 gram, 56 cm. 100% van de prematuren zijn kleiner en eerder geboren als zij.
Oudste 2520 gram bij 38.0 Jongste 2740 gram bij 37.6 Kleine kindjes hebben het soms niet zo goed in de bm en komen dus eerder of je wordt ingeleid
Het lijkt mij idd dat kleine kindjes (relatief gezien) wat vaker juist eerder komen, omdat 'klein zijn' een teken kan zijn dat in buik niet ideaal is (bijv dat placenta niet optimaal werkt). Mijn flinkerds zijn lekker lang blijven zitten , hadden het enorm naar de zin daar binnen, ha ha! (41+3 wkn, 4355 g) (41+5 wkn, 4520 g) (41+0 wkn, 4260 g)
Bedankt voor de reacties! Haha, leuk om te lezen! Zo te lezen is het eerder andersom dan inderdaad. Ik ben heel erg benieuwd, spannende tijden weer! Ik was de hele zwangerschap uitgegaan van weer 3/4 dagen overtijd, maar nu het dichterbij komt denk ik weer.... zou het?! Omdat de groei dit keer ook zo anders was als bij de eerste twee.
Hoezo? Ik de k dat je statistisch hooguit zal tegenkomen dat gemiddeld gezien met de toename van de draagtijd het geboortegewicht toeneemt. Voor de anekdotiek: 4180 bij 41 weken en 4290 bij 40 weken. Dus zo bezien zou je kunnen zeggen; ja, de kleinste bleef langer zitten.