hcg waarde HELP

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Nic 1, Feb 26, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nic 1

Nic 1 Actief lid

Jun 14, 2013
    179
    0
    0
    Bezig met zwanger raken en teleurstellingen verwer
    Het uiterste zuiden
    Hahaha, Merah. Die vooruitziende blik is wel goed. Toen ik vanorgen ging prikken heb ik ook meteen de afspraak voor de cryo gemaakt en cz gebeld waarom de toestemming voor de 2e icsi nog niet binnen is.

2. Dolce82

Dolce82 Bekend lid

Dec 19, 2013
    809
    10
    18
    België - Limburg
    Ja Merah, ik kan je redenering wel volgen, behandeling is idd wel hetzelfde maar ze hebben toch soms weer net een wat andere visie.

Ik werd in september nadat de Menopur niet aansloeg gewoon naar huis gestuurd mer de boodschap dat ik maar een afspraak voor een LEO moest maken. Geen verdere uitleg, niets! Dat was de eerste keer dat het me echt stoorde hoe onpersoonlijk je er behandeld wordt, en ik ben nochtans geen type dat moet betutteld worden ofzo.
    Na de LEO kwam er, voor ik naar huis mocht, een assistent die me vertelde dat ik nu maar moest proberen zwanger te worden...
    Ben dan voor een 2e opinie naar dr. Wisanto gegaan in het Jessaziekenhuis in Hasselt. Ik kreeg er direct een pak uitleg en mocht al mijn vragen stellen. Ben er dan blijven plakken en zie mijn banner!!

Nu, als je bezig bent met IVF gebeurt de terugplaatsing ook nog in Genk maar daar zie je dan enkel dr. Wisanto! En die man, en zijn consulenten ook, is zo geweldig, begaan, vriendelijk, enz... In de wachtzaal daar al veel vrouwen gezien die ook eerst in Genk waren!

Ik zeg dus niet dat Genk niet goed is, maar ben er zeker van dat jij met wat jij nu voorhebt in Hasselt zeker anders behandeld zou worden. Al bel je daar 10x op een dag, ALTIJD zal iemand je trachten te helpen en gerust te stellen!

3. Nic 1

Nic 1 Actief lid

Jun 14, 2013
    179
    0
    0
    Het uiterste zuiden
    Dankjewel Dolce, ik hou het in gedachten 👍

4. Dolce82

Dolce82 Bekend lid

Dec 19, 2013
    809
    10
    18
    België - Limburg
    Graag gedaan meid!!

Ik duim intussen verder voor je dat het goed komt!

5. Nic 1

Nic 1 Actief lid

Jun 14, 2013
    179
    0
    0
    Het uiterste zuiden
    Hi dames. Hoe wanhopig kun je zijn. Ik lig nu in bed, ik heb net 4 bolletjes utro opgestoken (om een boost te geven aan mijn progesteron gehalte), het voeteneind van het bed omhoog gedaan (benen omhoog zodat de bolletjes er goed in blijven), electrische verwarmingsdeken een uur geleden al aangezet (tijd geleden al aangeschaft omdat ik op meerdere plaatsen had gelezen dat koude voeten niet goed is)....en het is 23.04 uur en ik zit nog steeds op dit forum....
    Welterusten dames, dank voor jullie lieve worden en reacties vandaag 👍 😘

6. schorpioen79

schorpioen79 Fanatiek lid

Feb 16, 2013
    1,740
    292
    83
    Female
    Zuid-Holland
    Beste Nic, ik snap je onzekerheid en ik snap helemaal dat je er alles aan doet om de zwangerschap in stand te houden. Maar wees alsjeblieft ook voorzichtig. Een teveel aan progesteron is ook niet goed. Kan zelfs tot een ziekenhuis opname leiden. Probeer zonodig nogmaals met je arts te overleggen, ga niet zelf rommelen met medicatie. Ik werk zelf op een spoedeisende afdeling, zie dus vaak hoop ellende van mensen die zelf gaan lopen dokteren.
    Hoop zo voor je dat deze blijft plakken.

7. Nic 1

Nic 1 Actief lid

Jun 14, 2013
    179
    0
    0
    Het uiterste zuiden
    Dankjewel Schorpioen. Ik voel me er zelf ook niet heel zeker bij, maar ik wil alles geprobeerd hebben om dit te laten lukken...

8. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,468
    4,920
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Je kunt het niet laten 'lukken' door te overdoseren. 4 lijkt mij ook echt te veel. Ik snap dat je iets wilt proberen, maar als het met drie niet lukt, dan is het hem gewoon niet deze keer.
    Goed op jezelf passen hoor!

9. Nic 1

Nic 1 Actief lid

Jun 14, 2013
    179
    0
    0
    Het uiterste zuiden
    Het lijkt er op dat het bruinverlies minder wordt 👍👍👍

10. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,468
    4,920
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Dat vind ik niet raar met 4 progesteron in je toet ;)
    Maar hoop nog steeds dat het goed komt hoor!!!

11. Nic 1

Nic 1 Actief lid

Jun 14, 2013
    179
    0
    0
    Het uiterste zuiden
    Het is maar tot dinsdag, dan moet ik weer bloedprikken. Dat zijn 3 dagen.... Maar voor mij wel 3 heeeeeele lange dagen 😞. Ik zet de utro op 4-3-4. Het blijft aanmodderen, als het dinsdag alsnog niet goed is wil ik er voor mijn gevoel zelf alles aan gedaan hebben...

12. Jon1978

Jon1978 Fanatiek lid

Nov 28, 2013
    1,339
    1
    36
    Helaas wel nic maar het is niet anders helaas. Zit nu ook in een cryo cyclus die veel langer dan normaal duurt heel lastig!

Jij ook in de onzekerheid bah wat rot zeg laat er dan maar duidelijkheid over zijn of wel of niet weet je tenminste waar je aan toe bent!
    Hoop dat het voor jou positief uitvalt hoor!
    Succes en sterkte!

13. Nic 1

Nic 1 Actief lid

Jun 14, 2013
    179
    0
    0
    Het uiterste zuiden
    Jon, ik zie dat jij bij 11 wkn het bericht kreeg dat het hartje niet meer klopte, dat is nog veel zwaarder dan een ivf of icsi of cryo die niet gelukt is. Dat is iets daar ga je echt een beetje aan kapot.

Als het niet lukt kan dat idd maar beter meteen duidelijk zijn, ook niet leuk, maar alles daarna is nog erger.

Veel succes nu.

14. nana33

nana33 VIP lid

Nov 17, 2008
    5,536
    3
    0
    Sorry, ik zie je vraag nu pas. Maar zie dat je het antwoord gelukkig al hebt. Meer progesteron gebruiken lijkt me alleen maar verstandig. Baat het niet dan schaadt het ook niet. En idd opsteken ipv slikken vergroot de opname op de juiste plek. Ik denk echt dat het niet per sé game over is hoor! Zoals Merah ook opmerkt is het niet heel raar als progesteron in het begin van de zwangerschap nog niet zo hoog is, hoewel hoger veiliger is. Geen bloed blijft een goed teken.

Blijf hopen op positief nieuws dinsdag!!

15. Nic 1

Nic 1 Actief lid

Jun 14, 2013
    179
    0
    0
    Het uiterste zuiden
    Dankjewel Nana, ik zie dat ik jou mag feliciteren!

16. babycomp

babycomp Actief lid

Aug 10, 2010
    311
    0
    16
    NULL
    NULL
    nic1

ik volg je topic al een poosje omdat ik erg benieuwd ben en aan het duimen ben voor een goed resultaat.
    maar echt ik wil je waarschuwen vier bolletjes is echt veel te veel.
    geloof nou gewoon de dokters twee bolletjes VAGINAAL (dan neemt je lichaam het beter en sneller op) is echt meer dan genoeg voor de innesteling. Kijk als je nou denkt na een uur of twee uur dat er veel van het bolletje verloren is gegaan. ( uit je vagina is gekomen)
    en je neemt dan nog een bolletje extra geloof ik niet dat het kwaad kan. maar vier is echt niet goed.
    WEET JE WEL DAT DE BOLLETJES HEEL SLECHT ZIJN VOOR JE EVENTUELE ONGEBOREN KIND, DAT DIT SCHADELIJK IS!.

