Hallo, Ik heb 2 gezonde kindjes van 6 en 3 jaar, daarna heb ik 6 miskramen gehad. Die waren met 4, 7, 5, 5, 4 weken ik was er klaar mee kon er niet nog een klap bij hebben. Daarna bleek ik onverwachts weer zwanger dat was even schrikken, maar daarna dolgelukkig en heel erg bang. Had vanaf het begin af aan steeds wat bloed verlies, maar niet ernstig. Had met 6 weken een echo gehad was minder ver dan verwacht bleek 5 weken en 3 dagen te zijn, toen dachten ze dat het fout zat dat werd ook zo gezegd, dus ik rekende al op een miskraam die maandag daarna kreeg ik een echo en een mooi kloppend hartje. Toen ik 8 weken en 1 dag was nog een echo gehad, baby goed gegroeid hartje klopte geen reden meer om in het ziekenhuis onder controle te blijven dus ze hadden me "ontslagen". Met 9 weken en 4 dagen bloede ik de dag daarna nog steeds niet onwijs veel maar wel zorgwekkender. Van de verloskundige mocht ik niet komen voor een echo dat mocht pas als ik elk half uur een maandverbandje vol bloed had. Ik had eigenwijs toch het ziekenhuis gebeld toen mocht langskomen en wat ik al dacht en waar ik zo bang voor was gebeurde het hartje was gestopt met kloppen met 8 weken en 2 dagen. Ik heb me nu ingeschreven voor onderzoeken in het AMC, maar gezien alle negatieve dingen die je hoort en de kansen dat er iets uit die onderzoeken komt zie ik er echt heel erg tegenop. Zelf heb ik ook dingen gelezen over progesteron te kort, dit lijkt bij mij ook wel te kloppen, omdat je met een menstruatie korter dan 4 dagen grote kans heb op progesteron te kort. Mijn menstruatie duurt altijd maar 3 dagen en in die tijd bloed ik niet heel erg veel. Iemand tips waar en wanneer ik me daar het beste op kan laten testen? Heb je al progesteron te kort voor je zwangerschap? of kan het ook tijdens je zwangerschap ineens te laag zijn? Hebben jullie nog tips waar ik mij het beste in kan schrijven, wie er het meeste doen aan herhaalde miskramen. Ik weet het echt niet meer. Die laatste miskraam heeft er behoorlijk ingehakt. De gynaecologen/arts assistenten zitten allemaal zo vol onbegrip. Ik raak er een beetje moedeloos van. Sorry voor mijn hele verhaal, ik hoop dat iemand goede tips heeft voor me.
Herkenbaar verhaal. Ben ook nog emotioneel herstellende van onze vijf miskramen. Ik lees mee over progesteron...
Ik sta aan de start van een soortgelijk proces. 1 gezond kindje en 3 miskramen waarvan 2 late miskramen na kloppend hartje. In mijn zkh hebben ze wel veel begrip trouwens en zij willen graag het vervolgonderzoek doen. Als daar niks uitkomt (wat ik verwacht) dan overweeg ik ook het AMC en anders toch naar Gent want daar hoor je hier de beste verhalen over. Heb nu al zo vaak gehoord dat ze in België wel konden vinden wat er mis was en in Nederland niet. Waarom heb je eigenlijk niet al eerder die onderzoeken gehad? Na 3 mk is dat toch standaard dacht ik? Ik zit nu nog middenin m'n laatste MA maar daarna gaan we dus dat onderzoek doen. Heel veel sterkte... Ik heb het er heel zwaar mee dus leef met je mee x
Ik kwam pas na 4 x erachter dat dat mocht, er is nooit wat gezegd daar over. Maar durfde het niet zo goed en ze waren zo negatief 4% kans dat dr wat uit kwam. Dus hadden zoiets proberen het nog een keer. Dat ging dus weer fout. Toen was ik er klaar mee kon het niet nog een keer aan. En als verrassing toch zwanger. . En weer mis gegaan helaas.. Ik weet alleen niet of ik nu wel zwanger mag raken voor die onderzoeken, weten jullie dat misschien? Heel veel sterkte allebei.. voor het grote verlies <3
Dat weet ik eigenlijk ook niet. Maar ik ben daar zelf vrij simpel in, ik laat me nergens door tegenhouden. Na zoveel jaren proberen en zoveel tegenslag laat ik echt geen enkele maand voorbij gaan zonder een poging te wagen. Maakt mij niet uit wat ze zeggen
Volgens mij gaat het toch om bloedtesten? Ik heb sowieso al gezegd dat ik niet meer wil meewerken aan lichamelijke onderzoeken verder maar kan me niet voorstellen wat ze nog zouden moeten doen behalve inwendige echo?
Wat voor testen hebben ze bij jou al gedaan? Ja ik moet op alles getest worden, baarmoeder is nagekeken met een inwendige echo daarbij was alles goed. Met dr vorm van mijn baarmoeder kan niks mis zijn want ik heb 2 kindjes al. Weet niet wat er nog meer afvalt.
