Bij echo geen hartje te zien...

Discussie in 'Miskraam' gestart door Susannee, 19 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Susannee

Susannee Lid

19 mei 2011
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Allemaal,

Op 10 mei had ik mijn eerste echo. Ik had er lang op gewacht en was erg blij dat de dag was aangebroken. Ik zou ongeveer 10 weken zwanger zijn. Helaas verliep de dag anders dan verwacht...
    Op de echo was geen hartje te zien. Waarschijnlijk is het met 7 weken gestopt.
    Je houd er wel rekening mee dat het verkeerd kan gaan, maar je verwacht het uiteindelijk niet.

Ik moet nu wachten op een spontane miskraam. Hoelang kan dat duren? Ik heb wel af en toe last van menstruatie achtige buikpijn, en last van mijn rug, maar de miskraam komt maar niet... Ik vind het erg lastig om nu weer mijn dagelijkse bezigheden op te pakken, omdat ik niet weet wanneer de miskraam opgang komt. Ook ben ik bang voor wat er komen gaat, omdat een miskraam best heftig kan zijn... En zolang het nog niet gekomen is, heb ik het gevoel dat ik niet verder kan.

Ik weet niet wat ik moet doen en hoelang ik moet wachten... Kan iemand mij geruststellen?

Liefs Susanne

2. san1981

san1981 Actief lid

8 sep 2008
    218
    1
    18
    Susannee hier hetzelfde verhaal. Ook na zeven weken gestopt. Zit ook te wachten op een miskraam. (anderhalve week))
    Ik heb het eerst laten bezinken en kwam na ook wat gelezen en gevraagd te hebben aan de vk en gyn tot het besluit dat ik toch nog ga wachten twee weken. Mocht het dan niet lukken dan medicatie om het op gang te brengen. Lukt het dan nog niet curretage.
    Je kunt ook sneller voor medicatie of curretage kiezen. Laat je alleen wel goed informeren over de risico's en mogelijkheden, enzo.
    Ik vond het de eerste week ook lastig om de draad op te pakken maar ik merk nu dat het juist wel fijn is om ook ergens anders mee bezig te zijn.
    Wat je ook besluit het is jou besluit en jij bepaalt wat het beste voor je is. Niemand kan zeggen dat dit goed of fout is.
    Sterkte meis

3. Susannee

Susannee Lid

19 mei 2011
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat erg dat je ook hetzelfde mee moet maken. Veel sterkte ermee!
    Ik heb maandag weer een afspraak bij het ziekenhuis, als het dan nog niet opgang is gekomen ga ik denken aan een andere manier.
    Ik merk ook wel aan mijzelf dat ik de draad weer op wil pakken. Zit nu al bijna 2 weken thuis. En afleiding zal me goed doen.

Ben je niet bang dat het plotseling opgang komt wanneer je niet thuis bent? Daar zit ik namelijk wel mee...

Nogmaals veel sterkte, en bedankt voor het reageren!

Liefs Susanne

4. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Ik heb het ook meegemaakt. Was 10+3 zwanger toen ik de echo kreeg en helaas ook geen kloppend hartje te zien, gestopt bij 8 weken. Ik heb voor medicatie gekozen, cytotec. Kon het niet aan om maar af te wachten, voelde me zo zwanger. Zaterdag ben ik begonnen en maandagochtend is het vruchtje eruit gekomen. Weet wat je door maakt, heel veel sterkte!

5. san1981

san1981 Actief lid

8 sep 2008
    218
    1
    18
    Ben niet beng dat het dan begint. Heb vanalles in mijn handtas zitten en op mijn werk weten ze het dus kan zo weg als het nodig is. Werk geeft me gelukkig ook wel veel afleiding.
    Merk nu ook na twee weken dat ik het ook wel lang vindt duren. Mosschien toch wat eerder de cytotec. Laat er nog even dit weekend overheen gaan.

Sterkte meid met de beslissing die je neemt en met het verwerken van alles.

6. girly

girly Actief lid

14 feb 2007
    489
    0
    0
    hallo,

hier helaas hetzelfde :(
    wij hadden afgelopen vrijdag onze 1e echo, was toen 10,1 weken
    zwanger! helaas geen hartaktie en ter grootte van 8,1 weken!
    wat doet dit veel pijn zeg! ik wacht het nog ff 'spontaan' af en anders naar het ziekenhuis! vind het allemaal heel eng voor wat er komen gaat!
    kan het nog steeds niet geloven en voel nog helemaal niks, geen krampen, bloedverlies enzo.
    weet wel dat ik niet te lang wil wachten want hoe langer ik nu wacht hoe meer ik eigenlijk ga denken, misschien hadden ze het fout? (weet natuurlijk heus wel dat het niet goed zit) maar ben zo verdrietig:(:(

7. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    ik weet wat je doormaakt. ook 10+3 weken met de echo(12 mei) en hartje was gestopt met 9 week. ik heb na een paar dagen besloten tot curretage. Ik kon het ook niet echt aan om lang af te wachten. Ben de hele week ook thuis geweest en afgelopen donderdag dan curretage gehad. nu sinds gister wel weer aaan t werk, maar zeg tegen al mn clienten dat ik rustig aan moet doen.

heel veel sterkte!

