Zwangerschapskans/Miskraamkans na curettage

Discussion in 'Miskraam' started by suzie80, May 14, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. suzie80

suzie80 Bekend lid

May 14, 2008
    933
    0
    0
    Zuid-Holland-Zuid
    Hoi meiden,

4 weken geleden heb ik een curettage gehad na een zwangerschap van bijna 14 weken.
    Inmiddels zijn we al weer aan het klussen voor een nieuwe beeb.

Nou lees je zoveel verschillende verhalen over de kans om zwanger te worden na een MK.
    Die zou minder zijn door de curettage.

Ook las ik ergens dat je eerste ei na de MK van mindere kwaliteit zou zijn.
    Kan me dat niet voorstellen.

En ik las ergens dat de kans op een nieuwe MK groter is als je snel zwanger zou worden.

Weten jullie hier iets van?

2. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    hoi meid
    na een mk heb je grotere kans op zwanger te raken

na een currettage is het beter om even je bm te laten herstellen...
    maar hoe de kans ligt met zwanger worden weet ik niet

nog heel veel sterkte met het verlies. en heel veel succes met zwanger worden

3. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

Oct 10, 2007
    3,285
    0
    0
    Ik heb gehoord dat de kans op zwangerschap alleen maar groter is na een mk. Ik betwijfel het zelf omdat ik na mijn eerste mk heel de maand geklust heb en 3 maanden later werd ik toen pas weer zwanger.

Over dat een nieuwe mk net na een mk groter ligt klopt ook niet hoor. Er werd tegen mij wel gezegd omdat ik nu 3 mk's gehad heb dat bij mij een mk zoiszo groter is dan normaal. Alleen Is het wel dat de kans dat het goed gaat weer groter ligt dan een mk. Heel veel sterkte nog he en succes met klussen.

4. Jannes

Jannes VIP lid

Oct 6, 2006
    7,714
    1
    36
    Mijn gyn zei dat de kans op zwanger worden echt niet groter is na een MK. Een fabeltje dat ooit de wereld in is geholpen. Ik was ook pas ronde 11 na MK zwanger (maar heef ook met andere dingen te maken).

Je cyclus begint weer gewoon opnieuw en zwangerschapshormoon is vrijwel weg. Zaadje moet ei gewoon vinden net als rondes daarvoor.

5. cindy1981

cindy1981 Fanatiek lid

Apr 20, 2008
    2,093
    0
    0
    Ik ben gelijk weer zwanger geraakt na mijn mk. Meen je dat nou dat dit eitje dan minder sterk zou zijn? Ik hoop het niet. :cry:

6. Seilenna

Seilenna Actief lid

Sep 9, 2007
    442
    0
    0
    Flevoland
    mijn gyn zei juist dat ze niet precies weten hoe het kan, maar dat het er op lijkt dat je na een zwangerschap (hoe die dan ook geeindigd is...) toch vruchtbaarder bent.
    Ik weet niet of het echt zo is, maar zie mijn onderschrift...

Over de kwaliteit van de eicel, lijkt me niet logisch eigenlijk. Die eicel groeit in je eierstok, heeft toch niks met een miskraam te maken? Maar helaas heb ik ook niet alle wijsheid in pacht...

Groetjes Annelies.

7. suzie80

suzie80 Bekend lid

May 14, 2008
    933
    0
    0
    Zuid-Holland-Zuid
    Leek mij dus ook niet logisch van zo'n eitje

Iemand schreef dat op een ander forum

8. Ischa31

Ischa31 VIP lid

Sep 5, 2007
    6,944
    83
    48
    thuis
    Mijn gyn zei hetzelfde als de gyn van Jannes. Dat de kans echt niet groter is dat je snel zwanger raakt na een miskraam. Nu moet ik zeggen dat ik in de 3e cyclus weer zwanger ben geraakt dus behoorlijk snel.

De gyn zei wel dat het kan zijn dat je in de 1e cyclus na je miskraam geen eisprong krijgt en het dus ook 4 tot 6 weken kan duren voordat je weer ongesteld wordt (bij mij was het dan wel opgewekt met pillen dus weet niet of dat hetzelfde is als na een curretage).

Gaat het verder wel goed met je?

9. knorretje21

knorretje21 VIP lid

Jan 1, 2008
    5,805
    0
    0
    hier curretage gehad...
    en daarna ongi geworden.. daar voor niet zwanger geweest en toch heel veel geklust..

nu met ovutesten bezig en ben erachter dat ik wel een latere ei heb omdat je cyclus toch niet 100 % is... maar heb wel bijna me ei..

dus als je wilt weten hoe en wat raad ik je aan of te tempraturen of ook ovutesten te gebruiken dan heb je meer zekerheid...

sterkte nog in ieder geval1!

10. suzie80

suzie80 Bekend lid

May 14, 2008
    933
    0
    0
    Zuid-Holland-Zuid
    hoi,

Verder gaat het wel goed met me.
    Lichamelijk zeker wel weer en het emotionele moet gewoon slijten.
    Eerst denk je er heel veel aan en dat wordt steeds een beetje minder.

Heb gisteren dus zo'n ovu test gedaan en die was positief.
    Ook was ik dinsdag bij de gyn voor nacontrole en toen zei een echo maakte zag ze een eiblaas die op springen stond.
    Verder had ik ook last van meer afscheiding wat ik normaal ook had rond eisprong.

Hebben gisterenavond en 2 dagen ervoor geklust dus daar ligt het niet aan.
    Verder is het natuurlijk altijd afwachten.

Maar ben bij mijn dochter in 2 rondes zwanger geraakt en bij de miskraam in 1 ronde dus hoop dat het nu ook snel raak is.

Je wilt er toch weer voor gaan.

Groetjes

Share This Page