Hallo allemaal, Op dit moment ben ik erg bezig met de figurlijke miskraam-naweeen. (hoe ironisch, dit woord). Ik wil ontzettend graag zo snel mogelijk weer zwanger raken na een curettage op 11 oktober. Nu weet ik dat je in ieder geval een menstruatie moet afwachten en dat je voorzichtig moet zijn met zwangerschapstests, omdat het HCG-gehalte in je lijf nog hoog kan zijn. (of uberhaupt nog aanwezig kan zijn). Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Op welke manier kregen jullie zekerheid? en zijn er ook meiden die zichzelf ook -uit ongeduld- tergen met zwangerschapstests en steeds schrikken als ze 'zwanger' zien staan, terwijl dat nog niet kan. De meeste van jullie zullen zeggen: heb geduld. En dat klopt, want ik ben erg ongeduldig. Ik heb het erg moeilijk met het feit dat ik niet meer weet waar ik aan toe ben. Alle reacties zijn welkom. groetjes, Amber
Hai amber, Ik begrijp al je vragen en onzekerheid gevoelens, heb gisteren nl zelf een curregate ondergaan. Kan je helaas geen antwoorden geven.......... In elk geval veel sterkte en probeer de tijd te nemen liefs ester
Ik weet het Ester, ik had je al een tijdje gevolgd en laatst nog op je gereageerd. Erg vers bij jou.... dat we maar snel onze antwoorden mogen krijgen en van dat nare sombere gevoel af mogen komen! (Enneh...neem gerust een wijntje vanavond..) liefs Amber
Hai amber, Ik heb bij mijn onderwerp (help morgenvroeg curretage) mijn verhaal een beetje verteld. Ja het is allemaal wat, bah bah Ik ben er van overtuigt dat onze tijd ook nog komt! Liefs ester
Je zou een tijdje na je curretage opnieuw een thuistest kunnen doen. Is deze negatief dan weet je dat het HCG in je lichaam zo laag is dat je "niet zwanger bent". Sterkte met alles! Liefs, Tijgetje
Ik heb een week na mijn mk een zwtest gedaan en die was weer helemaal negatief. een week later weer en nog steeds helemaal negatief. Zo weet je dus dat als je wel weer posi test dat het van een nieuwe zwschap is.
Hey ook ik heb 5 dagen na curretage een test gedaan er was nog een heel licht streepje te zien . toen weer een paar dagen 1 en die was echt negatief. Zo weet ik voor mezelf bij de eerste volgende positieve test dat het van een nieuwe zwangerschap is . Moet er niet aan denken om dan te moeten twijfelen pppffff Meid sterkte met je verlies Liefs sancho
hoi Tijgetje, me2 en Sancho, bedankt voor jullie reacties! Ik test 9 dagen na de curettage nog steeds positief. Maar goed om te horen van jullie dat het niet zo lang hoeft te duren. (ik las ergens dat HCG nog 9 weken in je lijf kan zitten! Help!) Ik geef het gewoon nog een paar dagen en dan doe ik weer een test. goed weekend allemaal en veel sterkte met de buien... (IK heb ze in ieder geval nog wel....) Amber
ik heb er helemaal niet bij stilgestaan dat het hormoon langzaam je lichaam verlaat. Mijn miskraam kwam spontaan op gang(wij kwamen er met twaalf weken achter dat het vruchtje met 9 weken gestopt was met groeien) Na 4 weken werd ik weer ongesteld en nu de vierde ronde na de Miskraam ben ik voor het eerst weer overtijd!
Hoi! Ik heb ook een miskraam gehad ongeveer drie weken geleden en mijn gynacoloog wilde dat ik gelijk bloed zou prikken en daarna over twee weken weer. De eerste keer was mijn HCG-gehalte 68 en na twee weken al kleiner dan twee. Wil je dus geen testen verspillen en zeker zijn dat het hormoon uit je lichaam is, dan zou je dus ook bloed kunnen laten prikken. In ieder geval wens ik je veel sterkte toe. Ik ken het ongeduldige gevoel dat je zo snel mogelijk weer zwanger wilt zijn...
Hoi Amber, Ik ben zelf ook gecurreteerd, een dag na jou. Ik ga vanaf volgende week een zwangerschapstest doen om te kijken of het hcg al weg is. Ik vloei nu nog steeds, dus ik kan nog niet voor de nieuwe ronde gaan, maar ik heb de vraag hier aan de vk gesteld, en volgens haar mag je gewoon weer zwanger worden, zonder eerst te menstrueren. Het is wel makkelijker als je het eerst wordt, zodat je de datum van je laatste menstruatie aan kan houden dan, maar het is dus niet noodzakelijk. Ik ben ook erg ongeduldig, dus ik ga er gewoon voor hoor deze maand. We zien het allemaal wel. Ik doe ook ovulatietesten om te kijken hoe mijn cyclus deze maand verloopt.
Dank jullie wel voor de reacties. (fijn dat jullie het zo goed begrijpen!) Gonzo, dat van dat bloedprikken, dat was nieuw voor mij. Bedankt voor de tip. Iedereen veel sterkte en goede moed toegewenst! liefs, Amber
Ohja, dit vergat ik nog. Roze78, ik heb ook ovulatietests gebruikt, maar overal scoor ik 'hoog' op. Volgens alle testen ben ik EN zwanger EN zit ik in mijn vruchtbare periode... Kortom, geheel onbetrouwbaar. Dit wilde ik tegen je zeggen, omdat ik het teleurgestelde gevoel ken... Hou hier dus wel rekening mee. succes! Amber
Bij mij was de ovulatietest gisteren juist heel laag. Ik zag het tweede streepje nauwelijks. Ook de zwangerschapstest van een dag of vijf terug gaf al nauwelijks een streepje meer. Gek he, dat het per persoon dan zo verschilt. Maar misschien komt het bij mij wel doordat ik twee weken voor mijn curretage al flink bloedde hoor. Ik ben nu al een week of vier aan het bloeden, en dat scheelt misschien. Hoop dat de testen bij jou ook snel duidelijkheid geven. Bedankt in ieder geval voor je berichtje terug.