Wie heeft dit ook gehad?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door louan, 22 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. louan

louan Niet meer actief

Ik voel me nog steeds beroerd. Ik kan het gevoel ook moeilijk plaatsen.

In de ochtend sta ik op met naar gevoel in mn maag. Nadat ik wat heb gegeten voel ik mij nog erger. Soms krijg ik een soort van aanval. Dan krijg ik het heel warm en moet ik 15 minuten bijkomen.

Daarna volgt maagzuur en voel ik mij gewoon beroerd. Ik kom wel de dag door maar gewoon beroerd. Ben er klaar mee.

Heb wel ijzertekort en vit d daar slik ik pillen voor.

Herkend iemand dit misschien? Wat heb je eraan gedaan?

2. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.279
    17.157
    113
    Wat eet je? Is het alleen smorgens?

louan vindt dit leuk.
  3. louan

louan Niet meer actief

Helaas de hele dag door. Ik eet nu kleine beetjes. Lijkt iets te helpen.

Lijkt echt dat mn maag steeds overstuur is:(.

4. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.279
    17.157
    113
    Kan het zijn dat je ergens op reageert nu? Ik had 2x zwangerschaps lactose intolerantie. Niemand had er van gehoord en volgens sommige kon dat niet. Maar na de bevalling kon ik zo weer liters koemelk met lactose drinken zonder problemen.
    Bij koek oid (lage doseringen) voelde ik me vooral lusteloos met maagpijn

5. louan

louan Niet meer actief

Ik moet wel zeggen dat ik nooit veel melk dronk en tijdens deze zwangerschap echt heel veel. Ik start de dag ook met melk. Kan het proberen dit niet te doen misschien helpt het wat.

Thnx voor je reacties btw.

6. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.279
    17.157
    113
    Succes in elk geval. Zo frustrerend om pijn te hebben en je weet niet waardoor. Ik kwam er per toeval achter omdat de melk op was.

Laat je wat weten morgen?

7. louan

louan Niet meer actief

Ja doe ik! Ik hoop dat het de melk is. Anders huisarts want dit is echt heel erg vervelend.

8. Kniekie

Kniekie Actief lid

26 okt 2014
    379
    62
    28
    NULL
    Utrecht e.o.
    Maagzuur kan ook de oorzaak van dat nare gevoel zijn. Ook op het moment dat je geen merkbare zuurbranden hebt, kan maagzuur toch deze klachten geven. Rennie mag je gebruiken tijdens de zwangerschap, misschien eens proberen? Ik herken je klachten en na het nemen van een Rennie voel ik mij altijd een stuk beter.

Littlegirl1989 en louan vinden dit leuk.
  9. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Ik had t zelfde , na t starten van omeprazol ging t stukken beter! En hoe is je ontlasting? Verstopping kan ook zo een rotgevoel geven

louan vindt dit leuk.
  10. Vinexkindje

Vinexkindje Fanatiek lid

2 jul 2012
    2.269
    1.099
    113
    Ik ben ook nog steeds een beetje misselijk, vooral na het eten. Ik denk dat het bij mij ook vanuit maagzuur komt en dan niet het echte zuurbranden (wat ik ook wel heb). Mijn verloskundige gaf als tip om kauwgom te kauwen en wonder boven wonder helpt dat echt heel goed. Dat rottige gevoel zakt weg en ik voel me niet meer misselijk. Ik denk dat de pepermuntsmaak en de aanmaak van speeksel neutraliseren.
    Overigens heb ik voor het echte zuurbranden niet genoeg hieraan hoor maar voor die vage klachten is het wel een vrij gemakkelijke oplossing en het proberen waard.

louan vindt dit leuk.
  11. louan

louan Niet meer actief

Thnx voor de tips dames!!

Heb morgenochtend afspraak bij huisarts misschien dat ik wat kan krijgen.

Rennie gebruik ik idd, kauwgom nog niet! Zeker proberen waard.

Zat mij vandaag te bedenken dat ik ook 2 myomen aan de bovenkant van mn baarmoeder heb. Zou ook denk ik extra druk op mn maag zetten.

Oja geen melk gedronken vandaag moet zeggen voel me beter dan normaal. Misschien een 'goede' dag of.misschien is melk toch de boosdoener. @toch3

12. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.279
    17.157
    113
    Morgen weer proberen dan :) let dan ook op andere producten, melk zit in heel veel.
    Benieuwd wat de dokter morgen voor jr kan doen!

13. louan

louan Niet meer actief

Laat hem sowieso ff mn maag voelen. Is ook helemaal opgezet. En misschien een wonder middeltje:p

14. Pechvogol

Pechvogol Fanatiek lid

19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    Ik begreep dat 1 of ander enzym in zuivel voor maagzuur zorgt. Ik drink elke dag melk bij het ontbijt. De laatste zs ging dat écht niet, niet zozeer maagzuur maar wel last van mn maag en de hele dag slecht voelen. Gyn gaf aan dat het toch met maagzuur verband houdt. Toen ik met de melk stopte ging het meteen beter en had ik nergens last van! Succes! Trouwens, een cappuccino had ik geen last van, maar cornflakes was echt teveel van het goede.

louan vindt dit leuk.
  15. louan

louan Niet meer actief

Krijg een middeltje voor mn maag voor het zuur ofzo. Als dat niet helpt heb ik een beetje pech want dan zal het waarschijnlijk erger worden door groei buik dat tegen maag aandrukt:confused:. Dus ik hoop dat het werkt.

Maarrrr dag 2 zonder melk, vanochtend beroerd en loop vd dag ging het beter. Dus dat ga ik doortrekken ook al heb ik enorme trek in een lekker koud glas melk:p.

toch3 vindt dit leuk.
  16. Vinexkindje

Vinexkindje Fanatiek lid

2 jul 2012
    2.269
    1.099
    113
    Toch echt een maagprobleem he. Klinkt me erg bekend in de oren. Ik ga dus ook maar eens proberen of de melk misschien het probleem is. Ik heb het vaak na het eten en dan drink ik inderdaad melk dus wie weet....

louan vindt dit leuk.
  17. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.279
    17.157
    113
    louan vindt dit leuk.
  18. louan

louan Niet meer actief

@toch3 het lijkt echt beter te gaan zeg! Slik nu wel de omeprazol en nog steeds geen melk. Maar ik snak er echt naar haha maar liever geen melk dan mij zo verschrikkelijk voelen:D. Super tip dus!!!

Pechvogol en toch3 vinden dit leuk.
  19. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.279
    17.157
    113
    Fijn dat het beter gaat!

louan vindt dit leuk.
  20. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013