afscheiding

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door My boys, 28 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. My boys

My boys Actief lid

3 jun 2010
    195
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo,

zijn hier nog meisjes met het zelfde probleem "waterachtige afscheiding ben nu bijna 15 weken zwanger! vind het zo ambetant, altijd van die natte plekken in je slip :)

groetjes

2. babyzoe

babyzoe Actief lid

15 aug 2011
    304
    0
    0
    werk als verzorgende i.g.
    Brielle
    Ja heel erg last van!Loopt soms zelfs langs je benen en kan je vertellen dat het alleen maar erger word!Ik gebruik dagelijks van die inleggertjes van always, ideaal!:)

3. Trinity

Trinity Fanatiek lid

7 nov 2012
    1.176
    0
    0
    Overijssel
    Ik heb het als ik alleen naar de wc ga, gelukkig:)

4. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Ik heb het ook heel erg, soms voel ik het er zelfs uitlopen -.- denk dat ik binnenkort inderdaad ook maar aan de dunne inlegkruisjes ga.. vermoed dat het alleen maar erger gaat worden

5. Saffron88

Saffron88 Actief lid

28 okt 2012
    313
    1
    0
    Regio Rotterdam
    Jep, herkenbaar! Inlegkruisjes zijn ideaal. Wel op tijd verwisselen, anders gaan ze irriteren!

6. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    ja, heb sinds het begin heel veel waterige, wit(gelige) afscheiding... ik gebruik geen inlegkruisjes omdat dat eigenlijk ook niet zo goed is voor je 'klimaat' daar beneden ;) maar moet soms wel 2x een schone onderbroek aandoen

7. MamaBenjamin

MamaBenjamin Niet meer actief

Hier ook!
    Waterdun, geurloos en kleurloos. En niemand vertelt je die dingen he, je leest het ook niet in boekjes :D

15 weken nu en ik heb het idee dat het ietsjes minder wordt. Had het vaak als ik plots opstond, voelde het zo lopen :$:)
    Nu heb ik wel meer afscheiding dan normaal, maar het loopt er niet zomaar meer uit, godzijdank.

Als ik wegga doe ik wel een inlegkruisje in, wil niet met een natte broek in de supermarkt staan. Hoorde dat je niet teveel inlegkruisjes moet dragen, omdat het kan gaan broeien, ieuw :p

Katoenen onderbroek zijn het beste en verder hopen dat het snel over gaat

8. NdNk

NdNk Fanatiek lid

8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Ik ben niet zwanger en ik heb er altijd last van! Dus mocht ik wel zwanger worden hoop ik dat het bij mij minder word...het enige voordeel is dat ik mijn cyclus ermee kan peilen...maar wat een vies gevoel en inderdaad 2 maal daags een schone onderbroek aan...;)

9. bijoux

bijoux Fanatiek lid

14 jun 2011
    1.237
    0
    0
    momenteel thuis , mijn man heeft een stucadoorsbed
    regio breda
    ik heb t ook helaas.
    als ik op de wc ga zitten hoor je het zelfs......door de beweging perst het er als het ware uit..

heel vies maar zolang het niet stinkt ed is het gewoon normaal vertelde de gyn

10. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    Hier ook al heel erg last van... Dus gebruik wel elke dag inlegkruisjes anders blijf ik van ondergoed wisselen en als ik op mn werk ben is dit niet te doen.

Als ik thuis of vrij ben en niks in doe heb ik de hele dag zo'n vies gevoel. Vreselijk, Denk dat ik liever die misselijkheid heb dan die afscheiding.

11. Netje84

Netje84 Actief lid

2 apr 2012
    296
    0
    0
    Hier ook al vanaf het begin. Ik hou helemaal niet van inlegkruisjes, maar ik MOET ze echt dragen, anders moet ik elk uur mijn onderbroek verschonen. Lastig hè?!

12. spannendetijden

spannendetijden Fanatiek lid

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    urine, wateriger afscheiding , witte slijm, vocht.....
    je hebt er gewoon meer last van tijdens je zwangerschap! (tot in tegen stelling tot sommige dames die juist droger worden) t hoort er allemaal bij!!
    ik kan niet zeggen dat het meer is geworden dan int begin van de zwangerschap hor. tis nogsteeds het zelfde alleen soms meer drang om te plassen door ligging kindje.
    maar goed,... wat ik zeggen wou,...ik heb nog nooit zoveel inlegkruisje versleten als sinds ik zwanger ben! daarvoor droeg ik ze zo nu en dan, maar nu moet ik ze echt elke dag! omdat ik soms slijm, soms vocht, soms urine verlies. (soms belletjes/lucht, dan denk ik oh shit ben nat, maar ben gewoon droog, voelt alleen zo! heel maf) maar het neemt bij mij gedurende zwangerschap niet toe!
    maar het is heeeeeeeeeel normaal hoor!!! maak je maar geen zorgen!!!

en wanneer je bang bent dat je vruchtwater verliest,...
    test: maak een vuist, blaas erop alsof je een ballon opblaast, lek je niet,...dan ist geen vruchtwater. dit ruikt overigens ook zoet.
    (ik lekte 1x wel, maar voelde duidelijk dat het urine was)
    lek je wel of heb je twijfels, bij de verloskundige kunnen ze dit heel makkelijk voor je controleren!

succes!!!
    en natuurlijk van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!
    ps: je bent nu ruim 15wk, ik neem aan dat je binnenkort weer op controle moet, bespreek het gerust ! tis niets vreemds en je kan beter gerust gesteld zijn, dan piekerend doorlopen! ;)

13. Rikka

Rikka Lid

6 dec 2012
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook veel afscheiding. waterig, melkachtig, voel het gewoon lopen soms bij het opstaan etc. Volgens de vk is het normaal, mits het niet vreemd ruikt, stinkt. Ik dacht natuurlijk ook meteen aan vruchtwater na hier en daar wat gelezen te hebben, maar volgens de vk is dat niet mogelijk met deze termijn, en dan zou het continue soort van doorlopen.

14. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg

jaaa die belletjes zooo raar gevoel.

Wat betreft zoet ruiken van afscheiding, bij ruikt het altijd al zoet (en volgens manlief smaakt het ook zoet) dus dat wil ook niet altijd op vruchtwater duiden. de blaas test is idd een goede

15. Zwieppie

Zwieppie Lid

6 feb 2013
    82
    0
    0
    Amazone
    Amsterdam
    Bij welke dames die zwanger zijn veranderde de afscheiding al voor de NOD? Ik heb mijn NOD op de 12e en nu is mijn afscheiding wat waterig geworden en ruikt zoet.

Vlak voor mijn ongi heb ik normaal gesproken juist geen afscheiding.

Van mijn zwangerschap op mijn 18e weet ik geen kleine details meer.

16. mariama

mariama Lid

21 mrt 2008
    55
    0
    0
    ik heb ook last van afscheiding, waterig en soms slijmerig zoet spul.
    Moet iedere dag inlegkruisjes dragen, want anders heb ik een natte broek. Natte broek zit niet lekker!
    Had ergens op een infosite gelezen dat de bescherming van de baarmoedermond (waarschijnlijk een prop, slijmprop?) iedere keer wordt "schoongemaakt" . Daarom dat we last hebben van afscheiding.
    Nog bedankt, spannendetijden, voor je tip dat je de blaastest kan toepassen.

Deel Deze Pagina