Hcg neemt toch af voor een miskraam?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Ikzelf, 1 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikzelf

Ikzelf Bekend lid

1 nov 2010
    995
    35
    28
    NULL
    NULL
    Hallo,

Wanneer er een miskraam aan zit te komen worden de zwangerschapstesten toch lichter?
    Ik zou gister 6,1 weken zwanger zijn maar volgens de gyn gaat het miss niet goed omdat het op de echo niet langer is dan net 5 weken:(
    Gelukkig nog geen tekenen van een miskraam als bloedverlies of buikpijn en de zwtest die ik net heb gedaan is zelfs weer een haartje donkerder..dat is dan toch positief of werkt dat niet zo?

Hoop dat jullie hier meer van weten:)

2. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi, mijn eigen ervaring bij een miskraam was dat de test de eerste keer een heel dun streepje gaf en een paar dagen later een iets donkerder streepje, maar dat was nog steeds niet die overtuigend dikke streep die er moest staan. Volgens de verloskundige zou er vanaf het begin iets niet goed zijn geweest waardoor het HGC-niveau achter bleef.

3. Ikzelf

Ikzelf Bekend lid

1 nov 2010
    995
    35
    28
    NULL
    NULL
    Heh bah..wat vervelend zeg:(

Ik heb wel knaltesten..zegt dat iets?

4. yj81

yj81 Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.183
    8
    38
    Friesland
    dat hoeft niet per definitie te zeggen dat het mis gaat hoor!Ten eerste kan je eisprong laat geweest zijn, de innesteling later geweest zijn of de gyn een foutje met meten gemaakt hebben(het is allemaal zo klein dat een milimeter verkeerd meten al veel verschil maakt in zwangerschapsduur)

5. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48
    Hoi,

Het hoeft inderdaad niet fout te gaan, wanneer heb je weer een echo? De ontwikkeling van de vrucht(zak) in die tijd zegt het meeste. Dus geef de moed nog niet op!

Je kan overigens ook een miskraam hebben maar dat de vruchtzak etc gewoon doorgroeit, en je HCG dus ook blijft stijgen. Missed Abortion wordt dat genoemd.
    Ook kan je gewoon een probleem hebben dat er HCG aangemaakt blijft worden terwijl vrucht(zak) al weg is.
    Die strepen zeggen dus helaas niet zoveel, alleen dat er HCG aangemaakt wordt.

6. Pompeloesje

Pompeloesje Fanatiek lid

10 aug 2009
    4.227
    300
    83
    Vrouw
    uitvaartondernemer
    Belgiƫ
    ik hoop voor jou dat het goed zit hoor!
    Maar jammer genoeg zeggen die strepen niets...
    Bij mij is het vruchtje gestopt met groeien op 4 weken...
    Toen ik 6+4 wk voor de echo ging hebben we dit gemerkt.
    Verder was mijn hcg wel elke 2 dagen mooi verdubbeld en had ik maandag zelfs nog een knaltest.
    Hcg stijging wil dus altijd iets zeggen :(

Deel Deze Pagina