HCG waarde combinatietest

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Nuage, Sep 10, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nuage

Nuage VIP lid

Mar 12, 2008
    9,020
    659
    113
    Weet iemand hoe je deze moet interpreteren? Ik ben de normale hcg waardes gewend, maar nu opeens krijg je een cijfer te horen. Ik had 1,3 en dat was prima. Maar hoeveel hcg is dat dan eigenlijk?

2. madelein

madelein VIP lid

Feb 28, 2011
    6,758
    623
    113
    Volgens mij is dat weer een ander hcg, beta of zo? Dus niet je waardes waaraan je een zwangerschap afmeet.

3. madelein

madelein VIP lid

Feb 28, 2011
    6,758
    623
    113
    Dit vond ik op internet:
    Eerste trimester serum biochemie (9-11 weken)
    Het eerste trimester serumonderzoek is een bloedtest bij de moeder, waarbij de concentratie van twee specifieke zwangerschapshormonen wordt bepaald (vrij beta-hCG en PAPP-A). Bij een zwangerschap met het syndroom van Down is de concentratie van het PAPP-A vaak verlaagd en de concentratie van het vrije beta-HCG verhoogd. Bij de andere genoemde syndromen is de concentratie van deze hormonen juist weer op een andere manier afwijkend. De bloedafname kan het best rond de 10e zwangerschapsweek plaats vinden, omdat de betrouwbaarheid van de risicoschatting dan het grootst is.

4. tiktak15

tiktak15 Actief lid

Jun 20, 2015
    112
    0
    0
    NULL
    NULL
    1 MoM is normaal/gemiddeld of perfecte waarde voor beta en PAPP-a. Dus 1.3 is ietjes hoger maar nog steeds ok (mijn papp-a bijvoorbeeld was 0,310 en beta 0,300 en dat is erg laag)

5. Meissie1001

Meissie1001 Fanatiek lid

Aug 6, 2013
    1,880
    358
    83
    Female
    Reizen, fotografie
    Breda
    Ik begrijp er werkelijk niets van hahah.
    Maar nuage je komt stapje voor stapje dichterbij... Wat een wonder he

Share This Page