Goedeavond dames, Hoor graag even jullie mening, twijfel zelf namelijk enorm. Op 12 maart heb ik een 2de miskraam gehad, opgewekt met medicijnen. Na een week is het bloedverlies gestopt en voel me lichamelijk en mentaal weer klaar om door te gaan. Aankomende woensdag heb ik nog een controle echo om te checken of alles goed is. Maar nu blijkt dat ik op dit moment midden in mijn ovulatie zit kwam ik achter! Dus de cyclus komt weer op gang. Maar ik twijfel of ik nu zal wachten tot de eerste menstruatie of er nu weer voor zal gaan?? Gynaecoloog zei dat het gelijk weer mocht maar je hoort best veel verhalen van dames die toch hebben gewacht…
Persoonlijk zou ik er gelijk weer voor gaan, mits het allemaal goed schoon is. Heb je controle echo gehad? Hier heb ik uiteindelijk wel een 'menstruatie' gehad na de miskraam voor ik weer zwanger werd. Maar dat komt omdat ik geen ovulatie gehad heb daarvoor. Ik ben 7 weken na de miskraam weer flink gaan bloeden en die cyclus daarna weer zwanger geworden.
Oh ik lees nu dat je controle echo nog komt. Dat zou ik wel willen weten of dat goed is voordat ik ervoor zou gaan.
Als je het mentaal aan kunt dan lijkt het mij geen probleem. Wij zijn na miskraam en bbz altijd direct weer er voor gegaan. En bij die laatste zie m’n banner
Ik koos er voor een menstruatie af te wachten, met het idee dat er dan een vers laagje baarmoederslijmvlies was voor de innesteling. van de arts hoefde dit niet, was puur m’n eigen gevoel.
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb besloten om de menstruatie af te wachten en die is sinds donderdag op gang gekomen gelukkig. Controle echo was in orde, ze zagen toen ook dat de cyclus weer goed op gang kwam. Dat vond ik wel fijn om te horen. Ik kom nkg wel in aanmerking voor een stollingsondezoek, maar dit kan pas begin juni mits niet zwanger. Zit nu wel een beetje te twijfelen om daar inderdaad op te wachten. Iemand hier ervaringen mee?
Ik heb het laten doen, maar er is bij ons niks uitgekomen. Ik baalde wel even dat we ons traject op pauze hebben gezet 'voor niks', maar aan de andere kant, stel dat er wel iets uitkomt... Ik wilde het zelf echt wel weten, om de kans op nóg een miskraam tenminste wat te kunnen verkleinen/dingen uit te sluiten. Bij ons is er toen gelijktijdig DNA-onderzoek gedaan bij zowel mijn partner als ik (karyotypering - de uitslag daarvan duurde 3 maanden maar dat mocht wel direct na de miskraam al geprikt worden). Misschien wel de moeite om dat gelijktijdig te doen, indien de arts dat toestaat.
Dank je wel voor je reactie. Dat gevoel wat jij omschrijft dat heb ik ook. Wat je kan uitsluiten, dat wil je dan ook uitsluiten. Het zou voor mij echt wel net vervelend uitkomen ivm ovulatie. Maargoed dan moeten we nig een maandje wachten. Je hoort ook best vaak dat er niets uit komt, maarja dat weet je natuurlijk niet. Het DNA-onderzoek wilde ze bij ons nog mee wachten, daar zag ze nog geen reden toe. Ik kan er nog wel navraag naar doen bij de gynaecoloog. Maar daarna isbhet bij jou wel goed gegaan toch?
Ik heb op 21 feb mijn 1e miskraam gehad. In maart mijn menstruatie weer gehad en gelijk daarna was ik alweer zwanger. Helaas heb ik met 6 weken op 27-4 dit keer weer een miskraam gehad. Nu wacht ik op mijn menstruatie maar ik heb last van allerlei kwaaltjes en denk echt dat ik dalijk zo weer zwanger ben geraakt.. Ik merk nooit mijn eisprong maar heb 1 week na de mk weer gemeenschap gehad met mijn man. Hoe kan ik mijn vruchtbaarste dagen het beste uitrekenen als ik nog niet ongesteld ben geworden naar mijn mk als ik 9 van de 10 keer mijn eiersprong niet door heb? Ik heb zaterdag een test gedaan die was dik negatief.
Wat verdrietig dat je 2 miskramen achter elkaar hebt gehad. In principe kun je je cyclus tellen vanaf 27 april. Heb je een regelmatige cyclus? Als die rond de 28 a 29 dagen zit, heb je vorige week je eisprong gehad, dus nog te vroeg ook om te testen. Zou ik pas rond de 25e nog eens doen! En mocht het deze ronde toch niet gelukt zijn, kun je overwegen om ovulatietesten te gebruiken zodat je je eisprong hopelijk kunt vinden!
Het kan overigens ook zijn dat je cyclus wat langer duurt na een miskraam. Dat was bij mij na beide miskramen wel het geval. (5 dagen langer ongeveer)
Dank voor je reactie. Ja ik ging zelf ookal tellen vanaf 27-4. Mijn menstruatie is altijd normaal geweest gelukkig. Tot nu toe ben ik nog niet ongesteld geworden.. Even afwachten dus