Hey Allemaal, Ik heb komende week mijn prikinstructie en gesprek bij de dokter en daarna zal ik beginnen met het spuiten van de hormonen. Ik zit nu sinds 2 weken aan de pil en heb als het goed is eind januari mijn eerste punctie al. Zijn er nog meer dames die deze maand of volgende maand gaan beginnen? Ik vind het erg spannend maar heb er ook veel zin in. Het is bij ons allemaal in sneltrein vaart gegaan aangezien we in oktober voor het eerst in het ziekenhuis zaten. Ivm verminderde kwaliteit sperma van mijn vriend is dit de eerste en enige optie voor ons. Hopelijk zijn er wat lotgenoten die ook binnenkort gaan beginnen! Liefs
Snel kan het gaan hè? Hier had ik eigenlijk precies het zelfde, hoewel ik eerst nog wel een half jaar aan de Clomid heb gezeten. Ik heb de eerste ICSI al achter de rug, maar wil je heel veel succes wensen!
Hoi Barnel, Spannend zo'n eerste poging! Ik heb afgelopen zomer eerste IVF poging icm PGD gehad en mag woensdag as beginnen met spuiten voor de tweede poging, punctie en terugplaatsing zijn waarschijnlijk begin februari. Het spuiten en de bijwerkingen zijn mij de eerste poging heel erg meegevallen. De wachtweken en de teleurstelling na negatieve test waren wel heftig. Desalniettemin kijk ik wel weer uit naar de tweede poging. Wanneer mag je precies beginnen met spuiten en weet je al welke medicijnen je krijgt? Heel veel succes in ieder geval!
Hoi ik heb afgelopen week mn eerste ivf gehad. Hormonen etc zijn me allemaal super meegevallen. Alleen nu het wachten is echt killing.... is het altijd maar ju extra erg.... Succes!!
Ik heb zojuist de eerste prik gezet voor ons ICSI traject, heel spannend! Wij hopen dat 2015 voor ons wat moois mag brengen...
Bedankt voor de reacties! @Tabbey ik heb alle medicijnen al meegregen, namelijk: triptofem, Gonal F, pregnyl. Hebben jullie dezelfde medicatie? Wij hebben nog geen eerdere pogingen gedaan met IUI of IVF of iets dergelijks. Daarom is alles zo snel gegaan en zitten we nu binnen 4 maanden al in dit traject. Dit kan ook een voordeel zijn omdat we er met volle moed in gaan en nog geen enkele tegenslag hebben gehad. Zijn jullie al lang bezig om jullie kinderwens te vervullen? Ik ben erg benieuwd naar de prik instructie aanstaande woensdag! Als het goed is begin ik woensdag ook meteen met Triptofem. Vonden jullie het lastig om je zelf te injecteren? Hoeveel eitjes hadden jullie bij de punctie? Onze dokter zei dat hij rond de 10 eitjes wilden laten rijpen. Jullie ook allemaal veel succes!
@barnel Ik heb triptofem, gonal-f en ovitrelle. Die eerste prik (triptofem) was wel even vreemd, maar dat moet verder wel lukken. De fertiliteitsverpleegkundige gaf aan dat de triptofem het minst prettige is. De andere zitten in een prikpen. Morgen de eerste gonal-f, ben benieuwd. Wij zijn al vanaf augustus 2011 bezig, maar dit is verder het eerste traject in de medische malle molen nadat er geen endometriose was geconstateerd bij de kijkoperatie. Verder hebben mijn partner en ik het altijd gegooid op de drukte in ons leven, maar helaas blijken er te weinig zwemmers te zijn, dus gaan we nu verder met ICSI.