Wij hebben in de MMM gezeten dus toen zijn al m'n hormoonwaardes al gecheckt en verder heb ik een HSG gehad, een röntgenfoto van de baarmoeder en eileiders met contrastvloeistof. Maar dat was gericht op niet zwanger kunnen worden, dus neem aan dat die foto in dit geval niet nodig is. Hormoononderzoek waarschijnlijk wel maar dan uitgebreider. Maar dat is gewoon bloed prikken. Verder weet ik het dus ook niet nog, ben ook benieuwd.
Wel fijn dat ze zo behulpzaam zijn. Bij mij kwam er vooral alleen uit dat er waarschijnlijk toch niks uit zou komen. Weet je al wanneer je die onderzoeken krijgt ? Bij mij is het als het goed is over 2 a 3 weken ik hoop eerder..
Ik moet eerst nog mijn miskraam krijgen. Ik bloed nu al 2 weken, maar kindje zit er nog. Heb nog precies een week anders krijg ik pillen of curettage. Als dit achter de rug is krijg ik een eerste afspraak.
Jeetje wat erg zeg! Bij mij is het na een week en 5 dagen uit zichzelf gekomen. Wanneer is het hartje bij jou gestopt? Ik ga voor je duimen dat het nog uit zichzelf komt.. het is al erg genoeg zo. Curretage zou ik wel mee uitkijken want hoor overal om me heen dat het onwijs kan tegenwerken op weer zwanger raken. Maar dat weet je gyn vast beter. Heel veel sterkte nog!!!
Klopt en ik heb al eerder een curettage gehad dus wil het echt niet. Ook de gyn gaf de voorkeur voor die pillen. Maar ik kijk daar niet naar uit want dan moet ik alsnog opgenomen worden want dat moet hier ook in het ziekenhuis. De gyn wil het weefsel ook onderzoeken omdat ik eerder een partiële mola heb gehad dus heb nu thuis ook 2 potjes met sterk water om het in te doen. Maar ja ik verlies vooralsnog niks, maar geloof wel dat het bloedverlies heftiger wordt. Dus ik heb zeker nog hoop voor komende week. Ik weet nu 2 weken dat het kindje niet meer leeft ongv en begon de dag daarna al licht te bloeden. Hoe ver was jij ook alweer en hoe is dat gegaan? Ook met voorbloeden? Lichte weeën? Ik heb geen idee namelijk hoe zoiets gaat en of dit normaal is.
Ik had sowieso gedurende zwangerschap steeds wat bloed verlies, op donderdagavond en vrijdag bleef het elke keer als ik naar de wc ging met afvegen meer.. Toen heb ik die zaterdag nog gebloed wat meer.. en zondag nog iets meer.. Tot zondag avond het echt los liet. Toen ik naar de wc ging verloor ik stolsels en heel veel bloed. En het deed ook echt zeer mijn andere miskramen merkte ik niet veel van behalve dat ik wist dat ik zwanger was en het misging. Maar qua pijn en bloed niet echt toen was ik alleen minder ver. Ik weet niet hoe ver jij was toen het vruchtje was overleden. Maar daar schijnt dus wel heel veel verschil in te zitten. Ik hoop alleen dat nog iemand iets meer weer over dat progesteron, want persoonlijk denk ik dat het daar aan lag. Omdat ik steeds ben blijven bloeden. En alles was goed en ineens was het gestopt.
Ik heb ook de hele zwangerschap bloed verlies gehad. Het begon zelfs met een grote bloeding, ik dacht dat ik ongi was heel heftig. Maar na een tijdje was het dan even weg en dan weer lichtjes bruin verlies. Maar na de slechte echo dus wel meer bloed. Als ik het zo hoor heb ik kans dat het binnenkort verlies. Heb nu oom kleine stolseltjes erbij soms. Het vruchtje was 7,5 qua grootte. Hoever was jullie kindje? Was het veel pijn? [edit] oh ik zie het al 8w2d dus. Klein weekje verder. Had je veel weefsel? Want ik moet het dus proberen op te vangen heb geen idee wat ik kan verwachten.
Dat denk ik ook wel als ik het zo hoor, ik moet eerlijk zeggen, heb bewust niet echt gekeken, ik dacht 1x dat ik het vruchtje had gezien. Maar later verloor ik nog stolsels dus toen twijfelde ik. Ik had in elk geval iets dat zag eruit als een soort van zakje was aan 1 kant voller en aan de andere kant leeg. Maar durf niet te zeggen of dat het was heb ook niet verder gekeken.. En ja ik had wel echt heel erg pijn. Voelde echt als weeen.
Ook hier bekend probleem.. 2 gezonde knullen en daarna 10x een mk toen we voor nummer 3 gingen waarvan 4x na kloppend hartje. Nu bleken zowieso mijn eicellen niet echt goed meer. Maar bij deze uk heb ik voor het eerst progesteron gebruikt. En toeval of niet? Ik mag nu alweer bijna bevallen. Ik zou zeker langs een arts gaan om het een en ander te testen
Dat ga ik ook zeker laten doen, nu ik dit hoor, via wat heb jij progesteron gekregen? Via welk ziekenhuis en welke arts En Jeetje 10x.. dan valt het bij mij nog mee met 6x Wel gefeliciteerd met je nieuwe zwangerschap! en fijn dat het nu zo goed gaat!