HCG te laag

Discussie in 'Miskraam' gestart door mv77, 19 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Ze zeggen dat vaak zodat je weet hoe je cyclus gata lopen maar in principe hoef je na een miskraam iet af te wachten hoor.

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik heb twee keer een vroege mk gehad na een IVF/ICSI behandeling.
    De eerste keer was het hCG 16 en de tweede keer 64, beide keren ging het mis.
    Ik mocht pas verder met behandelen als de waardes onder de 5 waren. Dat ging gelukkig best snel. Na mijn menstruatie was ik alles kwijt.

Dat even wachten na een mk is inderdaad om je lijf een soort van reset te geven.
    Lichamelijk gebeurd er meteen een heleboel als er een zwangerschap aan zit te komen.
    Je lichaam moet dus eigenlijk even bijkomen.

Nadelig zeg, dat ze "al" 41 jaar is. Ik hoop dat ze gauw opnieuw zwanger zal zijn!

3. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Ben ik ff blij dat ik na mijn mk niet eerst 2 menstruaties heb gewacht, anders was ik nu niet ruim 9 weken zwanger geweest.
    Ben gelijk na de mk weer zwanger geworden.

4. mv77

mv77 Lid

13 aug 2008
    85
    0
    0
    Beperking 1: Na een zwangerschap of miskraam
    Na een bevalling of een miskraam duurt het ongeveer 9 weken voordat het zwangerschapshormoon HCG volledig uit uw lichaam is verdwenen. Tot deze tijd geeft de zwangerschapstest een positief resultaat, terwijl u niet zwanger bent.

Heb nog ff zitten zoeken en dit vond in de gebruiksaanwijzing van een zwangerschapstest van Sensitest. Misschien heeft dit er iets mee te maken? Weet het ook niet precies...

5. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Ik heb na de mk steeds getest tot de test negatief was, het hormoon was er na ongeveer 2 weken al wel uit.
    9 weken kan, maar hoeft niet.
    En het hcg was bij je zus toch al laag?
    Ze zou eventueel weer een testje kunnen doen om te kijken of ie negatief is.
    Dan weet ze ook zeker dat als ze weer zwanger is, dat het om een nieuwe zwangerschap gaat en niet om een restantje mk.

6. mv77

mv77 Lid

13 aug 2008
    85
    0
    0
    HCG was 132 bij 6 weken. Dus een test om te kijken of er nog een waarde aanwezig is, is niet eens zo´n stom idee natuurlijk! Zal het doorgeven aan haar. ;)

7. Elmo

Elmo Niet meer actief

Het is uiteraard niet bij iedereen gelijk. Ik was mijn hCG ook redelijk gauw kwijt en kon weer verder met IVF.
    Normaal gesproken prikken ze niet steeds bloed.
    Wel goed dat ze het op de test zetten..zou anders erg pijnlijk kunnen zijn zeg.
    Elmo

8. rezzo

rezzo Lid

16 sep 2008
    8
    0
    0
    Ik ben vandaag ook 2 keer bij de gyn geweest. Was eerst op doorverwijzing van de huisarts een echo gaan laten maken, omdat ik aanhoudende lichte menstruatiekrampen heb en de menstruatie uitbleef, terwijl de test negatief was. Ben vandaag 10 dagen over tijd.
    Op de echo was in de baarmoeder nog niets te zien, maar de echoscopiste zei wel dat ze 'iets' zag in de eierstok. ze dacht zelf aan óf een verkeerde eisprong óf een BBZ.
    Moest bloed prikken. Vrijwel zodra ik thuis was belde de gyn dat ik terug moest komen, er bleek tóch HCG in mijn bloed aanwezig te zijn.
    De gyn zei echter dat de zwangerschap nog zo pril is dat hetgeen ze op de echo op de eiersto zagen niet een eventuele BBZ kon zijn, die zou nog niet zichbaar zijn. Wel is mijn HCG erg laag en is sinds gister de spanning op mijn borsten minder. Over een week moet ik terug maar ze zei dat ik niet teveel moet hopen. :cry:
    Das natuurlijk lastig als je zo graag een kindje wilt! heeft iemand hier ervaring mee en weten jullie of, ondanks een lage HCG, toch een volwaardige zwangerschap kan uitgedragen?

Deel Deze Pagina