Buikpijn maanden na bevalling

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Rozemarijn, Sep 28, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Rozemarijn

Nov 11, 2006
    25
    0
    0
    Ik ben op 9 juli bevallen en heb sinds een aantal weken continue zeurende, vage buikpijn. Na de bevalling was een deel van de vliezen achtergebleven, maar na een paar dagen kreeg ik twee nachten op rij hevige naweeen en kwamen de dagen erna steeds stukken van de vliezen er alsnog uit. Ik dacht dat het daarmee was opgelost, maar het viel me wel op dat ik vrij lang bleef vloeien (na 8 weken nog steeds bruinige afscheiding). Dat is nu helemaal over, maar wel ruikt de afscheiding zo nu en dan vrij scherp/raar. Ik vraag me af of er toch nog iets is achtergebleven in de baarmoeder. Maar dan komen de klachten wel laat: 2,5 maand na de bevalling! Bovendien is de pijn niet hevig en is aanraken van mijn buik ook niet pijnlijk. Weten jullie wat er aan de hand kan zijn? Of hoort dit er gewoon bij? Na de eerste bevalling heb ik dit niet gehad.

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi rozemarijn,

Heb je al een menstruatie gehad? Misschien zit je daar nu tegen aan te hikken. Je eerste menstruatie na de bevalling kan heftiger zijn dan je gewend bent, qua bloedverlies,pijn en lengte dagen. Vaak is na de eerste menstruatie ook het bruininge afscheiding over.
    Houd het in de gaten indien de pijn ook na de menstruatie aanwezig blijft of je ontwikkeld koorts neem dan eve contact op met je huisarts.

Imke

3. Rozemarijn

Nov 11, 2006
    25
    0
    0
    Hoi Imke,

Bedankt voor je reactie! Mijn eerste menstruatie verwacht ik voorlopig eigenlijk nog niet: ik geef borstvoeding en de vorige keer werd ik pas weer na 10 maanden ongesteld. Ik zal het denk ik maar even aanzien. Ik heb geen koorts ofzo. Krijg je bij een ontsteking altijd koorts? Of eventueel andere klachten?

Share This Page