Vraagjes over innesteling ed...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Djingo, 31 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Djingo

Djingo Niet meer actief

Op vrijdag 18 juli heb ik een positieve ovulatietest gehad. Dus dan zal mijn ei 19 of 20 juli zijn geweest. Nu voelde ik afgelopen dinsdagavond 1 fikse, gemene steek onderin mijn buik, kan dit de evt innesteling zijn geweest? Dit is dan zo'n 10 dagen later... Of vind een evt innesteling eerder plaats?
    Als het wel een innesteling is geweest, is mijn nod dan ook later (die is nu 2 augustus)
    Wie kan mijn vragen beantwoorden?

2. annick1984

annick1984 Bekend lid

18 sep 2013
    969
    47
    28
    Vrouw
    Hoogezand
    Er is niet echt een vaste dag voor innesteling. Dit kan zijn tussen dpo 5 en 10.

Ik heb ook mijn innesteling gevoeld als een korte soort van kramp in mijn buik, ook op 10 dpo. Dus het is goed mogelijk.

Wanneer jouw nod precies is weet ik niet, maar 7 dagen na je innesteling kan je een test doen.

3. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Na ongeveer 5 dagen arriveert de eicel in de baarmoeder en doet er dan 2 a 3 dagen over voordat het is ingenesteld. Een felle steek is GEEN teken van innesteling (is het veel te klein voor) Krampen kunnen wel; zijn de hormonen die dat veroorzaken. Een steek of plop kan ook de eisprong zijn geweest.

4. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Buikkrampen tijdens de innesteling

Sommige vrouwen kunnen de innesteling duidelijk voelen en beschrijven dit als buikkrampen. Deze buikkrampen zijn te vergelijken met een lichte menstruatie. De buikkramp kan ontstaan door bloedverlies, dat de baarmoeder iets prikkelt. Anderzijds hebben sommige vrouwen een zeer gevoelige baarmoeder die direct reageert op veranderingen. De innesteling wordt dan gevoeld als een stekende pijn. Deze pijn houdt niet langer dan een aantal uren aan. Bij bloedverlies kan de pijn langer aanhouden, omdat het bloed de baarmoeder prikkelt.
    Buikpijn bij de innesteling | Mens en Gezondheid: Zwangerschap

Een felle steek kan dus zeker de innesteling zijn. Of je NOD veranderd geen idee eigenlijk..

5. Djingo

Djingo Niet meer actief

Dank jullie voor de reacties.
    Zoals ik het dus lees zou het dus evt wel kunnen dat ik afgelopen dinsdag pas een innesteling heb gehad? Is dat niet wat laat dan 9 a 10 dagen later? Behalve een gevoelige test zijn de gewone test Omo wit. Over 2 dagen is mijn nod.
    Ik denk dat het niks word, maar ik kan niks anders doen dan afwachten...

6. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.298
    394
    83
    nee hoor dat is niet laat,innestelen kan tussen dag 5 en 12 dus dat is niet laat ;)

Deel Deze Pagina