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier met de 12-wekenecho ontdekt dat er enkel een leeg vruchtzakje zat. Twee weken later nog geen miskraam, naar gyn geweest en medicatie meegekregen. De volgende dag kwam de miskraam toch spontaan op gang.
    Op gang, zeg ik, want het begon heel rustig met wat bruinverlies. Heb me toen die dag ziek gemeld, (was een woensdag), maar uiteindelijk kwam zondag de miskraam pas echt los. In de dagen daarvoor vloeide ik als bij een zware menstruatie.
    Mijn miskraam was erg heftig, verloor zoveel bloed dat ik met de ambulance naar het ziekenhuis afgevoerd ben, maar daar zeiden ze ook dat ze dat maar een paar keer per jaar meemaken. Meestal gaat het dus gewoon rustiger. Uiteraard wel met pijn, het gaat toch om een kleine bevalling...

Bespreek met een gyn goed wat je wilt en kunt doen en ook je angst: spreek door wat je moet doen als het niet goed gaat, (goed voorbereid zijn helpt om angst weg te nemen).
    Ik wist dat als ik licht in mijn hoofd zou worden, ik moest gaan bellen en dat hebben we dus gedaan. Is allemaal helemaal goed gekomen verder, we waren er ruim op tijd bij ;)

9. Susannee

Susannee Lid

19 mei 2011
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties. Wat erg dat jullie dit ook mee moesten maken! Heel veel sterkte.

Ik was gisteren weer naar het ziekenhuis geweest. Ik kon een keuze maken uit 3 opties. Weer afwachten (dit doe ik al 2 weken en is geen pretje!), medicatie of curretage. Ik vond het een moeilijke keuze. Afwachten vind ik moeilijk, kan zo nog 2 weken duren.
    Ik heb de risico`s bekeken, en het leek mij toen verstandiger om de medicatie te kiezen.
    Ik heb de 4 pilletjes thuis, maar durf ze niet te gebruiken...
    Op internet heb ik de ervaringen hiermee gelezen, ik schork me dood! Is het echt zo erg! Of zijn er ook positieve ervaringen?
    Kan iemand mij dit vertellen, zodat ik alsnog de medicatie durf te gebruiken...

Liefs Susanne

10. Flavour

Flavour Niet meer actief

Nee hoor, zo erg is het meestal niet. Ik heb het verschillende keren gebruikt. Je brengt ze in, gaat rustig liggen en dan krijg je wat kramp als het goed is, en bloedverlies. Het bloedverlies kan veel zijn, op zich wel veel meer dan een normale menstruatie, dus daar hoef je niet gek van op te kijken. Als het goed is, nemen de krampen toe en verlies je na een tijdje na stolsels ook de vrucht. Gebruik geen tampons!

Mocht er niet veel gebeuren, dan is het gebruikelijk dat je nog 4 pillen krijgt om de kuur te herhalen.

Ik zou op tijd beginnen met paracetamol en dat om de paar uur blijven slikken. Dan bouw je een spiegel op. Liever geen andere pijnstillers, zoals ibuprofen, want die kunnen de weeën remmen. Een kruik op je buik helpt ook.

Zorg dat je niet alleen bent als je de pillen inbrengt. Mocht je echt ontzettend veel bloed gaan verliezen en merken dat je gaat flauwvallen, bel dan de vk of de gyn. In zeldzame gevallen blijft het vruchtje zeg maar steken, en dat moeten ze dan in het ziekenhuis verwijderen.

Maar laat je niet te veel afschrikken door bovenstaand verhaal of andere verhalen op internet. De meeste vrouwen hebben positieve ervaringen met cytotec en zouden het de volgende keer zo weer doen. Daar wordt internet alleen niet mee volgeschreven, zo werkt dat...

Veel sterkte.

