Vorige week hadden we evaluatiegesprek in VU. Hadden we zelf aangevraagd omdat wij aanpassing in medicijnschema wilde. Al binnen de eerste minuut zei de arts dat wij uitbehandeld waren. Wij waren stom verbaasd en verbijsterd. Wat blijkt het VU behandelend een patiënt max 6 keer. Ze tellen de drie behandelingen met mijn ex mee ondanks dat we door zijn slechte zaad toen die medische molen in zijn gegaan. Mijn huidige partner en ik liepen voor isci/ivf door mijn endometriose. Alles deed het alleen nog geen succesvol resultaat. Wij vroegen de arts of wij nu voor privékliniek of buitenland moeten gaan. Hij zei gezien je leeftijd(36) je endometriose en de maximaal aantal puncties hier is de kans van slagen minimaal en zonde van je geld. Over Geertgen zei hij zelf dat zou ik mijn kat nog niet laten behandelen. Dus daar zitten we nu thuis. Het geld gespaard vol goede moed maar ontzettend aangeslagen. Op internet zie ik weinig terug over maximale behandelingen per patiënt....hoop dat iemand op het forum dit weet!
Ik heb geen ervaring met Geertgen, maar wij hebben de stap gemaakt van NL naar het UZ Gent en ik wilde dat we dat eerder hadden gedaan! Ik vind ze in Gent véél deskundiger en veel meer 'bij de tijd' als het gaat om de bereidheid om nieuwe dingen te proberen of nieuwe ontwikkelingen toe te passen. Ik zou dus zeker voor een second opinion gaan.
Ach Pino wat een weg hebben jullie/ jij al afgelegd. Aan je handtekening te zien heb je ook weinig gelukt gehad met weinig cryo's dus al met al relatief weinig tp! Ik zou ook zeker voor ern second opion gaan hoor. Zeker jullie betalen dus bepalen lijkt me! In Gent en dd zijn ze zeker verder en zoeken ze verder naar mogelijke oorzaken. Indien jullie in ned willen blijven zou je medisch centrum kinderwens kunnen opbellen. Zij zitten in Leiderdorp en ik ben met behulp van hun 3 keer zwanger geraakt! Heel veel succes verder!
Je zou naar Gent of Dusseldorf kunnen gaan. Zij zouden je ongetwijfeld wel verder willen helpen. Van het VU heb ik geen hoge pet op. Kennis van mij heeft ook endometriose en slagingskanstechnisch qua succescijfertjes wilden ze haar ook niet verder helpen. Spijtig omdat de kans reëel is dat het niet zo is dat het perse zinloos is om door te gaan. Geertgen ben ik zelf nu de laatste keer behandeld, met succes! Ik vind de uitspraak van jouw arts nogal denigrerend. Er is 1 arts in het Ny Geertgen waar ik geen hoge pet van op heb maar verder ben ik daar super geholpen. (En er werken genoeg artsen om er voor te zorgen dat je niet door die ene geholpen hoeft te worden )
Hier ook iemand die bij nij geertgen behandeld word en vind t super daar! Ze bekijken per persoon wat je nodig hebt. Maar... in het buitenland zijn ze wel verder op dit gebied dus ik zou denk ik naar gent of dd gaan zoals ze hierboven ook al zeiden. Vooral ook omdat je er zelf zo te horen nog niet klaar mee bent, jullie hebben nog niet t idee dat t kansloos is dus meid, kom voor jezelf op!
Absoluut het buitenland! Ze kunnen, willen en mogen daar veel meer dan in Nederland, zeker op het gebied van medicatieschema's (en bij zoveel meer dingen waar ze in NL soms niet eens bij stilstaan..)! Wat betreft het maximaal aantal behandelingen.. Volgens mij mag elk ziekenhuis je om welke reden dan ook weigeren te behandelen, helaas..
Hup, je niet laten opfokken en naar België of Duitsland gaan. Hebben wij ook gedaan en ons grootste geluk ligt zalig te slapen nu! Ga ervoor, het is het allemaal waard!
Laat je niet kisten hoor, Nl loopt hopeloos achter en houdt zich voornamelijk bezig met protocollen. Geertgen is zeker de moeite waard en Düsseldorf ook. Ik word verdrietig van je onderschrift, maar geef niet op hoor! It ain't over untill the fat lady sings!
Ik weet niet waar je woont, maar in wolvega (30 minuten van Zwolle en ca 1u15 van A'dam) zit t nij barrahus. Zelfstandige kliniek, werkt met Zwolle, leer en Düsseldorf samen. Ik ben daar meer mensen uit A'dam tegengekomen in de wachtkamer. Ik loop daar zelf ook nadat ik uitbehandeld was verklaard in Groningen. Nog niet zwanger, maar vertrouwen dat t nog wel een keer gaat lukken. Zitten 3 artsen, korten wachtlijsten en alle medewerkers en artsen zijn super aardig, maar wel duidelijk in wat wel en niet mogelijk is. Ik weet van nog 2 meiden die elk uitbehandeld waren bij hun ziekenhuis, die daar nu ook lopen. De behandeling is daar echt maatwerk en dat is gevoelsmatig al heel fijn.
In Hengelo zit fertiliteitskliniek Twente. Ik loop daar bij een arts (naam kan ik pb-en) die contact heeft gezocht met Düsseldorf nadat we aangaven te twijfelen of we in NL wel verder wilden vanwege slechte resultaat 1e ivf. Los van alle protocollen andere medicatie gekregen en ineens 12 eitjes tegen 3 de vorige ronde en 5 hele mooie bevruchtingen. Ook vertelde ze dat ze een stel heeft gehad dat 9x ivf/icsi heeft gedaan. Haar regel is de vrouw bepaalt hoelang je door gaat niet de arts. Zolang je je er goed bij voelt en betaalt kan alles 😜 Heel veel succes met je keuze en het vervolg. Als je voelt dat je nog niet klaar bent, dan ben je dat nog niet!
Pino, volg idd je gevoel! Hier zwanger na 9 verse ICSI's! Annemoon misschien bedoelde ze ons wel Voor mijn afgelopen ICSI voor een brusje heb ik nl weer de samenwerking met Hengelo gezocht. Ik loop nl in Gent (dochter daar ontstaan), deed voorheen alle FM's daar, maar heb ze de laatste keer toch in Hengelo laten doen. Enorm lieve artsen daar! (behalve fertiliteitsarts H., die heeft mij tijdens de ICSI's voor onze dochter wel eens geholpen (toen zat ze nog in het ZH in E.) en dat was echt een super negatieve vrouw)