Beste vk, Afgelopen week ben ik twee dagen opgenomen geweest in het ziekenhuis vanwege pijnlijke harde buiken. Ze hebben toen medicatie gegeven om de baarmoeder te ontspannen en daarna ging het gelukkig weer beter (geen weeenremmers). Advies van de gynaecoloog was vervolgens om afgelopen week niet te gaan werken en vervolgens te bekijken hoe het zou gaan. Ik wil zelf heel graag weer aan het werk, maar ben ook bang dat ik dan weer teveel doe en de pijnlijke harde buiken terugkomen. Ik blijf harde buiken (niet meer pijnlijk) houden zowel in rust als wanneer ik probeer iets te doen (dan zijn het er wel meer). Tussen 7.00 en 9.30 vanochtend heb ik alweer 5 harde buiken gehad. Ik vroeg me daarom af of er een richtlijn is met wanneer je minder moet gaan werken of moet stoppen. Dan weet ik voor mezelf een beetje waar de grens ligt en wanneer ik de keuze moet maken om evt te stoppen of minder te gaan werken. Groetjes Ago
hoi er is geen richtlijn voor het aantal harde buiken. Je moet zelf kijken wat nog te doen is voor je. En in overleg met je arts bepalen wanneer rust nodig is. Mirjam