hcg waarde HELP

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Nic 1, Feb 26, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nic 1

Nic 1 Actief lid

Jun 14, 2013
    179
    0
    0
    Bezig met zwanger raken en teleurstellingen verwer
    Het uiterste zuiden
    Ja, gestopt met utro. Maar ik had al sinds vorige week donderdag bruinverlies, sinds gisteravond is mijn maandverband hagelwit.

2. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,468
    4,920
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hè, je bent er weer! Heel goed.
    Raar gevoel lijkt me, dat je nu geen bruinverlies hebt, maar wel weet dat het zou moeten komen.
    Hoe is je man/vriend/partner eronder? Kun je een beetje je ei bij hem kwijt?

3. Nic 1

Nic 1 Actief lid

Jun 14, 2013
    179
    0
    0
    Het uiterste zuiden
    #183 Nic 1, Mar 5, 2014
    Last edited: Mar 5, 2014
    Hij is er heel nuchter onder, maar ik begin mezelf wel af te vragen of we niet beter kunnen stoppen. De afgelopen week was echt slopend. Ben jij al voor de echo geweest?

4. Evira

Evira Fanatiek lid

Feb 18, 2011
    1,533
    0
    0
    Ik zou dat soort dingen niet nu beslissen meis. Eerst dit een plekje geven. Even bijkomen! Daarna kun je in alle rust, zonder hormonen, zonder stress die keus maken.

5. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,468
    4,920
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Wat evita zegt: het is echt te vroeg voor zulke vragen. Neem even de tijd om dit een plekje te geven.
    Jullie hebben nog een cryo toch?
    Denk er goed over na, juist vanwege je leeftijd. Nu kan het nog...
    Ik ben dan net een paar jaar jonger, maar ik gebruik deze poging ook een beetje om afscheid te nemen. We hebben een einddatum. Als het voor oud en nieuw niet gebeurd is, dan houdt het voor ons ook op.
    Soms voel ik druk, maar het geeft ook tijd om de balans op te maken. Wat wil ik, wat heb ik en hoe kan ik verder de toekomst in? Of het nu wel of niet nog eens zal lukken.
    Ik zie dit laatste jaar ook als een bonus. Mijn man vindt het eigenlijk ook wel genoeg geweest nu. Dat respecteer ik. Dus alles wat nu nog komt is een extra-tje. Een bonus, een kadootje.
    Maar langzaam begint het ook door te dringen dat mijn/ons leven ook heel mooi is, zoals hij nu is. En dat geeft rust.
    Zolang jij die rust niet kunt vinden in jezelf, kun je nog verstandelijk zo hard roepen dat het genoeg is geweest, maar dan blijft er altijd een stukje pijn...

Beetje hak-op-de-tak verhaal, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel...

6. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,468
    4,920
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ze hebben mijn eerste echo ingepland op cyclusdag 14. Vorige keer was het dag 16 pregnyl zetten. Ze hadden me echter toen al op dag 10 laten komen, dus heb wel 4 echo's gehad of zo, voordat het zover was. Nu mag ik dus wat later komen. Beter zo.

7. nana33

nana33 VIP lid

Nov 17, 2008
    5,536
    3
    0
    Och meissie, wat een sh@t nieuws dit!! Het was je zo gegund :(

8. Nic 1

Nic 1 Actief lid

Jun 14, 2013
    179
    0
    0
    Het uiterste zuiden
    Pffff... En dan krijg ik vandaag bij de post de toestemming voor de volgende poging.

Merah, heb je wel een regelmatige cyclus? Anders lijkt me dat toch wel een riskante gok... Ik heb de natuurlijke eisprong vaak al op dag 11...

Ik heb nog een technisch verzekerings vraagje: kun je eerst een volledige nieuwe 2e poging doen en daarna pas de tp van de cryo uit de eerste poging??(met hopenlijk dan een 2e cryo erbij) of doet de verzekering dat niet?
    Mijn nieuwe poging is geldig tot 28 mei, ik heb nu eerst een rustmaand, ongi is er ook nog niet echt, dan zitten we al eind maart, dan starten, tel daar een cyclus bij voor die cryo dan zitten we al in de tweede helft van april, stel dat gaat net als nu dan zitten we alweer in mei voordat we verder kunnen.
    Daarbij komt nog het risico dat de cryo niet goed ontdooit. En daarbij komt nog dat ik zooooooo ontzettend graag nog een tweeling zou krijgen...
    Nou niet allemaal meteen over me heen vallen dat sommigen niet eens 1 krijgen en dat ik met 1 heel blij zou moeten zijn, ik zou met 1 ook ontzettend gelukkig zijn, die 1 ga ik waarschijnlijk niet eens krijgen, 2 is gewoon onze ultieme (onrealistische) wens..

9. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,468
    4,920
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hahaha, ik moest er idd wel een beetje om lachen: eerst willen stoppen en dan niet 1 kind, maar eigenlijk gewoon een tweeling willen!
    Alleen super-gezellige mensen verzinnen zoiets. Hihi
    Verzekeringstechnisch kan ik je niet helpen. Het ligt er een beetje aan hoe er gedeclareerd wordt. Wordt er na de punctie gewoon een ivf gedeclareerd en daarna niet meer appart voor de cryo's, dan zou ik zeggen dat het kan. Dan kan het ziekenhuis de eerste ivf gewoon afsluiten. Doen ze dat niet op die manier, dan zou het raar zijn als rekeningen van verschillende pogingen door elkaar lopen.
    Ik zou het ziekenhuis eerst eens vragen. Tenslotte moet je ook hen achter je hebben. Mijn ziekenhuis zou ik hier denk ik niet voor kunnen strikken. Dit omdat ze in Nederland een vrij streng anti-Tweelingen beleid hebben en de kans op zwangerschap bij een verse tp niet hoger is dan bij een cryo (mits de cryo goed ontdooit). Zij zullen medisch gezien dus geen argumenten vinden om het zo te doen.
    Maar... Niet geschoten is altijd mis.

Ik heb een goede regelmatige cyclus ja. In natuurlijke cyclus m'n eisprong op dag 19. Vorige cryo op dag 16 pregnyl gezet. Dag 14 zou dus wel moeten kunnen... Hoop ik...

10. Nic 1

Nic 1 Actief lid

Jun 14, 2013
    179
    0
    0
    Het uiterste zuiden
    Haha ja, je hebt een punt! Het gekke is juist dat het andersom is, mijn verstand wil nog een keer, maar mijn lichaam niet meer. Ik ben echt op nu, 11 kilo bijgekomen laatste 3 maanden van de hormonen, weer een teleurstelling rijker, en moe... We zijn nu al 5 maanden aan een stuk bezig met hormonen. Als iemand bij de kassa probeert bij de appie om voor te kruipen dan kan die rennen voor zn leven... In dat soort state of mind ben ik nu. Ik word echt oud.
    Maar mijn verstand ziet nog steeds dat mooie tweelingwiegje staan...

11. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    In ons ziekenhuis moet je eerst alle cryo's opmaken, voordat je aan een nieuwe volledige IVF/ICSI mag beginnen.

Ik denk dat dit voornamelijk heeft te maken met ethische redenen en niet zo zeer verzekeringstechnisch. Als je eerst alle volledige behandelingen zou doen en het daarmee lukt, zou je misschien een vriezer vol cryo's overhouden, die later vernietigd moeten worden. Vandaar dat de cryo's eerst teruggeplaatst moeten worden.

Sterkte & succes!

12. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,468
    4,920
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    11 kilo, tjonge dat is best behoorlijk. Ik heb het geluk dat ik nooit ook maar een kilo ben aangekomen door de hormonen...
    Wel herken ik het gevoel van geestelijk en lichamelijk moe zijn. Dat is ook iets waar ik heel goed voor wil waken. Mijn dochters mogen niet de dupe worden van mijn/onze kinderwens. Als zij te veel last krijgen van ons medisch traject dan stoppen we zeker.
    Moeilijk hoor. Neem je tijd. Je hebt nu een hele maand. Vraag een consult aan, bespreek je mogelijkheden...

13. Nic 1

Nic 1 Actief lid

Jun 14, 2013
    179
    0
    0
    Het uiterste zuiden
    Ik heb de 24e een afspraak bij fa.

Je gaat de kinderen die je hebt wel overwaarderen, he?! Ik ook...

14. Nic 1

Nic 1 Actief lid

Jun 14, 2013
    179
    0
    0
    Het uiterste zuiden
    Dankjewel Jippie, ik begrijp dat ook wel.

Share This Page