Curettage gehad; wanneer weer eisprong en wanneer weer zwanger?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Mama Larissa, 28 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    Bedankt dat jullie de moeite nemen mijn verhaal te lezen :)

Mijn verhaal:

15 dec; 1e positieve zwangerschapstest
    1 jan; Vroege echo ivm buikpijn, hartactie bij 6w3d!
    Verder een 2e vruchtzakje gezien (leeg)
    7 jan; Start roze verlies en minder zwangerschapskwaaltjes
    8 jan; Opnieuw echo en weer hartactie gezien, maar te klein vruchtzakje en kindje meet 6w6d ipv 7w3d
    15 jan; Bloedverlies is al die tijd doorgegaan en steeds een beetje meer geworden, vandaag op de echo zien we geen hartactie meer. Kindje meet 7w2d :(
    Advies; Miskraam lijkt in gang, afwachten verder verloop
    17 jan; Krampjes en verlies van meerdere stolsels, is dit het?
    21 jan; Start hevig bloedverlies
    23 jan; Controle echo bij de vk, deel vruchtzakje zit er nog, zsm consult gyn gepland
    Later die dag weer krampen en verlies van stolsels, misschien toch alles zelf verloren?
    24 jan; Echo gyn, zowel kindje als vruchtzakje zitten er nog compleet in...
    Inmiddels 18e dag bloedverlies, besloten tot medisch behandelen
    25 jan; curettage gehad, nu echt leeg... :(

Ik hou mijn temperatuur al een week bij en die lijkt nu na de curettage elke dag wat te zakken, vandaag voor het eerst een temp die ik doorgaans heb op de dag dat ik ongesteld word.

Vandaag was een zwangerschapstest helaas nog super donker...

Ik ben benieuwd wanneer ik mijn eisprong kan verwachten. Normalitair heb ik die op cyclusdag 15, 16 of 17.

Verder ben ik benieuwd wie er in de 1e ronde na curettage zwanger werd (voor degene die dus niet eerst een natuurlijke menstruatie hebben afgewacht) en hoe die zwangerschap verliep?

Uiteraard begrijp ik dat dit voor iedereen verschillend is en dat dit niks zegt over mijn situatie, maar ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Groetjes,
    Larissa

2. Ammie1984

Ammie1984 Bekend lid

12 nov 2012
    779
    68
    28
    Hoi Larissa,

Wat ontzettend vervelend dat je een miskraam mee hebt moeten maken.

Ik heb op 21 november een curretage gehad. Het vruchtje is niet ouder geworden dat 6wk+2.
    Wij hebben besloten er na de curretage direct weer voor te gaan. Ik heb iedere week een zw test gedaan om te kijken of het hcg uit mijn lijf was, zodat ik niet vals positief zou testen. Exact 29 dagen na de curretage had ik mijn eerste negatieve zwangerschapstest en begon mijn eerste 'menstruatie'. Dit was echter erg weinig en bleef beperkt tot 4 dagen bruin bloedverlies. Ik kon het met een inlegkruisje per dag af. Volgens de gyn kon ik dit aanmerken als eerste menstruatie en had ik waarschijnlijk geen ovulatie gehad deze eerste cyclus. Wel moest ik erop letten dar mijn volgende menstruatie weer normaal zou zijn..
    Die is echter niet meer gekomen, want 21 januari heb ik weer positief getest!
    Ik heb voor de zekerheid 23 en 27 Jan nog een test gedaan en de streep is donkerder. Ik ben dus echt weer zwanger!

Gezien het feit dat ik de eerste cyclus na de curretage geen ovulatie heb gehad, ben ik in principe weer de eerste ronde zwanger geworden.
    Wel moet ik erbij zeggen dat ik geen moeite heb met zwanger worden. Mijn dochter en de mk waren ook beide keren de eerste ronde raak.

Sterkte de komende tijd en ik hoop voor je dat het snel weer raak is!

