Wat een wending Nic! Ik zou doen wat ladyzorra zegt 3-2-3. Hier draaien de duimen heel hard voor een superscore dinsdag! Wat een moeilijk weekeinde wordt dit voor jullie zeg....
Een miskraam wordt over het algemeen veroorzaakt doordat er aanlegfouten in een embryo zitten. Helaas kun je met extra progesteron niet voorkomen dat je een miskraam krijgt, als een embryootje niet goed is. Ik zou niet zelf nu de dosis Utrogestan heel erg verhogen, aangezien je alles daarmee in de war kunt schoppen. Stel dat het niet goed zit, kun je daarmee het afstoten tegenhouden. Daardoor kan het weer extra lang duren voordat je verder kunt. Zo nu en dan een bolletje extra kun je proberen. Maar ik zou niet alles gaan verdubbelen. Oraal innemen heeft inderdaad geen zin. Sterkte & succes!
Ik ben het gedeeltelijk met je eens, maar ik heb toch ook echt mk's gehad door afstoting van mijn lichaam. Niet omdat het embryo niet goed is. En dat kan door lage progesteron ook gebeuren. Tuurlijk is een mk ook vaak het gevolg van een niet goede embryo, maar helaas niet altijd...
Dankjulliewel. Oke, niet meer slikken maar opsteken dan. Ik ben eigenwijs, ik ben echt dolblij met jullie adviezen, anders zou ik echt gek worden. Ik ga 3-3-3 doen. Als het er echt uit wil hou ik het met utro toch niet tegen, ik vertraag het hoogstens. Maar mijn progesteronwaarde blijft achter, nu is het hcg goed, meer dan versubbeld zelfs, nu blijft de progesteron achter. En vertragen is niet heel erg, ik kan als t mis gaat toch pas na 24 maart verder. Ik vraag dinsdag de waardes, dan moet ik weer bloedprikken, is het dan niet beter...tja, dan heeft extra utro geen zin gehad en kan ik stoppen. Dankjewel allemaal, jullie slepen me hier echt doorheen. In mijn omgeving is niemand die hier bekend mee is, dus ik doe niet eens moeite iets uit te leggen. Maar jullie ... 😘 Ik had net voor t eerst een heel klein ietsiepietsie beetje rood bij t bruinverlies, als de ongi doorzet is het alsnog game over
Pffff, wat een verhaal weer! Het is een beetje koffiedik kijken, eerlijk gezegd. Je bloedwaarden, je bruinverlies... Je had toch twee embryo's terug gekregen? Mogelijk is er eentje ten onder gegaan en heb je daar je bruinverlies van. Niet iedereen heeft dat, maar het kan wel. Dat je progesteron (als ze je progesteron bedoelden) iets terugloopt aan het begin van de zwangerschap is niet heel raar. Het hcg zal je corpus luteum weer aansporen tot het maken van meer. In een later stadium neemt de placenta dat over en verdwijnt het corpus luteum. Ik moet eerlijk zeggen dat ik vragen stel bij de manier waarop ze je informeren. Wel suggereren dat er iets niet in de haak is, maar vervolgens niet willen vertellen wat dat dan is... Zo maak je je patienten toch (onnodig) ongerust. Extra progesteron opsteken kan geen kwaad (slikken ook niet, maar het werkt minder goed dan opsteken). Als het embryo niet goed is, dan doe je daar niets tegen. Maar als het een progesteron-probleem is, dan maak je zo wellicht wel meer kans. Pfffff, wat zullen jouw dagen langzaam gaan... Maar meid, je hcg is super-mooi gestegen (al vind ik hem nog steeds aan de lage kant, geef ik eerlijk toe). Geef jezelf een kans en geef de hoop nog niet op! Even je onderschrift terug op 'zwanger' zetten
Ps, bij progesteron gaat het ook weer om de stijging, niet specifiek om een getal. Na de eisprong moet de waarde (afhankelijk van welk ziekenhuis dat je het vraagt) boven de 20/30 zijn. Bij een prille zwangerschap zakt hij daar vaak weer onder, om vervolgens weer te stijgen tot soms wel 500.
