Testen blijven het zelfde

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Nicolai, 14 okt 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nicolai

Nicolai Lid

15 jan 2024
    14
    2
    3
    Vrouw
    #1 Nicolai, 14 okt 2024
    Laatst bewerkt: 14 okt 2024
    Hoi meiden had al eerder een post geplaatst toen dacht ik dat mijn testen afliepen maar eigelijk lijken ze aardig stabiel. Met 1 kleine afwijking op 7 oktober maar dit was met hele verdunde urine.

Hebben jullie ervaringen hiermee ? Is het bij voorbaat slecht of kan het zijn dat ik voor 2 oktober een oploop heb gehad. Mijn situatie is een beetje raar waardoor ik niet exact weet wanneer ik geovuleerd heb. Ik zal hieronder kort proberen uit te leggen hoe het zit.

27 augustus ben ik ongesteld geweest 4 dagen. Ik heb die maand geen ovulatietesten gedaan maar normaal ovuleer ik ongeveer op dag 13 en dan wordt ik 12 a 13 dagen later weer ongesteld. Ik had 18 sept een zwangerschapstest gedaan deze was negatief en 21 sept dacht ik ongesteld te zijn geworden. Deze maand gingen we voor het eerst starten met iui en heb ik nu vanaf 22 sept gonal f 50 eh gespoten. Op cyclus dag 7 op 27 sept mocht ik langs komen ik had een follikel van 15.5 mm en op cyclus dag 9 was deze weg. Ze dachten dus dat ik op dag 8 geovuleerd had. Ik bleef mij raar voelen en m'n ovulatietesten bleven erg positief dus ik heb 2 oktober op cyclusdag 12 een zwangerschapstest gedaan en deze was positief.

Ik mag donderdag langs komen voor een echo maar ik heb zelf een slecht gevoel. Ik heb wel last van m'n borsten en lage rugpijn.

Bijgevoegde bestanden:

2. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.712
    7.193
    113
    Vrouw
    Ik vrees dat dit er niet goed uitziet. Stabiele testen betekenen over het algemeen stabiel hcg. Wel fijn dat je donderdag voor een echo mag komen.

3. Nicolai

Nicolai Lid

15 jan 2024
    14
    2
    3
    Vrouw
    De kruidvat test heeft ineens mega oploop

Bijgevoegde bestanden:

4. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

De Kruidvat ziet er heel netjes uit.
    Hopelijk donderdag wat meer duidelijkheid!

5. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.467
    8.617
    113
    Vrouw
    Ik zou lekker van de kv test uitgaan nu en duimen voor een prachtige echo! Ik vind het er goed uitzien hoor!

6. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.048
    2.186
    113
    Brabant
    Nou en die kruidvattesten liepen bij mij juist helemaal niet op. Ik heb nog goede hoop voor je!

7. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.712
    7.193
    113
    Vrouw
    Je hebt vanaf 21 september een bloeding gehad die je voor menstruatie aanzag en 12 dagen daarna een duidelijke positieve zwangerschapstest. Die kan sowieso niet positief geweest zijn van de mogelijke eisprong van dag 8.

Als de bloeding ongeveer 2 weken na je eisprong was in de cyclus waarin je niet getest had met ovulatietesten, had je toen 4 weken zwanger moeten zijn. Je positieve test van 2 oktober was weer bijna 2 weken daarna. Dan had je toen ongeveer 6 weken zwanger moeten zijn. We zijn nu weer ruim een week verder, dus zou je nu ruim 7 weken zwanger moeten zijn, van de eisprong in de cyclus waarin je geen ovulatietesten gedaan had.

Het ziet er mijn inziens qua testen niet erg vitaal uit, ondanks de kruidvat test nu. Eerlijk gezegd zou ik vragen om eerder een echo, want als het buitenbaarmoederlijk is, kan het erg gevaarlijk zijn.

8. Nicolai

Nicolai Lid

15 jan 2024
    14
    2
    3
    Vrouw

Ik denk zelf dat het volgende aan de hand is.

Een hele late eisprong van de cyclus van 27 aug die pas eind sept is geweest tus ergens rond de 21 sept en dat die bloeding een ovulatie bloeding is geweest. Ook omdat mijn zwnagerschapstest 18 sept nog negatief was en Rond de 28 sept waren m'n ovulatie testen knalpositief wat ook kan bij een zwangerschap. 2 oktober een duidelijke zwangerschapstest wat dus 2 weken na ovulatie kan zijn. Dat zou mij nu ongeveer 5 a 6 weken zwanger maken. Dan lijkt de oploop wel redelijk toch.

Zh wilde me niet eerder laten komen dan donderdag

9. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.712
    7.193
    113
    Vrouw
    Jouw gedachte, met eisprong rond 21 september, zou niet al met 7dpo (28 september) zo'n knalpositieve ovulatietest geven, reagerend op hcg. Dat gebeurt meestal pas wat later.

Dan zou nog ik eerder denken aan een innestelingsbloeding rond 21 september, en een eisprong rond 14 september. Dan een week later (7dpo) innesteling + bloeding en een week later duidelijk positieve test (28 september/2 oktober). Dat zou je nu dan 6,5 week zwanger maken.

Ik vind de oploop van je testen uit de OP nog steeds niet erg optimistisch, maar hopelijk ligt dat dan aan de test. Telano is redelijk goedkoop volgens mij. Misschien pikt die wisselingen minder goed op.

10. Nicolai

Nicolai Lid

15 jan 2024
    14
    2
    3
    Vrouw

Hmm oke we gaan ht zien. Zou de gonal f nog kunnen zorgen voor snellere oploop lh ?

11. ROSEMOON

ROSEMOON Lid

14 okt 2024
    47
    10
    8
    Vrouw
    Wat is gonal f? Sorry ben even benieuwd

12. Nicolai

Nicolai Lid

15 jan 2024
    14
    2
    3
    Vrouw
    Die moet in je iui traject zorgen dat de eitjes gaan groeien.

ROSEMOON vindt dit leuk.
  13. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.712
    7.193
    113
    Vrouw
    Dat weet ik niet. Jij bedoelt dan dat daardoor misschien al zo'n duidelijke ovulatietest was op 29 september? Gezien jouw duidelijk positieve zwangerschapstest van 2 oktober, denk ik wel dat de ovulatietest van 29 september reageerde op hcg. In Gonal-F zit geen (kunstmatig) hcg hormoon, toch?

14. Nicolai

Nicolai Lid

15 jan 2024
    14
    2
    3
    Vrouw

Nee er zit sws geen hcg in nee maar ik bedoel dat daardoor misschien eerder m'n ovulatie testen wel al reageerde hahah maar rgoed we weten het allemaal niet we kunnen nog niet in me kijken. Dondedsag zal ik het laten weten

JupitR vindt dit leuk.
  15. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.647
    27.300
    113
    Vrouw
    Dat is fsh geen lh. Daarom spuit je ook bv ovitrelle om lh piek na te bootsen

16. Nicolai

Nicolai Lid

15 jan 2024
    14
    2
    3
    Vrouw

Oke die heb ik dus niet gehad omdat het eitje al weg was

17. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.712