Vrijdag meldde de verpleegster me dat ik een HCG waarde had van boven de 2000. Is dat normaal na 3 weken zwangerschap? Door de Menopur-behandeling had ik voor mijn eisprong 3 follikels. Zou het een tweeling kunnen zijn? Ik hoop het! Ann
Ik heb er geen verstand van, maar het klinkt mij nogal hoog. Dit omdat de meeste zwangrschapstesten tussen de 30 en 50 positief testen en dat is rond de 4 weken. Misschien ben je al wat langer zwanger dan 3 weken en 5 dagen?
Via google kan je wat waardes vinden. Freya heeft ook zo'n lijstje. Het is wel hoog dacht ik hoor...dacht dat het meestal rond de 300-400 zat. Toch van harte met je zwangerschap! Elmo
Ja, dat is wel hoog. Misschien stomme vraag, maar weet je zeker dat je 3 weken zwanger bent? (neem aan dat je de 2 weken 'extra' er al bij opgeteld hebt?) Bij 6 weken zat ik op 45.600 en een week later op 100.000. Het kan dus wel heel snel enorm stijgen. Bij jou is het alleen al zo vroeg zo hoog. Kijk eens op de hcg-tabel op www.9maanden.com. Bij 3 weken moet je volgens de tabel tussen de 0 en 5 zitten en de week erop stijgen naar max. 426. Van de behandeling die je hebt gehad weet ik echter niets, dus daar zou het ook aan kunnen liggen. In ieder geval: heeel erg gefeliciteerd! Amber