Ik heb redelijk vroeg positief getest. Door een fertiliteitstraject prikken ze mijn HCG heel regelmatig. Ik had volgende waardes: 10DPO: 8 12 DPO: 32 16 DPO: 50 18 DPO: 90 Ik ben me ervan bewust dat deze HCG waardes er niet goed uitzien. Maar doordat ik in China zit (16 & 18 is hier in een ziekenhuis geprikt) krijg ik geen antwoorden. Heeft iemand van jullie ervaring met een onvoldoende stijging van het HCG? Moet ik gewoon wachten of zouden jullie toch contact opnemen met mijn gynaecoloog in België? Ik kan helemaal niet genieten van mijn vakantie hier en ben hopeloos op zoek naar antwoorden wat nu…
Ik zou voor je eigen gevoel contact opnemen met je eigen zkh in België. Hopelijk gaat het gewoon goed ❤️
Soms is meer weten eigenlijk helemaal niet fijn. De oploop is echt aan de lage kant; te weinig denk ik. Ik denk dat het ziekenhuis of een verloskundige dat wel zou beamen, maar je sowieso weinig anders kan doen dan afwachten. Heb je ook zelf urinetesten gedaan?
Dankje voor de reacties ❤️ Ik zelf weet liever of het goed of slecht zit. Niet weten vind ik veel lastiger, dan ben ik er veel meer mee bezig en kan ik moeilijk loslaten. Ik heb een Chinese gynaecoloog kunnen spreken en die vertelde dat de verdubbeling wel goed zit. Ze hanteren goede waardes tussen de 1,8 en 2,3 en ik zat op 1,8 op 40u. Hij vertelde dat ze pas kijken naar een verdubbeling vanaf een waarde van 50 en die waardes ervoor niet tellen omdat die te laag zijn. Ik wil ook niet te naïef zijn, want die uitleg heb ik nog nooit gehoord of gelezen. Ik heb een email gestuurd naar de fertiliteitskliniek van België maar wacht daar nog op antwoord.
Ik heb urinetesten gedaan en die liepen heel traag op maar zijn nu wel donker, wat overeenkomt met de bloedresultaten. Al heb ik het gevoel dat ze misschien nog donkerder zouden kunnen zijn. wat ik zelf bijzonder vreemd vond was dat ik bij 3 verschillende merken positief testte maar mijn hcg toen maar op 8 stond. En zelfs geen tuurstreep, maar best wel een duidelijke streep.
Ik had mijn resultaten nog per mail doorgestuurd naar de fertiliteitskliniek in België en zij wisten me te vertellen dat de waardes helemaal niet goed zaten, dat ik met utrogestan moet stoppen en ik hopelijk snel bloedverlies krijg. Dit was dinsdagnamiddag. Nog geen bloedverlies gehad. Ze willen mij direct zien in het ziekenhuis als ik thuis ben, ik land dinsdagvond en heb woensdagochtend een afspraak. Ik heb echt alle hoop laten varen en voel me best heel verdrietig. Ik hou jullie op de hoogte!
Ik zou dus helemaal niet stoppen…. Wat heb je te verliezen als je doorgaat…. je testen lopen mooi op, dus geef niet te snel op
Z Dat heb ik even overwogen omdat ik niet wil of kan loslaten, maar in de mail stond letterlijk: “hopelijk krijg je snel bloedverlies” Die woorden overtuigden me om toch te stoppen. Ik vermoed dat de utrogestan de bloeding zo lang heeft tegengehouden.
Ik dacht dat Utrogestan een miskraam niet tegenhoudt. Als een miskraam zou volgen, dan had dat wel moeten plaatsvinden. ik hoop toch dat je inmiddels goed nieuws te melden hebt.
Om 9u40 moet ik in het ziekenhuis zijn voor een bloedafname. Heb best wel wat stress. Ook nog steeds geen bloedverlies gehad.
Utrogestan voorkomt een miskraam niet, maar kan het bloedverlies wel tegenhouden. Het bloedverlies kan ook zonder utro wegblijven, bijvoorbeeld bij een missed abortion. Helaas zegt wel of geen bloedverlies niets over wel of geen miskraam. @Daydreamer heel veel succes! Hopelijk heb je straks duidelijkheid.
Update: ziekenhuis heeft gebeld. HCG is verder doorgestegen naar 380. Veel te laag natuurlijk, maar het is wel verder doorgestegen. Ik moet morgenvroeg opnieuw naar het ziekenhuis voor een nieuwe bloedafname en een echo. Ik heb gevraagd achter de mogelijkheden: ofwel natuurlijke zwangerschap opwekken via medicatie of curretage, ofwel een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Ik heb reeds 4 eerdere vroege miskramen gehad, maar die waren allemaal natuurlijk op gang gekomen. Geen idee wat ik nu moet denken of verwachten
Ik vreesde er eigenlijk al een beetje voor. Zelf een aantal keer een bbz meegemaakt waarbij het hcg ook (te) traag opliep. Een keer heeft mijn lichaam het vanzelf opgelost en de andere keren was er een operatie voor nodig. Heb je vandaag geen echo gehad? Ik verwacht op basis van je hcg dat ze nog niks kunnen uitsluiten op basis van een echo, het hcg is nog zo laag dat het vruchtje waarschijnlijk te klein is om te kunnen zien. Gelukkig volgen ze je goed op zo te lezen. Heel veel sterkte en hopelijk komt het toch spontaan op gang.
Jasses die onzekerheid is zo slopend. Als je weet dat het niet goed zit, wil je ook het liefste dat je snel weer schoon bent. Ik hoop echt niet dat het een bbz is. Een gewone miskraam is al rot genoeg maar dan kun je wel pillen of curretage krijgen.
Dankje voor jullie reacties ❤️ Hoeveel was jullie hcg bij een bbz? Hebben jullie daar een idee van? Zo een bbz vind ik echt het meest beangstigend. Ik vraag me ook wel af hoe ze dat zouden kunnen zien, want mijn hcg is zo laag dat ze wsl toch helemaal nog niets gaan kunnen zien vermoed ik.
Een keer rond de 6 weken is het niet boven de 300 gekomen (daarna is het vanzelf gedaald), de tweede keer rond de 6000 rond 5,5 week en de derde keer rond de 2 a 3000 bij 5,5 week. Bij de laatste twee keer scheurde mijn eileider. Je waarden zijn ‘gelukkig’ nog laag. Veel sterkte hoor! Edit: ze kunnen het bijvoorbeeld zien aan een lege baarmoeder en ‘iets’ bij je eileider. Het meest geruststellende is een vruchtzakje in de baarmoeder, dan weet je in elk geval zeker dat het in je baarmoeder zit. Een lege baarmoeder en niks bij je eileider wil ook niet zeggen dat er niks is, dan wordt er gesproken van een ZOL (zwangerschap onbekende locatie). Zo lang het hcg niet te snel/hard doorstijgt of juist daalt, blijven ze je opvolgen. Als het teveel stijgt dan zullen ze ingrijpen, ofwel met een MTX injectie, of met een operatie. Daar zijn richtlijnen voor: https://richtlijnendatabase.nl/richtlijn/tubaire_extra_uteriene_graviditeit_eug_en_zwangerschap_met_onbekende_locatie_zol/vervolgdiagnostiek_zol_en_eug.html