Hoi, Ook ik heb een vraagje. Sinds mijn bevalling bijna 2 jaar geleden, slikte ik ivm de borstvoeding de minipil (cerazette) Hier ben ik 5 weken geleden mee gestopt, omdat ik een maand lang last had van doorbraak bloedingen. Daags na mijn laatste pil ben ik ongesteld geworden. (nu ruim 4 weken geleden) Toen dat over was, hebben we gevreeen met condoom. Vorige week kreeg ik een bloeding, en ging ik er vanuit dat dat mijn (te vroege) menstruatie was, echter op wat bruine afscheiding na, zette dit niet door. Vrijdags zijn we in the heat of the moment, het condoom vergeten. Omdat ik er nog vanuit ging dat ik ongesteld zou worden, heb ik me er verder niet druk over gemaakt, maar inmiddels ben ik nog steeds niet ongesteld.... Wat denken jullie, hoe groot is de kans dat ik zwanger ben? En wat was die bloeding dan? overigens, de timing zou niet fantastisch zijn, maar het zou wel meer dan welkom zijn, ik maak me wat dat betreft ook absoluut geen zorgen, maar kan niet zo goed tegen onzekerheid Hoop dat jullie mee willen denken! Groetjes, Lyso
Hallo, Als je stopt met de pil, heeft je cyclus vaak even de tijd nodig om weer goed op gang te komen. Het kan best zijn dat die bloeding van vorige week toch een menstruatie is geweest. Ik kan niet zeggen wat de kans op zwangerschap is. Want ik weet niet wanneer je eisprong is geweest. Is die bloeding je menstruatie geweest is de kans op zwangerschap klein, want 2 wkn na een menstruatie heb je ongeveer je eisprong. Wacht toch even geduldig af en test over een week of 3-4 als je geen menstruatie krijgt. Groetjes Ineke
Bedankt voor je antwoord! Wat ik me nog wel afvraag, kan ik echt pas met 3a4 weken testen? Ik ben inmiddels gestopt met filet american te eten, en begonnen met vitamine, gewoon voor het geval dat... maar ik mis het wel!! Een aantal merken, heeft ook vroege zwangerschapstesten. Die kun je al 10 dagen na dato gebruiken, ik dacht dat een gewone test dan wel na 2 weken uitsluitsel moest geven? Wat zijn jouw ideeen hierover? groetjes
hoi een gewone test geeft op de dag dat je ongesteld zou moeten worden een betrouwbare uitslag. Eerder testen heeft niet zoveel zin, probeer gewoon je geduld te bewaren tot je NOD. Mirjam