Hoop dat iemand nog een gouden tip heeft Ik slaap al vanaf terugplaatsing slecht, en dat heeft echt niet met piekeren te maken. Tuurlijk ik lig wel eens te fantaseren over de babykamer maar ik denk net zo veel aan werkdag en en dat is nooit anders geweest. Ik kon altijd wel weer in slaap komen. Maar sinds ik zwanger ben word ik ‘s nachts meerdere keren wakker om te plassen, en de laatste keer (zo rond 4 uur) ben ik dan ook een klein beetje misselijk en kom ik niet meer in slaap. In het weekend val ik uiteindelijk weer rond half 7 in slaap en als ik dan kan uitslapen pak ik uiteindelijk mijn uren dus wel, maar op de dagen dat ik werk is het echt te weinig en loop ik rond als een zombie. Denk zelf dat het vooral door de extra progesteron komt die ik ook nog tot week 12 moet nemen ivm ons icsi traject (utrogestan). In t verleden gebruikte ik wel eens melatonine of unisom (slaappilletjes uit Amerika, kun je daar gewoon bij drogist kopen) maar op NL forums lees ik overal dat dat echt af te raden is tijdens de zwangerschap dus ik neem het niet (ondanks dat ze in Amerika het gewoon wel adviseren aan zwangere vrouwen die niet slapen, maar daar doen ze wel meer dingen die wij niet zouden doen denk ik dan maar). Iemand ervaring met slecht slapen en hulp gehad via dokter of verloskundige met meds die wel mogen? Of de gouden tip om de slaap weer te vatten rond 4 uur?
Als ik het goed lees gebruik je sowieso slaapmedicatie, ook toen je nog niet zwanger was? Met medicijnen heb ik nml geen ervaring maar met slecht slapen in de zs wel Bij mij wordt het in het tweede trimester vaak weer beter, hoef ik minder te plassen en slaap ik praktisch de nacht weer door. Dat vroeg wakker zijn en niet meer kunnen slapen is wel herkenbaar dus, maar in mijn geval is het gelukkig tijdelijk. Bij jou ook hoop ik!
Voor het slapen gaan een kopje kamille thee en zo veel mogelijk rust om je heen. Probeer eventueel wat te lezen wordt je vaak slaperig van. Als je om 4 uur misselijk ben probeer een beschuitje dan zit er weer wat in je maag. Succes ermee hopelijk gaat het snel beter.
Ik zou overleggen met je huisarts... Sterkte! (ik heb hetzelfde als jij, al heb ik geen medicatie meer)
Nou ik heb het wel eens gebruikt, maar al een half jaar voor de zwangerschap niets meer en slapen ging juist heel goed de laatste maanden. Ik hoop dat ik je voorbeeld mag volgen en dat ik in tweede trimester wat beter ga slapen ook! Sowieso fijn om te lezen dat ik niet de enige ben
Gedeelde smart... Ik ga morgen inderdaad eens de huisarts bellen, dat raadde de vk vandaag ook aan. Jij ook succes met slapen!!
Ik was ook vaak wakker snachts omdat ik dan weer moest plassen. Als ik dan niet meer in slaap kwam ging ik een kop warme melk maken en rustig in de woonkamer opdrinken. Zonder tv enz. En dan kon ik daarna meestal wel in slaap komen. Kamille thee kan ook helpen.
Ik heb dit beide zwangerschappen gehad vanaf ongeveer 5 weken tot bevalling. Alles geprobeerd en geen tips want niets werkte. Ik lag zo van 2-5 of 6 wakker! Rusten wanneer je overdag kan en dat is het. Na de bevallingen kwam het goed (toen de kids doorsliepen) maar ik slaap sinds m’n zwangeschappen sowieso nooit meer langer dan 5 uur in 1 ruk (en dat is echt een super nacht!)
Oh wat shit voor je zeg, de hele zwangerschap! Ik wil me daar nog even niks bij voorstellen het liefst , blijf maar hopen dat het bij mij beter wordt.
Ja kamille en slaap lekker thee enzo dat doe ik al voor t slapengaan, maar ‘s nachts naar beneden is beetje onhandig ivm onze puppy, die wil dan denk ik niet meer gaan slapen
Ik heb van begin zwangerschap tot 27 weken héél slecht geslapen. Niet kunnen inslapen, vaak wakker worden en dan weer niet in slaap vallen. De verloskundige heeft bij mij mijn vitamines laten prikken en daaruit bleek een (ernstig) vitamine b12 tekort. Nadat ik supplementen heb genomen en mijn b12 weer op orde was, ben ik weer beter gaan slapen. Ik weet niet of het toeval is geweest of dat de b12 er voor verantwoordelijk is.... maar ik slaap wél veel beter. Wellicht dus een idee om je vitamine waardes te laten controleren, wellicht haal je daar voordeel uit. Jouw kindje pakt nu sowieso 70% van alle vitamines die jij binnen krijgt. Ik slik de smelttabletten van vitakruid.
Ik heb begrepen dat valeriaan wel mag tijdens de zwangerschap? https://www.lareb.nl/media/2997/factsheet-slaapmiddelen-nieuwe-template.pdf
Staat wel bij dat het niet langdurig gebruikt mag worden. Daarbij kan valeriaan ook verslavend worden.