8wkn zwanger en helder rood bloedverlies

Discussion in 'Miskraam' started by Livia75, Oct 22, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

Dec 2, 2012
    1,257
    47
    48
    Hi,
    Ik had vanmiddag ineens weer bloedverlies, het was echt rood en geen rose of bruin. Ik had de hele dag op de bank gelegen dus niks raars gedaan waardoor een bloedvat kon springen.
    Ik had eerder ook al bloedverlies maar toen bleek toch het hartje te kloppen.

Ik lees overal dat het in 50% Vd gevallen goed gaat, maar ik ben enorm gespannen. Ik mag morgenochtend voor een extra echo in de kliniek. (Via iui zwanger geraakt).

Ik voel me ook rillerig, hoofdpijn en brak, herkent iemand dat?

Pfffff wat is het toch lastig en spannend

2. lmcm

lmcm Actief lid

Aug 13, 2014
    485
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kan je jammergenoeg niet zeggen hoe het bij jou zal uitdraaien. Ik kan je enkel zeggen dat ik jou voor 300% begrijp hoe je je nu voelt.

Bij mij liep het fout, ik hoorde helaas tot die 50% waar het mis ging. Op 5 weken kreeg ik 2 dagen wat bruinverlies. Ik dacht "niets aan de hand, komt zo dikwijls voor". Toen kreeg ik 's morgens een helder rode bloeding die onmiddellijk nadien weer stopte. De dag erop net hetzelfde. Dan zo goed als elke dag een heel klein beetje rozig/bruin, enkel bij afvegen. Ook onze gyn zei: 50%... Op 6,5 weken moest ik terug en we hadden een hartje! Ons geluk kon niet op!! Dit MOESTEN we zien! Ik heb nadien een paar dagen geen bloedverlies meer gehad, maar op 7,5weken kreeg ik opnieuw weer wat (heel miniem, en ook maar af en toe) bruinverlies. Op 8 weken is het vruchtje spontaan afgekomen... Verschrikkelijk. Mentaal, maar ook fysiek.

Ik zou je ontzettend graag een positieve ervaring willen delen...! Ik geloof echt dat zorgen en stress geen goeie invloed hebben op zo'n kleintje. Dus ik ben er wel altijd in blijven geloven, ook al zag het er niet altijd goed uit. Ik hoop dat jij dat ook doet! En dat jij bij de andere 50% behoort. ECHT!! Maar ik begrijp natuurlijk dat je je ontzettend zorgen maakt. Ze zeggen soms 'laat het los'. En vond dat een kutopmerking, want dat lukt natuurlijk niet. Maar probeer het zoveel mogelijk. Ik wens je een goeie afloop, een zalige zwangerschap en heel gezond babytje toe.

3. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

Dec 2, 2012
    1,257
    47
    48
    Bedankt imcm voor je open verhaal!

Bijna identiek verhaal dus, al hoop ik op een andere afloop hier.
    Het is wel echt mijn angst, ik ben ook al 40 en op deze leeftijd komen miskramen natuurlijk veel vaker voor.
    Ik ben juist zo dankbaar dat ik weer zwanger ben geworden.

Ik ken veel vriendinnen met bloedverlies maar gezien de buikpijnen en het brak voelen, heb ik een slecht gevoel.
    Zal vast ook angst zijn en mezelf proberen te beschermen.

Sterkte ook voor jou, zo verdrietig om na een kloppend hartje toch het te verliezen.
    Good luck voor een volgende zwangerschap!

4. lmcm

lmcm Actief lid

Aug 13, 2014
    485
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben 28 jaar, dus natuurlijk in een andere situatie. We hebben wel nog geen kindjes, het was mijn eerste zwangerschap. Heb jij al kindjes?

Ik had enorm veel buikpijn met momenten. Maar vond het heel moeilijk te omschrijven: menstruatiepijn / krampen / darmkrampen / ...? Ik moest mij echt zetten met momenten en even bekomen. Nadien wist ik dus dat dit foute boel was... Ik had de laatste dagen ook dikwijls koud, terwijl ik de weken voordien altijd eerder warm had.

Dat brak gevoel kan inderdaad wel door angst komen. Het is bijna weekend! Ga lekker op het gemak genieten van een herfstwandeling door het bos om je gedachten te verzetten :) Ik duim voor jou!

5. Coccie

Coccie Actief lid

Jun 29, 2012
    455
    64
    28
    limburg
    Och meid nee toch?

Ik ook via IUI zwanger. Vandaag 8 weken en 3 dagen. Ik begon al vanaf week 6 met bloedverlies. Het vruchtje zit er nog, maar geen hartactie. Heeft het ook bij eerdere echo's niet vertoond overigens.

Ik heb nu cytotec gekregen die ik na het weekend ga gebruiken.
    Ik hoop dat het bij jou beter gaat!

Sterkte!

6. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

Dec 2, 2012
    1,257
    47
    48
    Oh sterkte coccie , wat heftig!

Hier nog steeds een kloppend hartje, vruchtje was ook gegroeid en bijna op schema. Ze zei wel dat het een momentopname was. Volgende week vrijdag heb ik al een afspraak voor een echo voor prenatale diagnostiek dus ik hoop dat het bloed wegblijft en ik vanaf nu beetje bij beetje kan gaan vertrouwen op een doorgaande zwangerschap.

Bedankt voor de support, erg lief!
    En sterkte met het verlies! Ik hoop dat jullie snel weer zwanger mogen raken en blijven,
    Liefs

7. lmcm

lmcm Actief lid

Aug 13, 2014
    485
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goed zeg! Geeft toch wat hoop he, zo'n positieve echo! Ik duim alvast!!

8. Coccie

Coccie Actief lid

Jun 29, 2012
    455
    64
    28
    limburg
    Miranda dat klinkt toch wel heel erg hoopgevend?! Wat goed!! Ik duim voor je!!

9. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

Dec 2, 2012
    1,257
    47
    48
    Thanks coccie, ik heb vrijdag weer een echo en als deze goed is, hoop ik er weer op te vertrouwen. Mijn zwangerschapsklachten zijn ineens veel minder, wat natuurlijk heel normaal kan zijn bij 9 weken maar de twijfel / onzekerheid blijft.

Ik lees net dat jou miskraam nu heeft doorgezet, sterkte!! Moeilijk om het vruchtje los te laten lijkt mij.

Good luck

10. Coccie

Coccie Actief lid

Jun 29, 2012
    455
    64
    28
    limburg
    Hey Mira!

Hoe was je echo??
    Blijft ongelofelijk spannend hè?

Ja ik geef toe ik kreeg wel een koude rilling op het moment dat het zaakje naar buiten gleed. Maar gelukkig werd ik vrij snel rustig.
    Ik wilde uiteraard zien wat er uit gekomen was, dus ik was al op een emmertje gaan plassen. Uiteindelijk heb ik het goed bekeken en was het goed zo. Ik hoop nu gewoon snel verder te kunnen met behandelen.

Ik hoop dat je echo gewoon goed was!

Share This Page