mijn huisarts vond het bij een zwangerschap zelfs vreemd dat ik deze door moest gebruiken tot acht weken van de zwangerschap.
    ik heb dit toen overlegd in het ziekenhuis en zolang ik niet meer dan twee bolletjes nam zou dit geen kwaad kunnen.
    het is eigenlijk tussen twee dingen de beste kiezen. aangezien je via ivf niet normaal progesteron aanmaakt zoals bij normale zwangerschap heb je dus meer kans op vroege miskraam daarom de bolletjes, maar bij normale zwangerschap word de utrogestan zoveel mogelijk gemeden.
    dat is mij gezegd, doe er mee wat je wilt.
    heel heel veel succes. Ik begrijp je heel goed maar ik denk dat je iets realistischer moet zijn.
    heel veel sterkte

17. Nic 1

Nic 1 Actief lid

Jun 14, 2013
    179
    0
    0
    Het uiterste zuiden
    Dankjewel Babycomp. Ik begrijp je wel, ik weet dat ik erg ver ga. Mijn redenering is gewoon dat de waarde nu veel te laag is, zo gaan de emmy's niet blijven zitten. Het enige wat ik probeer is het progesteron nu op te krikken, zelfs met 4-4-4 bereik ik waarschijnlijk niet de waarde die mijn lichaam nu zelf aan zou moeten maken. Ik probeer het, gaat de waarde niet omhoog dan red ik het sowieso niet.
    Verstand is bij mij wel ver te zoeken nu, ik word helemaal gek van deze situatie. Mijn hcg heeft zich hersteld, nu de rest nog

18. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,468
    4,920
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    #98 merah, Mar 1, 2014
    Last edited: Mar 1, 2014
    Sorry, ik breek toch nog even in. Dat de bolletjes schadelijk zouden zijn is natuurlijk onzin! Het bestaat uit een hormoon dat je in een normale situatie zelf aan zou maken, maar in geval van ivf vaak minder, omdat al je follikels kapot geprikt zijn, waardoor bij sommige vrouwen te weinig zelf wordt aangemaakt.
    Ik hoor echt een huisarts praten die er absoluut geen verstand van heeft.
    Overdoseren is natuurlijk een ander verhaal, maar als je gewoon doorgebruikt wat is voorgrschreven of eens eentje extra, dan hoef je je echt geen zorgen te maken voor je embryo.

Maar nic, je zegt dat je progesteron te laag is, maar dat weet je helemaal niet. Bovendien, een embryo dat niet goed is (toch de hoofdreden waarom iets niet blijft plakken), maak je niet ongedaan met progesteron.
    Als je normaal grsproken een goede cyclus hebt en je progesteron is laag, dan heeft dat een reden.
    Het is een beetje kip en ei-verhaal. Stoot je lage progesteron (als dat al zo is) het embryo af, of wordt het (slechte) embryo afgestoten en is daarom je progesteron dalende. Het laatste is toch het meest waarschijnlijke (nogmaals, als het zo is dat je progesteron te laag is, want dat weet je helemaal niet).
    Pas alsjeblieft goed op jezelf meid!

19. Nic 1

Nic 1 Actief lid

Jun 14, 2013
    179
    0
    0
    Het uiterste zuiden
    Dankjewel Merah. Als de vruchtjes niet goed zijn hou ik dat met progesteron ook niet tegen. Nee, ik weet niet zeker of het de progesteron is, maar naast de hcg is dat een van de belangrikste waarden, dus ik vind het aannemelijk dat het die is.
    Ik heb dinsdag om 07.30 een gesprek met een fa. Ik zal dan ook eerlijk zeggen dat ik dit doe. Vanaf daar verder....
    Maar dankjewel voor het meedenken, Merah, dat maakt dat ik het nu nog trek...😘

20. babycomp

babycomp Actief lid

Aug 10, 2010
    311
    0
    16
    NULL
    NULL
    MERAH
    je moet natuurlijk wel goed lezen voor je je reactie plaats!
    ik heb niet gezegd dat de bolletjes en dan heb ik het over zes per dag schadelijk zijn voor het kind.
    maar bij een normale zwangerschap geven ze die medicijnen als het even kan niet.
    tot drie maanden van de zwangerschap is een normale dosering niet schadelijk wanneer men vruchtbaarheidsbehandeling doet. daarna kan het schadelijk zijn.
    dan lijkt mij dat wanneer je zo overdreven gaat doen met bolletjes (en ik heb heus wel begrip voor de ommacht) dat niet goed is. in elk geval het zou mijn keuze absoluut niet zijn. ook voor jezelf niet. we spuiten en gebruiken al zoveel troep.

succes allemaal.

Share This Page