Ja klopt, tov van de vorige echo was er echt duidelijk en verschil. Ik vind die 5 dagen juist moeilijk te geloven omdat ik juist denk dat er niet echt een meetfout is gemaakt omdat ik eigenlijk vanaf het begin al wat achterliep. Ik denk dat als ik nog niet zoveel miskramen had gehad met eigenlijk hetzelfde beeld ik er wat meer in had durven te geloven Nu zien te overleven tot 4 maart, echt vreselijk gewoon.
Ik hoop zo dat je gelijk gaat hebben! Maar ik vind het zelf nog heel erg moeilijk om erin te geloven. Op 4 maart mag ik pas terug
Och meid. Wat zenuwslopend is dit. Gezien je voorgeschiedenis snap ol je terughoudendheid echt wel. En inderdaad: het kan een meetfout zijn maar het kan ook weer de voorbode zijn voor een vruchtje wat in aanleg toch niet goed zit en te traag is. Pfffff.... Misschien kun je over een weekje bijv een echo krijgen bij een verloskundigenpraktijk? Dan heb je in ieder geval maar 1 week uit te zingen ipv 2?
Snap ik en helemaal met je verleden. Hier was ik 6,6 en toen werd ook minder ver gemeten, paar dagen later in zhuis klopte de meeting wel! Mannetje zit nu naast me!
Wat fijn dat t hartje klopt! Echter snap ik je terughoudendheid, ik zelf zou dat ook zeker hebben, ook vervelend dat je bloedverlies blijft houden, dat maakt je nog onzekerder natuurlijk. Maar 2 weken wachten op de echo is echt lang hoor, zou toch echt vragen of je over een week terug mag komen, en dat je zolang wachten niet meer trekt, en misschien idd hcg opnieuw prikken, kijken of dat hoog genoeg is nu dan, als dat mogelijk is. Blijven hopen, en tegelijk je zelf voorbereiden op dat t niet goed is, erg lastig, veel sterkte met afwachten.
Wat zijn die eerste weken toch moeilijk met zo’n voorgeschiedenis. Hier na 4 miskramen in een jaar tijd ook dit soort gedoe gehad en het is gewoon zo onzeker. Niemand hier kan je van dat gevoel afhelpen. Ik zou 2 weken wachten nu ook te lang vinden hoor. Ik deed zelf om de week een ‘pret’echo in het begin tot aan termijnecho omdat ik de gewone zorg niet wilde belasten met mijn onzekerheid.. over een week zou je veel beter kunnen zien hoe de groei is, 6-7 weken is zoo pril. Succes!
Ja ik vind het ook erg lang, ik heb inderdaad al gevraagd of ik niet volgende week al mag maar er was eigenlijk geen plek en ze zei dat tijd het meeste informatie geeft dus dat het juist beter was om te wachten, heel frustrerend. HCG prikken wilden ze ook niet meer omdat ze zegt dat beelden nu meer zeggen dan oploop omdat boven de 6000 het monitoren van oploop niet betrouwbaar genoeg zou zijn?
Ja het is echt zenuwslopend idd. Ik ga alle kanten op in emotie. Ik hoop dat het een meetfout is alleen feit is natuurlijk dat ik vanaf het begin al traag startte in het hcg en er best lang niks te zien was en ik ben toch echt wel zeker van mijn termijn. Daarom blijft die angst voor een voorbode van toch een miskraam ook maar door mijn hoofd spoken, kon ik die eerste weken maar gewoon overslaan haha. Ik zou niet weten of ik naar een verloskundige kan gaan, ik ben eigenlijk nog nooit bij een verloskundige geweest en blijf nu natuurlijk ook tot het eind bij de gyno, ik kan me daar toch niet zomaar melden?
Ja het liefste zou je die eerste weken gewoon overslaan maar helaas dat kan niet. Ik vind het echt zenuwslopend en ik kan aan niks anders denken, soms denk ik ook echt: Wat doe ik mezelf aan? Ik zou misschien eind volgende week een pretecho kunnen doen, echter weet ik niet of ik er wijzer van ga worden als ze via de buik een echo maken want dan ziet het er ook weer zo anders uit misschien
Hier gewoon inwendige gehad bij echoscopiste die ook medische echo’s doet en pretecho tussendoor. Was echt 5 min alleen om even te kijken of hartje klopt en er groei was (prijs was ook heel laag). Mij gaf dat wel rust maar is heel persoonlijk ..
Ik denk dat ik dat ook wil als ik de mogelijkheid zou hebben. Echter zie ik hier alleen echo bureaus die het doen vanaf 8 weken. Ik zou er dan één moeten zoeken die dat inderdaad doen
Ik denk dat als je een verloskundige praktijk belt met dit verhaal, dat ze best willen kijken hoor met 7 weken. De moeite waard om het te proberen.
Nope dat kunnen ze dus niet. Dat mag 1x begreep ik van vk. En dan termijndcho. Bij bijzondere redenen krijgen (bloedverlies bijvoorbeeld) ze er soms 1 extra vergoed. Alles wat ze extra doen doen ze dus op eigen kosten. Was voor mij reden om tussendoor extra echo zelf te regelen en betalen want er wordt hard genoeg gewerkt in de zorg, dat hoeven ze niet gratis te doen ..