Suus

11. Nightelf79

Nightelf79 Fanatiek lid

31 dec 2008
    2.346
    0
    0
    Radiologisch laborant
    Ik heb vorige week te horen gekregen dat het hartje van ons kleintje niet meer klopte. Ik had al sinds ruim 2 weken bloedverlies, maar de echo's waren tot dan toe wel steeds goed. helaas kreeg ik meer bloedverlies en toen toch maar weer naar de gyn geweest en daar bleek ons lieve kleintje al niet meer te leven. Ik heb de dag erna cytotec gekregen en dezelfde dag is het vruchtje er ook al uitgekomen. Ik heb wat lichte krampen gehad en pijn in mn rug, maar het is mij heel erg meegevallen. Ik heb zelfs geen pijnstiller geslikt.
    Ik vind het bloedverlies wel heel erg heftig. Ik vloei nog steeds heel veel en voel me daardoor ook niet zo lekker. Gelukkig bleek op de echo gisteren dat de baarmoeder wel helemaal schoon is.

12. Susannee

Susannee Lid

19 mei 2011
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties.

Ik ga proberen de medicatie vanavond in te brengen. Hopen dat het meevalt, en dat het snel achter de rug is.

13. Fleurtjes

Fleurtjes Bekend lid

30 jun 2010
    668
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi Susanne,

Mijn gyn wilde graag een curretage uitvoeren maar ik zelf wilde liever eerst cytotec proberen. Ben zo blij dat ik daarvoor gekozen heb.

De eerst keer inbrengen verloor ik ze na een paar uur en gebeurde er niet veel. De 2de keer ('s avond) ging het beter. Heb wel behoorlijk wat krampen gehad. Heb er 's nachts ook wel even wakker van gelegen. De volgende ochtend verloor ik het vruchtje.

Maar de pijn en het bloedverlies is me mee gevallen.
    Het vruchtje kwam er bij mij in 1x uit en dat vond ik een minder prettig gezicht. Ookal ben je er op voorbereid, je weet toch niet wat je moet verwachten.

Las van iemand de tip dat als je het vruchtje wilt opvangen door een zeef te plassen. Dan hoef je het niet, net als ik, uit de pot te vissen. :(:)

Ben achteraf blij dat mijn lichaam het "zelf" heeft opgelost. Voor mij was dit een belangrijk stukje voor de verwerking.

Heel veel sterkte. Ik hoop dat de meds hun werk doen.

14. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ja, of door een vergiet, die zet je dan gewoon in de pot. Nog handiger ;).

Sterkte!

Suus

15. totallyinlove

totallyinlove Niet meer actief

Sterkte Susannee :(

16. Nightelf79

Nightelf79 Fanatiek lid

31 dec 2008
    2.346
    0
    0
    Radiologisch laborant
    Hoe gaat het Susannee?

17. Niesje123

Niesje123 Actief lid

1 mrt 2011
    456
    0
    0
    Hallo dames,

Ik "mag" helaas ook aanschuiven, gister de 2e echo gehad waarop te zien was dat ons frummeltje geen groei en geen hartactie meer had :(
    Ik wist het ergens al...
    Heb de laatste tijd veel voor m'n kiezen gehad dus zit nu even thuis,
    heb het gevoel dat ik maar even alles over me heen moet laten komen om "dit" nu ook nog erbij "eventjes" goed te kunnen verwerken..
    Ik wil dan ook het liefst op de miskraam wachten.. dit kindje was zo gewenst, ik wil het niet snel kwijt..het zit zolang nog goed en mag de tijd nemen...of is dit gek dat ik het zo voel???

18. Fleurtjes

Fleurtjes Bekend lid

30 jun 2010
    668
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh Niesje123 wat verdrietig. :(

Hardstikke begrijpelijk dat je er nog geen afstand van kan nemen. Ik had dat ook. Ondanks dat ik het wel wist dat het niet goed zat was het toch een klap om geen hartje op de echo te zien.
    Ik wilde ook eerst even de tijd om alles te verwerken. Na een week ben ik naar de gyn gegaan om alles te bespreken. Ik vond het ook erg belangrijk om mijn lichaam zelf het vruchtje te laten afstoten. Dit is met behulp van cycotec ook gelukt.

Neem je tijd en doe zoals jij het wilt.

Heel veel sterkte.

19. happymama

happymama Niet meer actief

@ susannee . hoe is t gegaan meid !!??
    wat vreselijk je verhaal en vooral dat wachten lijkt me zo erg !
    hopelijk gaat t nu iets beter met je , heel veel sterkte de komende tijd

20. Niesje123

Niesje123 Actief lid

1 mrt 2011
    456
    0
    0
    Bij mij lijkt alles vrij snel via de natuurlijke weg te gaan,
    heb vandaag al heel de dag krampen en net al een klein beetje bloed met afvegen..het zal nog wel enkele dagen duren voor het doorzet, denk ik..

@susannee, hoe is't bij jou meid?!

Deel Deze Pagina