hcg spiegel laag

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door demi123, 11 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. demi123

    demi123 Bekend lid

    29 jun 2007
    820
    0
    16
    Hallo allemaal,
    Al een poosje heb ik allerlei zwangerschapsverschijnselen, ondanks dat ik aan de pil ben. De laatste 2 keer dat ik ongesteld was, was het ook veel minder en korter als normaal. Ik heb al een aantal testen gedaan en allemaal waren ze negatief alleen heb ik vorige week zondag een heeeeel licht positieve test gehad van de kruidvat. Daarna weer negatief. Inmiddels heb ik geen last meer van mijn borsten en ook minder last van misselijkheidsvlagen en duizeligheidsvlagen maar ik heb nog steeds donkere kringen om mijn tepelhof en ook zie je er duidelijke aders op lopen. Afgelopen maandag is er bloedafgenomen en hebben ze ook de hormonen nagekeken. De dokterassistente vertelde dat mijn hcg spiegel lag was.
    Ik snap het niet echt meer want ik dacht altijd dat je GEEN zwangerschapshormoon in je bloed had als je niet zwanger was, en volgens haar was mijn hcgspiegel laag dus wel een klein beetje.

    Kan iemand mij uitleggen hoe het nou zit met dat hcg gebeuren?

    Groetjes
     
  2. FunnyMe

    FunnyMe VIP lid

    8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Had de doktersassistente daar geen antwoord op?

    Misschien was je wel even zwanger maar is het fout gegaan. Ik weet t ook niet ik zeg ook maar wat...
     
  3. demi123

    demi123 Bekend lid

    29 jun 2007
    820
    0
    16
    ja ik ging er eigenkijk pas over nadenken toen ik al had opgehangen... stom he :(
    ik dacht ook al misschien ben ik wel zwanger geweest idd.
    als het wel en miskraam is geweest hoe lang zou die irrtante moeheid dan nog aanhouden?

    groetjes
     
  4. speeters

    speeters Fanatiek lid

    26 nov 2006
    1.410
    0
    0
    België
    Ik heb een half jaar geleden ook bloed laten nemen ivm mogelijke zwangerschap en had minder dan 10 IU/L HCG in mijn bloed, wat niet zwanger betekent. Bijna iedere vrouw heeft altijd wel een beetje HCG in haar bloed, maar om zwanger te zijn moet dat véél hoger zijn! Hopelijk is het snel raak!
     
  5. FunnyMe

    FunnyMe VIP lid

    8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    ik weet dat je 6 weken na een mk nog vals positief kan testen. Met mijn mk duurde het ook een paar weken voor de symptomen van mn zwangerschap verdwenen waren.,
     
  6. demi123

    demi123 Bekend lid

    29 jun 2007
    820
    0
    16
    hmmm... nou ik zal het nog gewoon even afwachten, gelukkig heb ik vakantie dus kan lekker toegeven aan de moeheid :D
    maar inmiddels zijn we wel gestopt met de pil en gaan we het over een paar maandjes echt proberen, vind het echt heel spannend! maar wel erg leuk!

    groetjes
     
  7. FunnyMe

    FunnyMe VIP lid

    8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    oh das inderdaad heel erg spannend. Ga je nu ook niet meer met de pil beginnen?
     
  8. demi123

    demi123 Bekend lid

    29 jun 2007
    820
    0
    16
    nee ik ben gestopt vanwege het vermoeden dat ik zwanger was maar aangezien dat niet het geval was, was mijn lichaam blijkbaar wel even goed van slag. het leek me daarom goed om zoiezo een poos te stoppen met de pil. maar mijn vriend en ik kamen door mijn vermoeden erachter dat we het allebei eignlijk wel heel leuk zouden vinden. Mijn vriend sleurde mij gister zelfs een babywinkel in, gewoon om even te kijken :)
    Ik wou altijd al graag jong moeder zijn en ik vind dit wel een mooie leeftijd.

    Groetjes
     
  9. FunnyMe

    FunnyMe VIP lid

    8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Hoe oud ben je? Ga je nu weer aan de pil? Of geef je je lichaam ff rust totdat jullie er voor gaan!
     
  10. demi123

    demi123 Bekend lid

    29 jun 2007
    820
    0
    16
    In augustus wordt ik 23 en mijn vriend is 26. Ik geef mijn lichaam eerst even rust en neem em dus niet meer in. Eerst maar even een paar maanden ontpillen.
    We hebben ook een huis gekocht dat in november klaar is dus dat moet eerst maar even klaar allemaal.
    Ik hoop alleen wel dat mijn cyclus het snel weer overneemt, ik ben namelijk 3 jaar geleden ook gestopt met de pil om mijn lichaam even bij te laten komen en toen bleef mijn menstruatie een JAAR weg! na dat jaar ben ik weer aan de pil gegaan wie weet hoe lang het anders nog geduurd had.

    Groetjes
     

Deel Deze Pagina