HCG na de bevalling?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by MamaVanBrittje, Aug 12, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamaVanBrittje

MamaVanBrittje Niet meer actief

Hoi!

Ik ben op 3 juli bevallen van mijn zoontje. Sindsdien ben ik nog niet ongesteld geweest, maar 2 weken geleden wel van dat "vruchtbaar slijm" gezien. In dat weekend ben ik voor het eerst sinds de zwangerschap weer intiem geweest met mijn vriend, of eigenlijk 2x, en zonder voorbehoedsmiddelen.

(ja, was niet slim, we weten het!)

Nu vraag ik me af wanneer het HCG-hormoon uit je lichaam is verdwenen, zodat een zwangerschapstest niet vals positief is. Ik wil namelijk dit weekend voor de zekerheid een testje doen.
    Zou het ook al kunnen, dat ik opnieuw zwanger ben? Ik heb verder geen klachtjes, alleen sinds het "intiem zijn" een soort ongesteldheidspijntje in mijn onderbuik.

Ik hoor het graag!

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

het hcg van je zwangerschap is verdwenen dus als je nu positief test is het van een nieuwe zwangerschap.Het zou wel kunnen ja, je hebt gewoon een eisprong gehad en kunt dus weer zwanger zijn.Afwachten maar tot je kunt testen of dat je ongesteld wordt.

Mirjam

3. MamaVanBrittje

MamaVanBrittje Niet meer actief

Bedankt voor je snelle reactie!!! Ik ga dit weekend dan toch een testje wagen. Ben benieuwd...

Groetjes, Nicky.

Share This Page