Hoi meiden, Al drie weken zitten wij met een raadsel en misschien kan iemand hier er iets van maken... Ik ben al maanden aan de pil, en slik die in principe altijd door (vanwege endometrioseklachten, pijn en pms). Vijf weken geleden dacht ik dat ik een eisprong voelde, de twee weken erna kreeg ik steekjes en daarna lichte krampen. Ik heb toen (twee weken nadat ik mijn eisprong dacht te voelen) een test gedaan en die was heel licht positief, dus meteen de pil weggegooid (zaten nog 3 pillen in de strip). Drie dagen na de laatste pil werd ik "ongesteld" (onttrekkingsbloeding door het stoppen met de pil), maar omdat ik me nog steeds zwanger voelde deed ik toch een test en die was ook licht positief. De twee weken erna bleef ik licht positief testen, dus twee keer naar de huisarts geweest, en zijn conclusie was dat ik waarschijnlijk een hele vroege miskraam heb gehad. Nu weer een week verder (5 wk na mijn eisprong) heb ik al een week last van enorme krampen, als een flinke menstruatie (erger dan ik laatste jaren gewend ben). MAAR zonder bloed!! Echt geen druppel, alleen een hoop witte afscheiding (gewoon glad, niet brokkelig zoals bij een schimmelinfectie). Bovendien ben ik dus minder dan 3 wk geleden al "ongesteld" geweest. Dus net een test gedaan, en nog steeds licht positief! Nu heb ik meteen de huisartsassistente gebeld, want er is vorige week bloed afgenomen en het enige wat ik toen te horen kreeg was "je bent niet zwanger", ik wilde de waarde dus weten. Die blijkt dus vorige week minder dan 1 te zijn geweest. Hoe kan dit nou?? Zijn mijn hormonen van slag of zo? Waren dit allemaal indrooglijnen? Dat zou betekenen dat ik inmiddels meer dan 15 indrooglijnen heb gehad, op clearblue, kruidvat 2 voor 10 euro, kruidvat 2 voor 5 euro en een test van een onbekend merk van de apotheek. De eerste twee weken waren het in het begin penstreepjes, maar later, en ook vandaag was het een brede streep, zij het wel héél licht. (maar binnen de 2 minuten verscheen hij) Ik ben benieuwd of iemand hier iets zinnigs over kan zeggen... Ik heb een doos microgynon 50 liggen ipv de 30 die ik eerst slikte, maar durf er eigenlijk nog niet mee te beginnen... Ik begrijp dat de kans dat dit een zwangerschap is heel erg klein is, maar er is toch iets aan de hand, of ben ik nou gek?
Met een hcg van minder dan 1 ben je echt niet zwanger. Misschien kan je een foto plaatsen van je test? Waarom licht positief? Geen idee kv reageert pas rond de 20 dus erg vreemd.
Die test ziet er inderdaad positief uit, maar wat raar dat dat dan niet in je bloed terug te zien is! Loop je, vanwege je endometriose en pms, ook niet bij een gyn? wellicht kan die je verder helpen? De huisarts weet er blijkbaar ook geen raad mee.... Sterkte ermee!
Ja raar he? Nee ik loop niet bij de gyn. Ik had heel veel last van pijn en pms toen ik een mirena had, en bij het verwijderen (3e poging d.m.v. hydroscopie, ze konden hem niet vinden) zei de gyn dat ze dacht dat ik last van endometriose had. Dat zou de pijn en de pms verklaren. Maar echt een diagnose heb ik niet gehad, daarvoor moeten ze je opereren. Ik kreeg van haar de raad om voor altijd de pil te blijven doorslikken, en heb daar inderdaad veel baat bij gehad. Alleen had ik de laatste maanden het idee dat mijn cyclus er doorheen kwam... Ik let daar erg op omdat onze jongste er ook is, ondanks pil en condoom. De oudste was nog geen 6 maanden toen ik er achter kwam dat ik weer zwanger was. Ik wacht nog even af wat er gebeurt, misschien word ik over een paar weken gewoon ongesteld of heb ik dan een echt duidelijk positieve test in handen (hoewel ik dat niet echt verwacht). Misschien dat de huisarts me dan door wil verwijzen naar de gyn, als daar reden voor is.
Dit is inderdaad zeer vreemd! De test is toch duidelijk positief!!!! mischien even afwachten en dan terug naar de dokter gaan om bloed te gaan laten trekken??? VEEL SUCCES!!!