6e miskraam is

Discussion in 'Miskraam' started by Jodenter, Feb 8, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jodenter

Jodenter Niet meer actief

M'n 6e miskraam is een feit. Even kort mijn verhaal.

Na een goede zwangerschap ben ik in 2007 bevallen van een gezonde zoon. Na 15 maanden begon het te kriebelen en besloten te stoppen met de pil. Weer eerste ronde gelijk zwanger, bij de tweede echo 9,3 wk kregen we te horen dat het kindje het hartje gestopt was, dit moet die dag
    zijn gebeurd omdat het kindje volgend groei lengte ook 9,3 wk was. De volgende dag werd ik gecuretteerd omdat we op het punt stonden om naar buitenland te gaan. Nadat ik 8 wk later m'n eerste
    ongie kreeg, wilde we nog 1 ronde wachten of m'n lichaam weer een normale cyclus had. Na 4 weken weer keurig ongie. We besloten er weer
    voor te gaan en ik was die ronde weer zwanger en 2010 kregen we ons tweede zoon.

Toen onze zoon 1 jaar was wilde we heel graag nog een kindje en dat is op heden nog niet vervult. Heb inmiddels gisteren m'n zesde miskraam gehad. Vijf miskramen nu achter elkaar.
    Het gaat telkens mis bij 5,2 wk of rond de 9 wk.

We hebben inmiddels beide een chromosoom test ondergaan, uitslag duurt 12 weken en krijgen we eind maart. Baarmoeder foto al jaar geleden gehad en dat was prima. Nu heb ik die stollingsonderzoek niet gedaan omdat ik daarvoor minstens 3 maanden niet zwanger voor mocht zijn geweest en volgens gyn praktisch onmogelijk is omdat we twee gezonde kids hebben.

Ik lig nu nog in zh omdat het bloedden teveel was om thuis te mogen zijn. Ik wilde geen Curetage, want die heb ik al zoveel gehad dat ik bang ben dat ik het risico loop op asherman. Door zoeken op internet lees je ook die verhalen. Heb cytotec gehad, omdat ik nog een hb van 8.1 had. Dus ze durfde het aan. Nu zo echo om te zien of ik schoon ben.

mijn vraag is, we krijgen zo ook gesprek en ik wil verdere onderzoek maar merk telkens dat ze het gooien op dikke pech omdat we twee kinderen hebben gekregen. Welke onderzoeken zijn van belang, die een oorzaak voor de miskramen kunnen zijn???

Niet geheel onbelangrijk we zitten nu in IVF traject
    omdat m'n man antistoffen heeft met verminderd
    zaad door een trauma aan het geslacht. (

2. lien123

lien123 Niet meer actief

Jodenter, ik heb ook met mijn stollings- en immuunafwijkingen eerst een gezonde dochter gekregen en daarna 3 keer mis. Gek genoeg wil het dus niet zeggen dat het dan dus altijd mis gaat. Het is ook moeilijk vast te stellen waar het aan ligt. Het loont dus wel degelijk om je uitgebreid te laten testen. Stolling, schildklier, etc.
    Mocht er niets uitkomen hier in NL, dan zou je naar Gent kunnen gaan voor verder onderzoek, daar zijn ze veel verder dan in NL.
    Het is met immuunafwijkingen vaak zo, dat juist een geboorte van een kind, je immuunsysteem wordt getriggerd zeg maar, waardoor je lijf sneller het vruchtje afstoot. Voor immuunonderzoeken moet je volgens mij sowieso naar het buitenland, hier in NL wordt het verband tussen immuun en miskramen niet erkend....
    Ik heb 'Is your body baby friendly' van A. Beer gelezen, en daar stond een heel lijstje in, die op immuunproblemen kunnen wijzen.
    Ik kon er daar zo 5 van aanstrepen...
    Heel veel sterkte meid!

Share This Page