Guo 13 weken

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Ninaatjuh, 27 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ninaatjuh

    Ninaatjuh Bekend lid

    16 dec 2017
    799
    1.087
    93
    Vrouw
    Hoi heeft er iemand een ervaring met guo bij 13 weken zwangerschap ik heb hier een indicatie voor doordat er bij onze vorige zwangerschap afwijkingen waren bij onze dochter
    Vroeg me af wat ik me van een guo moet voorstellen op die termijn wat kunnen ze zien en hoeveel zekerheid kunnen ze me geven dat er dit keer geen afwijkingen zijn
     
  2. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.110
    113
    Vrouw
    Ze kunnen best veel zien. Ik heb de seo gedaan op eigen verzoek en kosten. De hersenen, hart en organen worden grondig onderzocht. Net als de nekplooi.
    Gaf wel wat onzekerheid voor ons, op die echo had kindje een afwijkende stand van het voetje, leek op een klompvoet. Bleek gelukkig dat hij zijn voet gewoon ongelukkig had liggen achteraf.

    Conclusie van een heel groot onderzoek nav hoe effectief het is;

    CONCLUSIONS:
    An early scan performed at 12-13 weeks' gestation by a competent sonographer can detect about half of the prenatally detectable structural anomalies and 100% of those expected to be detected at this stage. Particularly severe anomalies, often causing parents to choose TOP, are amenable to early diagnosis. The early scan is an essential part of modern pregnancy care.
     
    Ninaatjuh vindt dit leuk.
  3. Ninaatjuh

    Ninaatjuh Bekend lid

    16 dec 2017
    799
    1.087
    93
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie
    Wat ontzettend fijn dat het achteraf geen klompvoet bleek te zijn
    Ze kunnen dus wel veel zien ons dochtertje had een cysteuze nier andere niet ontbrak volledig
    Dit is helaas pas met 16+ ontdekt
    Je denkt dan alles goed en dan krijg je alsnog de klap dat het niet goed zit bij mij was de aanleiding voor een guo toen sterk verminderd vruchtwater
    Hoop zo dat deze zwangerschap goed mag gaan en dit wondertje gezond ter wereld komt
     
  4. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.110
    113
    Vrouw
    Nieren kunnen ze idd goed zien al :) ik hoop heel hard met je mee! En snap volledig dat je het liever eerder wil weten.

    Ik deed het omdat ik zware medicatie moet nemen en ik er niet gerust op was. Vond wachten tot de 19e week te lang . Wat heel fijn was, was dat mijn 13 weken echo, mijn pretecho voor geslacht met 16 weken en de 20 weken echo door dezelfde vrouw werden gedaan. Waardoor ze wist: o ja bij jou stond dat voetje raar dus extra aandacht ervoor. Met 20 weken echo is dat weer extra gecontroleerd. Gaf een hoop rust. Merkte ook echt dat ik na die 13 weken echo ook echt dacht: jij gaat er gewoon komen kleine.
     
    Ninaatjuh vindt dit leuk.
  5. Ninaatjuh

    Ninaatjuh Bekend lid

    16 dec 2017
    799
    1.087
    93
    Vrouw
    Fijn om te weten dankjewel
    Lijkt me ook erg prettig als je dezelfde arts hebt tijdens de echo's die weten inderdaad precies waar ze op moeten letten
    Snap in jou situatie ook heel goed dat je er dan voor gekozen hebt
    Hoop ook dat ik het goede nieuws mag ontvangen dankjewel
     
  6. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.939
    4.153
    113
    Hier 2x een guo gehad met 12 weken. Bij ons deden ze hetzelfde als bij de guo van 20 weken. Alles opmeten en bekijken. Heel prettig! Ze zien met een guo heel veel en dat gaf ons een rustig gevoel.
     
    Ysabella en Ninaatjuh vinden dit leuk.
  7. Ninaatjuh

    Ninaatjuh Bekend lid

    16 dec 2017
    799
    1.087
    93
    Vrouw
    Super fijn om te horen dat ze al zoveel kunnen zien op die termijn is dan echt fijn en een stuk geruststelling
     

Deel Deze Pagina