Betekenis notitie verloskundige

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Sallie, 7 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Beste verloskundigen,

Vandaag was ik op controle, ben nu 28 w6d. De verloskundige zei dat alles goed was.

Hij zei dat het kindje goed gegroeid was en al met het hoofdje naar beneden lag.

Alleen nu zie ik dat hij iets in mijn kaart heeft bijgeschreven waar ik weinig van snap. Misschien heeft het niks te zeggen, maar ik heb altijd liever dat het even uitgelegd wordt, dan dat ik me nu afvraag waar het voor staat. Ik zal het hieronder even neerzetten, de dingen met een vraagteken erachter snap ik niet..

07-09 (datum) - 120/65 (bloeddruk) -/1 (?) 29- (zw duur) 28/30(?) Li. Li (?) Dan iets wat ik niet kan lezen, lijkt op 6090 en dan ge. "lage buik".(?)

Nou ik hoop dat jullie mij wat kunnen helpen, vooral met de "lage buik". Ik begrijp het wel, maar niet wat het dan inhoudt...

Bedankt!

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

Ik weet het niet zeker wat hij ermee bedoelt. Dus bel even naar je verloskundige en vraag het even na.
    Dan weet je het zeker.
    Ik kan wel iets gaan zeggen maar dan weten we het nog niet zeker.

Groetjes Ineke

3. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Hoi Ineke,

Toch bedankt voor je reactie.

Ik zal het wat ophelderen, door het slechte handschrift van de verloskundige had ik sommige dingen verkeerd overgetypt. Zal hieronder zijn reactie nog plaatsen, maar naar mijn idee is het niks om me zorgen over te maken.

Beste,

De notities hebben te maken met de bevindingen aangaande de controle. Nou begrijp ik niet wat jij hebt geschreven, maar in principe staat in het rijtje de hoogte van je baarmoeder, de ligging, harttonen en opmerkingen. De hoogte wordt aangegeven in weken, in jouw geval dus 28/30 wkn. Daarna de ligging en d/pos(van de harttonen). Gemiddeld zit je navel halverwege schaambeen en borstbeen maar bij jou zit -ie- wat hoger. Je spreekt dan van een 'lange buik' vandaar.
    Hoop dat het zo wat duidelijker is,
    Groet,

Deel Deze Pagina