Zijn er hier dames die hun HCG hebben laten prikken bij 13 a 14 weken zwangerschap en zo ja; wat hadden jullie toen voor een uitslag? Ik had bij kleine 7 weken een erg hoge uitslag en dat kon mijn extreme klachten verklaren. Omdat die klachten nu in het tweede trimester nog totaal niet afgenomen zijn, heb ik nu opnieuw laten prikken en ben ik in afwachting van de uitslag.
Tussen de 13 en de 16 weken ligt de HcG waarde gemiddeld tussen 13.000- 254.000. Bij 7 weken zou dat tussen de 7.650 en de 229.000 zijn. Hoe hoog was de waarde bij jou? Als het goed is heb je al een echo gehad. Het gaat niet om een meerling zwangerschap?
Ja klopt, die cijfers vind ik idd bij 7-8 weken en bij 13-16 weken zwangerschap op het net. Maar ik was vooral ook op zoek naar werkelijke cijfers van mensen uit de praktijk Ik had met een kleine 7 weken zwangerschap namelijk ruim 60.000 en dat vonden mijn huisarts en gynaecoloog toch dusdanig veel dat ze dachten aan een meerling- of molazwangerschap. Maar alles bleek gelukkig gewoon helemaal normaal en ik draag dus maar 1 kindje, waar alles helemaal top mee lijkt te gaan. Met mijzelf echter totaal niet!!
Mag ik vragen wat de reden is dat je HCG hebt laten prikken? Ik bedoel stel er komt 220.000 HCG uit gaan ze daar dan wat aan doen ofzo. Overigens zijn bij lange na niet alle vrouwen klachten vrij aan het begin van een 2e trimester. Meeste zijn nog steeds kots misselijk. Bij de meeste trekt het gelijdelijk weer weg maar sommige hebben er de gehele zwangerschap last van. Bij jouw termijn is het kindje zo volgroeid dat ze volgens mij wel goed kunnen zien of alles ok is met het kindje drm begrijp ik ook niet dat ze HCG willen prikken.
Ja het kindje is met 12 weken goed gecontroleerd en dat lijkt allemaal helemaal goed! Het HCG is vooral geprikt omdat mijn klachten zo extreem zijn dat ik werkelijk niets kan. Vervolgens is er idd niets aan te veranderen, maar het kan het iig (deels) verklaren. Soms lees je van mensen; ik ben extreem moe, want na een werkdag kan ik niets meer. Nou ik werk normaal voltijd en doe dan daarnaast nog het hele huishouden en sociale activiteiten. Maat nu heb ik me met 4 weken zwangerschap al volledig ziek moeten melden en kan zelfs helemaal niets zónder dat ik werk!! Werken, huishouden, activiteiten, het gaat állemaal niet meer.
Dus ik had ook niet verwacht ineens meteen klachtenvrij te zijn in het tweede trimester, maar enige vooruitgang had ik wel gehoopt/verwacht!
Ja ik snap dat je dat verwacht..maar helaas zijn er veel vrouwen bij wie die klachten gewoon de gehele zwangerschap aanhouden. Ik hoop niet dat jij 1 van de vrouwen zult zijn. Gelukkig gaat wel alles goed met jullie kleintje. Ik wens je iig veel sterkte met al die vervelende kwaaltjes.
Bij mijn eerste zwangerschap heb ik me de hele zwangerschap broerd gevoeld! Tsja.. dat hoort er soms nou eenmaal bij Zat ook met 6 weken compleet thuis
Nou, ik ook bij mijn tweede zwangerschap. Had toen extreme zwangerschapsmisselijkheid (HG) en zat ook vanaf 6 weken zwangerschap thuis. Kon ook niks meer. Alleen maar boven in het donker in de slaapkamer liggen en maar kotsen kotsen kotsen. Kreeg niks meer mee van ons gezinsleven en werken kon ik al helemaal niet. Dit heeft geduurd tot 22 weken zwangerschap. Toen ging het eindelijk beter. HCG kan dus voor extreme symptomen zorgen helaas. Snap ook niet goed wat dat geprik op HCG op zou moeten lossen eerlijk gezegd. Want er valt mijns inziens niks aan te doen, behalve je zwangerschap uitzitten.