3. Daphne1990

Daphne1990 Actief lid

25 apr 2012
    496
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb in juni 2012 ook een miskraam gehad met 10 w en 2 dagen. Ik had voor pillen gekozen maar helaas niet schoon dus moest alsnog een curretage. Ik ben na de curretagebloeding gelijk ongesteld geworden maar heb nooit zw testen gedaan om te kijken of t negatief was. Vanaf dat t bloeden stopte zyn wij er weer voor gegaan, ik dacht mn lichaam geeft t zelf wel aan wanneer t weer klaar is om zwanger te worden. Uiteindelijke resultaat dat ik in ronde 5 weer zwanger was.

Ik wens je veel sterkte en hoop voor je dat je snel weer zwanger mag zijn

4. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Wat een verdrietig nieuws. Sterkte!
    Ik heb geen curretage gehad, maar mijn miskraam is 3 januari opgewekt met pillen (cytotec). Ik heb mijn temperatuur bijgehouden en ovutesten gedaan. En nu blijkt mijn ei, althans dat denk ik, vorige week woensdag te zijn gesprongen. Mijn cyclus zit meestal rond de 28/29 dagen. Al met al is het zo'n 6 dagen verschoven. Ik heb het idee dat mijn lijf weer is begonnen toen het bloeden ophield. Wij wachten trouwens ook niet en zijn er meteen weer voor gegaan. Nu maar afwachten wat het wordt :D

5. Mama Larissa

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Noord-Holland
    Bedankt voor jullie reacties dames!

@ Ammie; wat naar dat ook jij een miskraam en curettage hebt moeten meemaken!
    Jouw lichaam heeft die eerste maand dus geen ovulatie doorgemaakt, dat kan ook nog natuurlijk...
    Bijzonder dat je de 1e ronde met eisprong gelijk weer zwanger bent geworden en precies 2 maanden na je curettage weer een posi test in handen had!
    Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap :D
    Ik hoop dat alles heel goed blijft gaan en je over 8 maanden een prachtig kindje in je armen mag houden!!!

@ Daphne; jij was al aardig opweg richting de 12-13 weken grens toen je je miskraam kreeg zie ik, wat verdrietig!
    En de pillen hebben dus ook niet volledig hun werk gedaan, waardoor je uiteindelijk dubbelop had met de curettage er bij :(
    Omdat ik dit vaker heb gehoord, ben ik gelijk voor curettage gegaan, maar ik blijf het een moeilijke 'keuze' vinden.
    Wat fijn dat jij inmiddels alweer 16 weken zwanger bent, van harte gefeliciteerd!
    Ook voor jou hoop ik dat alles heel goed blijft gaan en je over 5 maanden een prachtig kindje in je armen mag houden!!!

@ Ikapika; jouw miskraam is nog heel recent begrijp ik, wat naar. Want ook jij was al bijna 10 weken zie ik in je onderschrift :(
    Jullie gaan er dus gelijk weer voor, fijn dat je vorige week een eisprong denkt gehad te hebben, dan heb je ook echt weer een kans!
    Ik hoop dat je snel weer een posi zwangerschapstest in handen mag houden en dan een goede zwangerschap mag hebben!

Op dit moment heb ik helaas nog veel buikpijn en lijk ik af en toe wat koorts te ontwikkelen...
    Gisteravond in het zkh geweest om urine en bloed te testen op infectiewaarde. Gelukkig was dit allemaal goed!
    Verder een echo gehad en mijn baarmoeder is echt helemaal schoon en leeg. Dit verklaart waarom ik gelijk na de curettage nagenoeg geen bloedverlies meer had, het is gewoon goed schoon.
    Dit geeft mij hoop dat mijn lijf snel weer opnieuw kan beginnen met een nieuwe cyclus.
    Hopelijk is die vervelende pijn snel weg!

Ik ben nog steeds benieuwd naar de ervaringen van andere dames!

