Hi forummers, Afgelopen woensdag een afspraak gehad bij de gynaecoloog vanwege een onregelmatige cyclus. Hij zag een follikel van 16.5 mm en zei dat deze donderdag(gister) of uiterlijk vrijdag(vandaag) zou springen. Ook mijn ovulatietesten zijn vanaf woensdag positief. Nu heb ik ovulatiepijn vaak rondom eisprong. Ook afgelopen twee dagen al. Deze ochtend is de pijn weg. Betekent dit dat het eitje is gesprongen? Afgelopen maandag, woensdag en donderdag gemeenschap gehad. En dan nog een wat "genantere" vraag. Maakt het standje uit? Afgelopen week heb ik vaak bovenop gezeten en ik las op diverse sites dat dit minder gunstig is? Maar je zou zeggen dat het zaad wel de goede kant op zwemt lijkt mij haha?
Eipijn is vaak de laatste groeispurt van het eitje. Waarschijnlijk is je eisprong vandaag geweest. Zeker gezien je positieve ovulatietesten van woensdag. Of het standje uitmaakt weet ik niet. Mij lijkt dat zaadcellen wel goed verder zwemmen als ze bij de baarmoedermond zijn gekomen ongeacht of je boven of onder lag. Hier maakte het niet veel uit. In de tijd bij de eerste dat ik me daar druk over maakte hielp het lang blijven liggen met billen omhoog ed niet. En de laatste 2 zijn ook ontstaan zonder dat ik me er op richtte dat ik per se onder moest of moest blijven liggen oid. Succes ermee