@ barnel, ik heb de medicijnen decapeptyl, gonal-F, pregnyl en utrogestan. Ik heb alleen de gonal-F nog niet ontvangen, die krijg ik pas na de startecho als ook de definitieve dosering wordt bepaald. Ik vond het prikken reuze meevallen, zeker aan het begin, na een paar weken wordt het wel iets lastiger omdat m'n buik toen wel wat gevoeliger werd. Wij hebben geen andere vruchtbaarheidsbehandelingen gehad. In februari 2013 werd duidelijk dat mijn vriend het erfelijke borstkankergen heeft en dat wij 50% kans hebben om dit door te geven aan ons kindje. Als we dit doorgeven aan een meisje heeft zij 70-80% kans om borstkanker te krijgen. Dmv embryoselectie (PGD) (wat dus kan via IVF en ICSI) kunnen we al die ellende in de toekomst besparen en dat hebben we er graag voor over. We zijn er dus eigenlijk al bijna twee jaar mee bezig, maar pas afgelopen augustus eerste kans gehad en nu dus de tweede. Bij eerste punctie hadden wij 8 eitjes van goede grootte en nog een aantal kleinere. Alles is bij ons aangeprikt en bleek dat wij 11 eitjes hadden. De volgende dag bleek dat er 5 bevrucht waren, weer 2 dagen later waren er 4 goed doorgedeeld. Omdat we dus embryoselectie hebben volgt er bij ons een extra stap waar ze onderzoeken welke embryo's wel/geen gendrager zijn. Toen bleek het idd 50/50 te zijn, want er waren er 2 aangedaan en 2 goede embryos. De beste is toen teruggeplaatst, was op dat moment (dag 4) 12 cellig en dit is helaas geen zwangerschap geworden. Had twee dagen voor officiële testdatum al wel positief getest, maar was op testdatum zelf helaas niets meer van over . De andere embryo was niet goed genoeg om in te vriezen, dus nu poging 2.
Hallo, Ik haak ook aan! Ik heb volgende week vrijdag instructie en begin waarschijnlijk eind januari/begin februari met prikken. Dit wordt mijn eerste echte behandeling. Bij mijn man is afgelopen zomer een TESE-operatie uitgevoerd. Helaas zonder resultaat. Daarom doen we nu mee met Wensouders voor Wensouders. Wij krijgen donorzaad en zelf ga ik de helft van mijn eitjes doneren (als ik voldoende produceer). Heel spannend allemaal dus.
De Gonal-F spuit ga ik vanavond voor het eerst zetten. Vanmorgen gebeld met de fertiliteitsverpleegkundige en ik mag maandag voor een eerste echo om te kijken of de follikels groot genoeg zijn. Echt zó spannend... Ik ben ook benieuwd naar ervaringen van hoe lang je aan het prikken bent voordat de follikels groot genoeg zijn voor de punctie en hoeveel eitjes er gemiddeld 'geoogst' worden. Ik wil niet teveel horrorverhalen lezen over die punctie, ik ben sowieso altijd al angstig als het gaat om medische zaken, dus dit is voor mij een hele stap. Ik heb wel alvast Diazepam gevraagd. 1 de avond voor de punctie, 1 de ochtend van de punctie, zodat ik de wereld door een iets rozer brilletje zie en de ingreep hopelijk mee zal vallen. @Tabbey Hopelijk is de 2e poging voor jullie succesvoller. Wel mooi dat middels embryoselectie het risico beperkt kan worden! @Fred1610 wat spannend! Hopelijk gaat dit lukken en wat een mooi initiatief wensouders voor wensouders!
Gonal-f spuit is inderdaad minder vervelend. Naaldje lijkt iets dunner en je hoeft minder vloeistof in te spuiten en dat maakt het ook iets 'beter'. Dit prikken is te overkomen de komende dagen.
@ Pannenkoek, wat fijn dat het zo goed gaat met spuiten. Veel last gehad van bijwerkingen? Je moet inderdaad niet teveel horrorverhalen lezen over de punctie, want er zijn ook heel veel niet horrorverhalen. Ik vond de punctie niet prettig, maar het is te doen. Ik kreeg 's ochtends ook een prik tegen de pijn en dacht daarna dat ik de grappigste persoon van de hele wereld was, haha. @ Fred, leuk dat je ook aanhaakt! Veel succes alvast! @ Bernal, veel succes met prikinstructie vandaag, laat je weten hoe het gegaan is? Ik heb zojuist weer de eerste prik gezet, blijft toch een momentje, hopelijk is over 4 weken de punctie alweer achter de rug
Bedankt dames Ik vind Wensouders voor Wensouders ook een heel mooi initiatief. Ik heb er dus ook niet lang over na hoeven denken om daaraan mee te doen. Vooral als je leest/hoort hoe groot het tekort van gedoneerde eicellen is. Moet je voor je de stimulatie van je eicellen altijd hormonen prikken om je eigen cyclus stil te leggen, of begin je na je menstruatie meteen aan de stimulatie?
