Vandaag bij de gyn geweest om te controleren of mijn baarmoeder leeg is. Dit is gelukkig zo. Ik ben verder nog nooit bij deze gyn geweest. Hij gaf aan dat het toch echt beter is om eerst weer een menstruatie af te wachten voordat wij het opnieuw beginnen omdat het anders meer kans is dat het weer fout gaat.... Ik dacht dat dat eigenlijk allen maar was zodat je zeker weet wanneer je zwanger bent geworden. Niet dus. Meer meiden die dit verteld is? En hebben jullie inderdaad gewacht of meteen weer verder gegaan?
Bij ons is het anders, want we zijn van IVF/ICSI afhankelijk. Maar we mochten direct door van de gyn. Heb trouwens heel snel eisprong gehad, die als goed werd gekwalificeerd (bloedtest gehad). Ik dacht juist dat je misschien wel extra vruchtbaar was de eerste cyclus erna... Ik zou zelf 'm wel benutten als dat bij ons ook zo werkte . Als je lichaam er niet aan toe is, lijkt me dat je niet zwanger zou worden... Maar als meerdere gyns het afraden zou ik het dan weer niet doen. Maar volgens mij denken ze er allemaal anders over Veel succes!
Ik heb 2 mk gehad en de huisarts gaf toen aan dat we als we wilde gelijk doorkonden. Vervolgens heb ik 2 keer een curretage gehad. De gyn gaf toen aan dat het slim was om een ronde te wachten, dit omdat ze met een curretage een laagje ban je baarmoederslijm weghalen en de kans dus "groter" zou zijn op een mk omdat het vruchtje dan evt niet goed kan innestelen. Wij hebben dat risico dus niet genomen en mijn eerste menstruatie steeds afgewacht.
Ik heb 5 mk's em erg veel curettages gehad, en dus ook veel verschillende gyns in meerdere ziekenhuizen die allemaal tegen me hebben gezegd dat je ook na een curettage niet hoeft af te wachten. Er is geen bewijs dat je een grotere kans hebt op een mk na een mk/curettage. Mocht je baarmoederslijmvlies niet op dikte zijn, dan nestelt een eventueel vruchtje gewoon niet in. Ik zou dus zeggen, doe wat je hart je ingeeft. Wachten is oké, niet wachten ook. Suus
De enige reden waarom een gyn dat zegt is omdat je dan beter de termijn kan bepalen van je zwangerschap. Het is precies zoals Suus zegt: als je baarmoeder nog niet op orde is (of je lichaam er nog niet klaar voor is) dan wordt je echt niet zwanger... Als jij gelijk door wil gaan, gewoon lekker doen! Ik moest er nooit aan denken om na een miskraam een hele maand over te slaan. Het geeft zo'n fijn gevoel als je gelijk weer "meedoet" en hoop kan hebben... Advies: ga temperaturen. Dan weet je wanneer je eisprong is geweest en kun je zelf prima bepalen hoe lang je zwanger bent mocht het gelijk weer raak zijn. Sterkte en succes!
Als eerst nog veel sterkte ! Ik heb 1 MA en 1 miskraam gehad. Beide keren mochten we er gelijk weer voor gegaan. Zowel mijn vk als gyn vertelden beide het zelfde; het is waarschijnlijk gewoon pure pech dat het mis is gegaan, zowel de eerste als de 2e keer. De reden dat sommige vk/gyn's aanraden om een cyclus te wachten, is omdat de zwangerschaps duur dan beter kan worden vast geteld. Maar ach, daar zijn ook de echo's ook voor he . Medisch gezien is er in principe geen reden om te wachten. Wij zijn er beide keren dan ook gelijk weer voor gegaan. De eerste keer was ik in ronde 2 weer zwanger en nu zitten we weer in ronde 4. Mijn advies is ook; ga temperaturen! Ik ben er ook na mijn eerste miskraam mee begonnen en doe het nog steeds. Op deze manier kun je cyclus wat beter in de gaten houden aangezien deze erg van slag kan zijn na een miskraam. Mijn cyclus is nog steeds niet regelmatig maar d.m.v temperaturen weet ik wanneer mijn ei is geweest en dus ook wanneer ik kan testen of mijn ongesteldheid kan verwachten. Succes, hoop dat je snel weer zwanger word!
hier na curr doorgegaan .... ben gelijk mn oude cylclus weer ingestapt .... en nu al 3 dagen overtijd maar hou zelf de 25 ste aan om te testen mocht mn cylcus toch veranderd zijn 20 dec echo ter controle zien we vanzelf wel zwanger of niet ( curr 17 nov) 2 dagen daarna neg zwangerschaps test in zh
mijn gyn zei ook dat wij gelijk door mochten gaan , en zei vertelde ook dat veel gyn dit zegen omdat het dan voor hun makkelijker word om de termijn te bepalen ..... dus ik denk dat als je jezelf er goed bij voelt gewoon verder kan gaan
ik ben gelijk na mijn miskraam weer zwanger geworden en zie mijn banner het kan dus zeker wel. 5 weken na mk teste ik positief
Elke gynaecoloog roept wat anders. Feit is dat het nooit bewezen is dat je een grotere kans hebt op weer een miskraam als je direct weer zwanger wordt. Ook niet na een curettage. Als je er emotioneel aan toe bent, kun je er gewoon voor gaan.
Dames bedankt voor al jullie reacties!!! We gaan gewoon weer verder ik dacht ook al dat het alleen maar is om het termijn beter te kunnen bepalen.
Vroeger werd het nogal eens gedacht dat het beter zou zijn, maar inmiddels blijkt uit onderzoek dat het onzin is om te wachten. Helaas zijn niet alle gynaecologen even up-to-date . Wat betreft termijnbepaling. Daarvoor hebben we tegenwoordige prachtige echo-apparaten . Heel veel succes en hopelijk mag je snel een goede zwangerschap krijgen!
Als je eraan toe bent gewoon er weer voor gaan. Ik willde dat ook en een maand na de miskraam had ik een positieve test en inmiddels bijna 29 weken zwanger Heel veel Succes
2x een mk gehad en mocht meteen weer verder. Na de 2e mk in okt van dit jaar zelfs clomid gehad meteen na de mk en met behulp daarvan weer zwanger geraakt. Sterkte en hopelijk mag het vlug weer raak zijn. xxx
Hier hoogstwaarschijnlijk een miskraam, maar nu wil ik aan jullie vragen, wanneer ik dan mijn volgende ongi kan verwachten, moet ik doorrekenen van die keer daarvoor of begint het pas als mijn baarmoeder weer normaal is???
@goofychick Volgens mij is dat niet te zeggen, eerst moet volgens mij ook de HCG uit je lichaam zijn. En dat kan 2 maanden maar ook 2 weken duren. Ik ga zwangerschaps testen doen en als hij negatief aangeeft ga ik opnieuw tellen. Ik denk dat ik daarna dan ook ovu testen bij doen. Succes
Ik heb zondag mijn tweede miskraam gehad. Er was vrijdag een mooi kloppend hartje te zien, maar helaas ben ik zondg het vruchtje verloren Wij zijn enorm bang om weer zwanger te worden. Ik weet niet of ik het nog een keer aankan als het fout gaat. Hoe houden jullie vol?