Hè bah, ik ben al een week of 3 enorm kortademig en "hijg" ook in rust stand. Mijn hb is 7,4 en gebruikt vitals vitaminen en gebruik floradix. Ik begrijp van internet dat het erbij hoort maar ken dit niet van de voorgaande zwangerschappen. Iemand tips?
Verloskundige of huisarts bellen. Het kan natuurlijk zo zijn dat het erbij hoort, maar je wilt niet het risico lopen dat het bijv een longembolie is. Ff alles laten controleren.
Jaa dat dacht m'n schoonzus ook, het hoort erbij. Tot ze op een gegeven moment zo slecht was dat ze op de spoedeisende hulp werd opgenomen met meerdere longembolieen. Als ze een dag of wat langer had doorgelopen was ze er niet meer geweest. Terwijl ze die week gewoon gewerkt had. Vandaar dat ik zeg ff laten controleren of het idd niks is. Het kan erbij horen, maar het kan ook meer zijn.
Ik weet niet hoe ver je bent, maar hijgen in ruststand is geen goed teken, tenzij er aanleiding voor is. Als ik me misselijk voel dan hijg ik ook, zelfs als ik niks aan t doen was/ben. Ik zou voor de zekerheid even een arts raadplegen. Liever een keer te veel bellen dan een leer te weinig.
Ik ben ook erg kortademig en kan er in ruststand ook last van hebben maar niet constant. Hier hoort het bij de zwangerschap. Ik heb wel een astma geschiedenis en weet ivm een eerdere zwangerschap (die verkeerd is gegaan) dat dit terug kan komen tijdens een zwangerschap. Je kunt altijd even naar de huisarts gaan.
Ik ben ook snel buiten adem. Mijn hb is ook goed 7,3 maar het schijnt dat mijn ferritine (ijzeropslag) 9,9 is en dat is echt laag. Daar heb ik de klachten door en slik nu ijzertabletten. Misschien kun je eens naar de waarde van je ferritine vragen.