Groetjes,
    Larissa

6. marjol

marjol Fanatiek lid

14 nov 2009
    1.881
    3
    36
    Gelderland
    Mijn 'normale' cyclussen varieren van 32 tot 42 dagen. Na mijn miskraam, 'mini-bevalling' en een na curretage ben ik na 40 dagen weer ongesteld geworden. Cyclus daarna 34 en nu a.d.h.v ovutesten komt mijn cyclus op 33 dagen uit.

7. loesje6

loesje6 Bekend lid

4 mei 2012
    891
    199
    43
    Hoi Larissa,

Wat een naar verhaal! Veel sterkte....

Ik heb in juni een MA gehad bij 11 weken. 2x cytotec gehad, daarna alsnog een curretage. In november was ik weer zwanger. Voor mijn gevoel duurde het een eeuwigheid, want ik wilde zo graag weer snel zwanger worden. Uiteindelijk dus 5 rondes...
    Viel achteraf dus reuze mee!
    Nu alweer bijna 12 weken. Ik hoop zo dat het deze keer goed blijft gaan.

Liefs....

8. Mama Larissa

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Noord-Holland
    Bedankt ook voor jullie reacties!

@ Marjol; jeetje, wat een verlies van jullie kindje met trisomie18... :(
    'Fijn' dat je cyclus gelijk opgang is gekomen, hopelijk ben je weer snel zwanger!

@ Loesje; jij ook al 11 weken zwanger toen je een MA kreeg, voor je gevoel zit je dan al bijna 'veilig' he?
    Wat super fijn dat je inmiddels weer zwanger bent, ik hoop dat alles heel goed blijft gaan en je over 6,5 maand een prachtig kindje in je armen mag houden!!!

Jullie hebben beide een na-curettage gehad, dat hoor ik zo vaak.
    Daarom heb ik gelijk gekozen voor curettage, maar het lichamelijk herstel nu valt me wel een beetje tegen...

Zijn er nog andere meiden hier die hun ervaringen willen delen?

Groetjes,
    Larissa

9. dropje26

dropje26 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.010
    0
    36
    Ik heb zelf vorig jaar met 13 weken n curretage gehad
    Geen ongesteldheid maar de maand erop meteen zwanger helaas weer een miskraam met 6/7 weken..
    Toen 2 maanden later weer zwanger.. Helaas met 9 weken een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Eilleider kwijt
    En twee maanden later weer zwanger!
    Je ziet: n hoop ellende maar uiteindelijk n heerlijk mannetje in mn buik
    Wat ik iedereen kan aanraden is 1 ronde wachten dus nog even je ongi afwachten en daarna van je ei profiteren
    Hoop dat je snel zwanger bent!

10. Mama Larissa

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Noord-Holland
    Pfff dropje, wat veel verdriet heb jij meegemaakt vorig jaar :(
    Maar wat fijn om te horen dat je nu 23wkn zwanger bent van een zoontje, gefeliciteerd!
    Hopelijk kun je hem eind Mei gezond en wel in je armen houden!

Wat zijn er toch veel dames die een MK of MA meemaken bah...

Groetjes,
    Larissa

11. losje

losje Fanatiek lid

5 feb 2013
    3.250
    0
    0
    omgeving amsterdam
    Hallo dames,
    Ik ben een moeder van twee hele mooie dochters,
    Nou was ik onverwacht zwanger van de derde.......wat ons toch een heel blij gevoel gaf en dus van harte welkom!
    Helaas het mocht niet zo zijn,het vruchtje is niet ouder geworden dan 6w3d.........
    24 jan heb ik een curettage gehad :(
    Nou willen we er toch weer voor gaan!
    Ik heb 2 dagen na de curettage flink veel bloed en stolsels verloren........daarna hield het bloeden op......dus mochten we weer beginnen:)
    Paar dagen later kleine beetjes bruin bloed verloren(heel weinig)
    Dus ben benieuwd wanneer m'n eisprong is.........
    Ik wens iedereen veel sterkte en ik hoop dat jullie weer verblijd mogen worden met een mooi kindje.................

Deel Deze Pagina