Dames. Volgende week heb ik mijn eerste echo (11weken). Ik vind het ontzettend spannend (dat vind natuurlijk iedereen die zwanger is) maar ik ben ook wel echt nerveus. Ik ben zo bang dat er iets niet goed is, wat ik in mijn eerste zwangerschap veel minder had. Waarom kan ik niet zo goed zeggen, maar ik kan het niet echt met mensen delen. Iedereen heeft zo iets van komop wat zou er aan de hand moeten zijn, dus dan voel je je ook niet echt serieus genomen. Ik zou het echt erg vinden als de echo niet ok zou zijn en ja volgens mij ben ik de enige :S
Hoi hoi, nou je bent zeker niet de enige hoor. Ik moest gisteren naar de VK, eerste afspraak. Ook een echo gehad. Het was echt een opluchting om het hartje te zien kloppen. Vond het ook heel spannend en dit is ook mijn tweede zwangerschap. Maar daardoor niks minder spannend dan met de eerste. Ik was echt opgelucht om het hartje te zien, dat vond ik nog belangrijker om te weten dan hoe ver ik nu eigenlijk heen ben. Je weet immers maar nooit. En ik weet wel dat dit nog steeds geen garantie is, maar het brengt toch wel een stukje rust. Sta nu immers onder controle . Nog een week. Pffff, lang hoor. Succes met wachten.
Hi! Gelukkig is met jouw baby alles orde. Grappig je eerste zoon is 1 dag later geboren dan mijn dochter. Zullen de volgende weer zo kort bij elkaar liggen?
Hallo ik heb vorige week mijn eerste echo gehad. Ik bleek ongeveer 3 a 4 weken te zijn. maar er was helemaal niks te zien op de echo(uitwendig en inwendig), ook nog geen vruchtzakje. Volgens de vk. was het misschien nog veel te vroeg om uberhaubt een vruchtzakje te zien?? nu heb ik een tweede echo begin december, ben dan 8 weken. Ik vind het ontzettend spannend of er dan wel iets te zien is? had namelijk gelezen op internet dat je bij 2weken wel al een vruchtzakje moet kunnen zien. Heeft iemand hier ervaring mee?? Gr. Mandy
Hey hey! Het is heel logisch dat je zo gespannen bent. Ik zelf heb precies het zelfde, het is ons 1e kindje en ook nog eens in 1 keer zwanger geraakt. Soms vraag ik me af ik niet gewoon te veel geluk heb.. en dat mijn droom in duigen gaat vallen bij de eerste echo. Ik moet nu dus nog 3.5 week wachten tot ik gerust gesteld ben. Vriendlief zegt wel steeds dat ik me niet zo druk moet maken.. dat het wel goed komt maar ik denk dat ik het pas geloof bij de 1e echo.. Liefs, LB
Ik had met 3 of 4 weken een echo waarop totaal niks te zien was. Met 5 weken een echo toen zagen we een vruchtzakje. En met 6,5 week kregen we een kloppend hartje te zien. Nog niet teveel zorgen maken dus
Ik mag over precies 1 week voor onze allereerste echo en ik ben ook zo bang dat er iets niet goed is. Ik ben dan meer dan 11 weken en vind het ook zo ontzettend lang duren.... dus heel herkenbaar.
Wat mogen jullie allemaal pas laat voor een echo!! Ik ben nu 4 week en 5 dagen en mag al met 6 week en 3 dagen voor een echo (ben zwanger na IVF/ICSI) en vind dit al lang duren Sterkte met wachten dames!!
hey mandy nou het klopt wel hoor dat je met 3 a 4 weken nog niks ziet ik ben nu 4 weken en 3 dagen en ik zag ook nog niks op de echo vandaag de gyn zei dat dat logisch is! maak je niet zo druk xxxxx