Dankjewel Merah. Ik baal er ook van dat ze me die waardes niet geven, hcg zeggen ze gewoon 116, rest is topgeheim blijkbaar. Dat kon ze als consulente niet zomaar zrggen. Ik ben niet te bang dus meteen gevraagd om de fa. Die was al naar huis, volgende week heeft ze vrij. Dan geef maar een andere fa. Die waren er dus ook niet. Dinsdag is dr. Mestdag er pas weer, om 07.30 uur heb ik nu een afspraak bij haar, enkel en alleen voor de waardes. Nou ja, is niet erg, ik moet dan toch weer af rijden om bloed te prikken. Ik weet niet meer wat ik moet denken. Dinsdag zal het in elk gecal duidelijk zijn. Ik ga er vooralsnog van uit dat dit niet meer goed gaat komen.
Ik ben hier al even aan het meelezen. Wat een kloteverhaal seg! Ik las eerder dat je in België in behandeling bent en lees nu dat je het hebt over dr. Mestdagh. Je bent dus in Genk aan het gaan. De manier van doen van de consulente is typisch iets voor daar!! Ik ben er ook in behandeling geweest. Heb mijn LEO nog laten doen door dr. Mestdagh (wel nog tevreden van, ook al is ze maar een koel mens, net zoals iedereen daar) en ben nadien overgestapt naar Hasselt omdat ze in Genk van plan waren me na de operatie weer wat laten aan te modderen!! Dat was de druppel voor mij want voordien hadden ze me ook al vaak rot behandeld. Ik stel dus voor dat je het even aanziet en ik hoop voor je dat dit toch alsnog goed afloopt voor je! Ik duim alvast!
Dolce, dankjewel voor je reactie. Even puur uit nieuwsgierigheid, en omdat ik altijd opensta voor andere (betere) opties, wat doen ze in hasselt beter dan in genk? Ik ben content in genk, maar ik lees niet graag dat ze iemand aan laten modderen. Wat is in hasselt anders? Ik wist niet dat in hasselt ook een ziekenhuis met een fertiliteitsafdeling zat, hasselt is voor ons net zo ver als genk.
En zo zweert iedereen weer bij een ander ziekenhuis, haha. Vaak is het ene ziekenhuis wat betreft behandeling niet beter dan de ander, maar wat belangrijk is is dat je vertrouwen hebt in de manier waarop je behandeld wordt en dat je je er goed bij voelt. Voorbeeld: veel mensen zweren in nederland bij de vu. Zij hebben van de nederlandse centra de hoogste slagingskansen. Maar wie verder kijkt zal ontdekken dat dat deels is omdat ze moeilijke gevallen of niet helpen, of ze na een paar pogingen 'opgeven'. Advies: wacht het gesprek met je arts af. Geef aan wat je niet fijn vindt. Wellicht voel je je daarna weer een stuk krachtiger.
Dat is waar, Merah. Vergeleken met het azm in maastricht is het zol in genk echt een verademing...😊
Volgens mij is dat enkel voor de opbouw van je bms en bevat het enkel fsh. Voor als je zelf geen cyclus hebt zeg maar. Jouw cyclus is niets mis mee toch? Je bent te stimuleren, hebt een goed bms (anders hadden ze geen terugplaatsing gedaan)?
Bms was bij tp 8, Merah. 8 mm of 8 cm of 8 kl dat weet ik niet. Maar het was 8. Bij jou nog nieuws? Ongi, en nu?
Merah als ik hoor over de wachttijd in het vu voor een terugplaatsing van een cryo van 4 tot 5 maanden zou ik niet zweren bij het vu zou me veel te lang duren! Zou dan toch wel elders gaan zoeken naar snellere alternatieven.
8 is een prima dikte. Maar het gaat niet alleen om de dikte, ook om de opbouw (3-lagig). Ik zelf zweer ook niet bij de vu hoor! Maar ik lees het geregeld hier. Mensen zijn enthousiast, want ze hebben toch de hoogste slagingspercentages... Het was enkel een voorbeeld. Hier echt ongesteld. Het umc heeft geen wachtlijsten, ook niet voor een verse poging, dus we kunnen deze cyclus gewoon weer voor een cryo-terugplaatsing. Ik word begin volgende week gebeld wanneer ze me voor de eerste echo willen hebben (dit wordt elke cyclus weer opnieuw even geevalueerd. Incl medicatie). Zelf heb ik, een beetje voorbarig misschien, ook al een afspraak staan om weer een verse poging te bespreken. Als ik daar mee wacht tot de volgende cryo-tp mislukt (er even van uitgaand dat hij wel goed ontdooit), dan hebben we zo weer een cyclus vertraging. En wij houden niet van onnodig wachten Regeren is vooruitzien! Haha. Dat is het enige waarbij je in het umc wel wat assertief in moet zijn.