Miskraam, maar HCG blijft stijgen!!??!!

Discussion in 'Miskraam' started by wendy86, Feb 10, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wendy86

wendy86 Actief lid

Apr 29, 2011
    408
    0
    0
    Werk in de thuiszorg
    Heerhugowaard
    Ik had vorige maand een miskraam gehad en 3 dagen laten bleek er een ei te zitten van 17mm. Volgens hun was dit een oud ei en kon ik gewoon me clomid nemen. Vorige week maandag na het ziekenhuis voor een uitgangsecho om te kijken of er een ei groot genoeg was zodat ik pregnyl kon spuiten, echter was er GEEN ei. Moest 2 dagen laten terug komen en zagen we een zwarte stip in me baarmoeder, dit kon een poliep of een zwangerschap zijn! Bloedprikken en smiddags werd ik gebeld dat de test positief was. Afgelopen woensdag moest ik weer komen voor een echo, er werd ons al direct verteld dat er iets niet klopte omdat mijn progesteron waarde niet klopte met een zwangerschap deze was veelste laag. Dus de echo werd gemaakt en was weer het vruchtzakje te zien alleen nu groter. Ik moest weer bloed prikken en me HCG was gestegen. Maar toch moest ik denken aan een miskraam. Vandaag moest ik terug komen. En werd ons verteld dat het van de miskraam van vorige maand is, mijn lichaam heeft dat nooit afgestoten en denkt nog steeds dat ik zwanger ben! Ze hebben dit zelf in 28 jaar tijd bijna nog nooit meegemaakt. Ik zegt tegen de arts ik weet gewoon bijna zeker dat ik zwanger ben nu van dat ei wat er vorige maand ineens zat. Volgens hun kon dat niet, want dan hadden ze vorige week nog helemaal niets gezien op de echo. Moest weer bloedprikken vanmorgen en mijn HCG is gestegen van 1290 na 1600 in 1,5 dag. Ze wilde het weghalen vandaag maar ik wilde dit nog niet omdat ik het allemaal erg vaag vind.Woensdag moet ik weer terug, en dan de 21e de curettage. Ben benieuwd of iemand hier vaker van heeft gehoord??

Liefs Wendy

2. Panter

Panter VIP lid

Mar 14, 2011
    13,710
    4,559
    113
    Mijn hcg bleef ook stijgen, ging pas een week na de miskraam omlaag.

3. me83

me83 Niet meer actief

hmm wat raar.. meestal na een miskraam zou het toch moeten gaan zakken.. ookal is je baarmoeder nog niet volledig schoon..dan nog zou het moeten zakken..

en idd raar van je ineens verdwenen eitje.. ik zou zelf ook nog even wachten. miss kunnen ze een volgende keer wel wat zien in je baarmoeder wat wijst op een zwangerschap... en is er dan niks meer verandert of je hcg zakt kan je altijd nog kiezen voor een curretage denkik..

4. wendy86

wendy86 Actief lid

Apr 29, 2011
    408
    0
    0
    Werk in de thuiszorg
    Heerhugowaard
    Ja mijn miskraam was dan 15 januari al. Dus dan zou die nu niet meer mogen stijgen toch. Erg bijzonder allemaal.

5. tulip

tulip Niet meer actief

Ik vind het toch ook wel gek en zou ook niet zomaar een curretage aandurven, ik zou even wachten, over een week of wat zou er een kloppend hartje te zien moeten zijn als het wel goed is

6. Panter

Panter VIP lid

Mar 14, 2011
    13,710
    4,559
    113
    Als je de 15de je miskraam hebt gehad dan zou dat idd niet zo moeten gaan!
    Maar zo te lezen heb je dus nog niks verloren, maar zit het er nog. Dan klopt het wel, want zo lang er nog iets zit blijft je hcg stijgen omdat je lichaam denkt dat het zwanger is. Een missed abortion noemen ze dat.

Ik zou voor de zekerheid voor curretage nog een echo laten maken, klopt er dan nog geen hartje dan is het dus niet goed. Maar wie weet is er een wonder gebeurt en zie je toch nog een kloppend hartje

7. wendy86

wendy86 Actief lid

Apr 29, 2011
    408
    0
    0
    Werk in de thuiszorg
    Heerhugowaard
    Ja indd ik moet dinsdag weer heen voor een echo en dan de 21e voor een curettage. Wat zit het lichaam dan raar in elkaar he ;)

Share This Page