Hcg stijgt niet snel genoeg. Iemand ervaring hiermee?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Expatje, 17 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Expatje

Expatje Actief lid

9 dec 2013
    125
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hallo!
    Na 2 jaar proberen mocht ik beginnen met iui en wachtte ik geduldig op de volgende cyclus om te kunnen beginnen. Maar, afgelopen weekend, zag ik voor het eerste een positief zwangerschap test. Dinsdag mocht ik bloedprikken en was mijn hcg waarde 134. Vandaag nog een keertje getest en was het 151. Dus... Het is wel gestegen maar niet snel genoeg.

Heeft iemand ervaring mee? ?

Ik mag pas woensdag weer bloed laten prikken. Kan het nog goed komen of zal ik me alvast voorbereiden dat ik toch aan de iui/prikken zal moeten beginnen?

2. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij is nu en bij mijn vorige zwangerschap geen HCG geprikt. Heb je een idee hoe ver je zwangerschap is?

3. Dreamchild

Dreamchild Bekend lid

19 mei 2013
    518
    0
    0
    Zuid- Holland
    als je kijkt naar de hcg waarden tabel zijn de verschillen enorm, de een maakt het net wat sneller aan dan de ander. Wat zegt de gyn/vk/huisarts ervan?

Zwangerschapsduur
    Hoeveelheid HCG in IU/L
    Niet zwanger
    Minder dan 5
    3 weken / 21 dagen
    Tussen 1 en 5
    4 weken / 28 dagen
    Tussen 5 en 427
    5 weken / 35 dagen
    Tussen 18 en 17.350
    6 weken / 42 dagen
    Tussen 1.050 en 56.500
    7 weken / 49 dagen
    Tussen 7.500 en 115.000
    8 weken / 56 dagen
    Tussen 15.200 en 230.000
    9 weken / 2 maanden
    Tussen 25.000 en 150.000
    10 weken
    Tussen 50.000 en 288.000
    12 tot 15 weken / 3 tot 3.5 maanden

Tussen 13.000 en 255.000

16 tot 24 weken / 3.5 tot 5.5 maanden

Tussen 4.000 en 65.000

Vanaf 25 weken tot 41 weken

Tussen 3.500 en 117.000
    1 week na bevalling of miskraam
    Tussen 5 en 1.000
    4 weken na bevalling
    Tussen 0 en 9

4. Expatje

Expatje Actief lid

9 dec 2013
    125
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben nu ongeveer 5 weken en 2 dagen, dus nog heel erg vroeg. De IVF assistente (ik loop bij de fertiliteitpoli maar was nog net niet aan een behandeling begonnen) zei alleen dat het niet snel genoeg was gestegen, en dat ik woensdag opnieuw moet bloedprikken. Volgens een paar Amerikaanse websites (Low and Slow Rising hCG Blood Levels in Pregnancy Test | BabyMed.com), moet de hcg in de eerste weken om de 2-3 dagen verdubbelen. Als het daalt duit het op een waarschijnlijk miskraam. Volgens de website is een lichte stijging aanwijzing voor een miskraam of een buitenbaarmoederlijk zwangerschap en dat laatste vindt ik geen prettig idee. Ik voel me ook steeds "minder" zwanger... Het was onze laatste natuurlijk poging...

5. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    HCG hoort om de dag te verdubbelen. Als de waarde dinsdag op 134 zat, dan had je vandaag rond de 534 moeten zitten. Als het niet voldoende stijgt, dan is dat vaak een teken dat het niet goed zit.

Maar ik hoop natuurlijk dat je met goed nieuws komt en dat je niet hoeft te beginnen met IUI. Succes!

6. sab1988

sab1988 Niet meer actief

Bij mij ging het fout toen hij niet goed steeg. (In een week van 92 naar 350)

Hopelijk komt het goed bij jou, ik duim!!
    Sterkte met afwachten

7. Expatje

Expatje Actief lid

9 dec 2013
    125
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie voor de reacties. Sinds we in mmm terecht zijn gekomen voelt het echt alsof de tijd stil staat in een donkere tunnel. Weinig informatie, en altijd moeten wachten op de volgende uitslag, om dan achter te komen dat er weer meer vragen dan antwoorden zijn. Gelukkig zijn jullie er om vragen te beantwoorden want als ik op de artsen moet wachten...
    Dus, nogmaals, thank you!
    Nu nog even geduld tot woensdag. Blijf ie plakken of niet... Net een pakje secondenlijm gehaald bij de praxis...

8. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Hier hcg geprikt bij 4.2 weken en die was 25.
    Bij 5.2 weken was die 33, dus maar 8 gestegen.
    En bij 6.3 was hij ineens 801
    Dus het kan nog beide kanten opgaan.

9. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Bij mij alle keren een te langzame stijging. En daarna miskraam.
    Bij een BBZ stijgt je HCG over het algemeen niet langzamer in de eerste weken dus daar zou ik me niet al te druk over maken.

Sterkte de komende dagen! Ik hoop dat ik het mis heb maar ik vermoed dat er een miskraam aankomt :(

10. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Bij mij steeg het hcg ook niet goed en had een buitenbaarmoederlijke zwangerschap.
    Ik hoop voor je dat het gewoon goed zit.
    Heel veel sterkte! !

11. Expatje

Expatje Actief lid

9 dec 2013
    125
    1
    0
    NULL
    NULL
    Helaas... Miskraam is er volgens mij :( Zware krampen en bloed sinds vanmiddag. Al een paar uur hoofdpijn. Lig nu in bed te trillen.
    Ik moest van de assistente morgen toch bloed laten prikken. Zou niet weten waarom. Lijkt me vrij duidelijk...
    Weet iemand ongeveer hoe lang ik zal moeten wachten om aan de IUI hormonen te beginnen?

12. Maanvis

Maanvis Actief lid

18 sep 2013
    151
    0
    0
    Gezondheidszorg
    Veenendaal
    Ik kan je geen Antw geven op je vraag maar ik wil je wel even veel sterkte wensen klinkt idd niet erg hoopvol!

Deel Deze Pagina