@Tabbey, dat is dan weer een geruststellend idee, dat het ook anders kan die punctie. @Fred1610, volgens mij moet je altijd je eigen cyclus stilleggen, omdat ze willen voorkomen dat er een voortijdige eisprong plaatsvindt en de moeite voor niets is geweest.
Hoi Barnel, Ook wij gaan dit jaar starten met het icsi traject, dat is bij ons het enigste wat ze nog kunnen doen. Wij zitten nog echt in het begin van dit traject, in oktober zijn we voor het eerst naar onze huisarts geweest, doorverwezen naar het ziekenhuis, eerste zaadonderzoek uitslag 10dec2014 gehad, bleek heel slecht te zijn. Nu wachten op een 2de zaadonderzoek, deze uitslag krijgen wij 18 februari, vanuit daar kunnen wij onze intake afwachten in zwolle. Net als bij ieder hopen wij ook snel te kunnen/mogen starten, en ontzettend hopen dat onze kinderwens in vervulling mag gaan. Aan de ene kant zie ik er ontzettend tegenop met de hormonen (ik ben bang hier hevig op te reageren). Heel veel succes allemaal!
@lianne095 ook hier sterk verminderde zaadkwaliteit, dus icsi ook de eerste en waarschijnlijk de enige optie. Spannend he, dat wachten op uitslagen! Voorlopig vind ik het spuiten van de hormonen erg mee vallen. Wel beetje grieperig, maar er zijn zoveel zieken om me heen dat het ook gewoon een ongelukkige samenloop van omstandigheden zijn.
Hoi dames, Vandaag evaluatie en prikinstructie gehad en de eerste spuit Triptofem is gezet. Deze moet ik inderdaad door spuiten tot de punctie omdat ze mijn eigen cyclus stil willen leggen. Ik moet nog 3 dagen de pil slikken waarna ik dan ga vloeien. Op de 2de dag van mijn cyclus (over ong 5 dagen) Gonal F spuiten tot de punctie. Als alles mee zit en ik reageer goed op de hormonen en er groeien voldoende eitjes zou ik dus over ongeveer 20 dagen de punctie hebben! Spannend allemaal! De eerst prik viel me mee alleen wel even wennen. Zetten jullie de naald er haaks op of een beetje schuin? Scheelt dat? Ik heb onlangs een boek gelezen (Spuiten en Snikken, Claudia van Loon) en zij verteld ook haar verhaal mbt icsi. Echt een aanrader voor mensen in dit traject! Ze is nu moeder van een dochtertje en ze beschrijft alles heel helder en geeft dus ook bv aan hoe zij zich prikte. Zit er toevallig nog iemand in het Elisabeth Zkh in Tilburg? En heeft er iemand ervaring met een ziekenhuis in het buitenland? Heel veel succes iedereen!!
Hoi Barnel, nu gaat het voor jou dus ook echt beginnen, spannend! Ik zet de naald echt recht in de huid, laat de plooi voorzichtig los tijdens het spuiten, dat verminderd de druk. Succes!
Hoi Barnel, dat worden spannende weken. Overigens vond ik dat het na de punctie pas echt spannend werd, hoeveel embryos ontstaan, delen door en is er een verse terugplaatsing. En dan die wachtweken! Fijn dat het traject bij jou zo snel gaat, ik heb waarschijnlijk 'pas' begin februari de punctie. Met decapeptyl moet ik 12 dagen spuiten voordat ik aan Gonal-F mag beginnen. Ik zet de naald echt haaks op de huid en meestal voel ik de prik niet/nauwelijks. Als de naald een beetje bot is kan het ook helpen de naald een beetje in de huid te draaien. En wat pannenkoek zegt over loslaten van de huidplooi, dat doe ik ook. Ik moet voor de behandeling iedere keer naar het ziekenhuis van Maastricht, voor ons 1,5 uur rijden. Heb geen ervaring met ziekenhuis in Tilburg of in het buitenland. Weet je al hoeveel Gonal-F je mag gaan spuiten of krijg je eerst nog een echo?