Hoi allemaal! vandaag is de (voorlopige) diagnose PCOS vastgesteld. Wie heeft dit ook en wat is je ervaring? Vrouwenarts | PCOS
hoi hoi, ik heb eht ook... Ben bij de gyneacoloog geweest en moet nu eerst 10 kilo afvallen en over 4 mnd terug, dan zijn we een jaar bezig en starten we met medicijnen om de eisprong te maken
Het lijkt me stug dat ik overgewicht heb Ik ben 1.81 en weeg 70 kg...... Dus ws gaan ze bij mij andere stappen ondernemen.
Hey sjudith, Balen dat je (waarschijnlijk) pco hebt. Ik heb het ook. Ik gebruik nu clomid om een eisprong op te wekken en kreeg een prima resultaat deze eerste ronde. Heb je extreem lange cycli?
Ik heb ook PCOS en geen overgewicht of beharing. Mijn cyclus wordt deze maand gevolgd. Waarschijnlijk heb ik wel (af en toe) een eisprong. Hoe ging het bij je eerste zwangerschap?
Die was door de pil heen snap er niks van! Ik heb sinds oktober geen normale cyclus meer gehad! Ze zag wel eitjes zitten maar ze "springen" niet.
Ik heb ook PCOS en geen overgewicht of beharing. Ik was gestopt met de pil en na een jaar nog niet ongesteld, ik naar het ziekenhuis en ze zagen dus ook wel eitjes maar sprongen ook niet dus Provera gekregen om het op te wekken daarna vanaf dag 3 Chlomid. Dit werkte de eerste keer niet, dus weer provera en bij dag 3 dubbele chlomid. Nu wel al 4x een cyclus alleen niet een even lang als de ander dus heb nog niet echt duidelijkheid wanneer mijn ei nu is? Nu ben ik of zwanger of bezig aan mijn langste cyclus sinds de medicijnen.. ik ga dit weekend als ik dan nog niet ongesteld ben testen.. Liefs, Anoniempjes
Hallo allemaal, Bij mij is er ook PCO geconstateerd. Het eerste halfjaar na het stoppen met de pil was mijn cyclus vrij normaal, maar ineens werd het langer en ook bij mij is er PCO geconstateerd. Waarschijnlijk moet ik wachten tot september met de behandeling ivm vakanties. Ik heb geen overgewicht, dus afvallen hoeft gelukkig niet. Veel succes allemaal met de behandelingen etc.! Celia
Hier begin februarie PCOS geconstateerd ronde maart april met Clomid. Maart sloeg aan April niet. 25 mei geopereerd (ouwe eiblaasjes aangeprikt) en 23 juni werd ik weer ongi. Nu ronde zonder meds morgen FM. Hier wel overgewicht en overbeharing, maar geen lange cyclussen op 2x na was het altijd 28-35.. Hoefde overigens niet af te vallen, het was de gyn niet opgevallen.. Tijdens de operatie wel (vet om darmen).. Maar waarschijnlijk word dit vanzelf wel minder aangezien ik in korte tijd 20 kilo ben afgevallen.
Hier ook mede PCO'ser... Diagnose vorig jaar april gehad. Hier wel overgewicht... Mijn cyclus zit zo rond de 28 dagen. Volgende maand start ik met tempen..
hey meiden, hier nog iemand met PCO(S), weet dit al 6 jaar, en heb overgewicht etc.....en een zoontje van bijna 4 jaar!! nu duidelijk weer PCO, en ik ga beginnen met een afvalrace, want met alleen de Clomid was het niet genoeg. voor de meiden die PCO hebben, en ook Clomid gebruiken, we schrijven ook bij de vruchtbaarheidsbehandelingen (PCO en starten met Clomid), daar zitten vele meiden met en zonder de symptomen, en daar hebben we veel steun aan elkaar
@ Tata: nee, ik ga niet zo lang met vakantie (helaas hihi), maar het ziekenhuis werkt volgens mij op halve kracht ofzo, kon niet eerder ivm vakanties . Baal er enorm van, want we lopen nu vanaf mei bij het ziekenhuis en nu moeten we weer 3 maanden wachten! Celia
Hi Celia, Dat meen je niet! Belachelijk! Ik heb ook 2 weken op een afspraak moeten wachten. De secretaresse was op vakantie. Dat kan toch niet. Maar ja, nu wordt ik goed geholpen. Maandag weer een echo en nu maar hopen dat mn ei springt. We hebben gisteren en eergisteren geklust en ik denk straks weer. Ik had nu voor het eerst in maanden vruchtbaar slijm. Zou het dan toch goed komen? Ik hoop het! @ alle dames, ik ben met visolie gestart. Ik wil niet zeggen dat mn ei daarvan is gegroeid, maar wie weet doet het iets voor jullie. Een heel fijn weekend allemaal!
Ik heb het ook en je ziet, na enige hulp zwanger. Geen overgewicht enz. We zijn bijna 2 jaar bezig geweest. Clomid sloeg helaas niet meer aan na 8 maanden.
De wachttijden zijn hier erg lang helaas, maar ik denk dat als je eenmaal in de mmm zit dat het wel zal lopen. Toen ik belde voor een afspraak moest ik 4 weken wachten en voor de tweede afspraak weer bijna 4 weken ivm drukte. Maar die eerste afspraken zijn waarschijnlijk ook wat tijdrovender ivm onderzoeken etc. Ik word nu begin september gebeld met hoe verder, dus nog vrij onzeker allemaal, word er nogal kriebelig van! Als ik jullie verhalen allemaal lees zal het vast wel Clomid worden, maar er is nog niets gezegd van wat de mogelijkheden zijn. Gefeliciteerd DvS! Dat geeft mij ook weer een beetje moed! Slaap lekker allemaal! Groetjes Celia